Vart kan man handla för krypto-pengar?

Permalänk
Medlem

Vart kan man handla för krypto-pengar?

Enda stället jag vet om att man kan handla är Webbhallen men det måste väll finnas fler. Eller får man ta omvägen över tex Bitpay?
Samma tex om man tex vill använda sina mainade pengar till tex Spotify eller AM?

Läste detta bra svaret om att handla med BTC: #17064749

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Enda stället jag vet om att man kan handla är Webbhallen men det måste väll finnas fler. Eller får man ta omvägen över tex Bitpay?
Samma tex om man tex vill använda sina mainade pengar till tex Spotify eller AM?

Läste detta bra svaret om att handla med BTC: #17064749

Tidigare kunde man handla spel på steam för bitcoin, detta tog dock Valve bort då de märkte hur mycket bitcoin förändrades. Någonstans utanför Los Angeles kan man köpa bilar för Bitcoin & Ethereum. Sen får man ju inte glömma den stora användningen av kryptovalutor inom den svarta marknaden. Kryptovalutorna änvänds även för att flytta stora summor pengar omärkt.. Mvh Travhäst

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@ronnylov: Så mycket Cryptovaluta har jag inte Så vad jag tolkar det hela är det endast på Webbhallen man kan handla i Sverige och det är å andra sidan inte så dåligt.

Ska söka lite efter om man kan betala Spotify Premium med Bitpay.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

@yrfhar: kan man inte handla på komplett med bitcoin?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten: Tyvärr inte

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Kan man köpa kryptovaluta med kryptovaluta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Kan man köpa kryptovaluta med kryptovaluta?

Ja

Permalänk
Avstängd

Trodde det fanns ställen där man växlar in leksaksvalutan mot riktiga pengar? Då kan man ju köpa varor var man vill

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av videopac:

Trodde det fanns ställen där man växlar in leksaksvalutan mot riktiga pengar? Då kan man ju köpa varor var man vill

Det finns ju många affärer som tar oskattade cryptovalutor.

Permalänk
Medlem

Du kan växla in dom på någon lämplig sida, t.ex. kraken.com (finns säkert bättre). Om du nu vill kunna använda dom vart som helst.

***bort/mod***

Tagit bort olämpligt skämt (§8) /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Provade att handla på kinguin.net och ser ut att fungerat bra. FINAL FANTASY XV Windows Edition PRE-ORDER Steam CD Key för 0,004116 BTC eller 384.40 kr inkluderat 5 kr fee från min Electrum plånbok.

Har dock inte hittat något sätt att betala Spotify med BTC. Går på kinguin.net men står att det OBS bara fungerar i Tyskland och går nog inte att aktivera med VPN?

Kollat på lite gift-card med då måste man ha Paypal konto och adress i USA/Indien. Paypal kräver verifikation för detta. Men jag kan ha fel,

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Tänk på att du måste skatta kapital vid varje avyttring. Köp av vara är ett exempel på avyttring. Dina köp är förevigade i blockkedjan och läsbara för alla, inklusive Skatteverket. De vet kanske inte att du är du just nu men med tiden lär de ta reda på det. Du kanske redan sköter det rätt, men de flesta som vet hur drygt det är att deklarera småköp brukar undvika att handla varor med kryptovalutor. Det är ungefär lika smidigt som att handla mat med aktier på ICA för tillfället - krypto är en tillgång i Skatteverkets ögon, inte en valuta.

Om du mineat fram mynten ska du ha skattat inkomst av tjänst redan när du mineade mynten. När du köper en vara skattar du mellanskillnaden från värdet då du mineade myntet mot vad värdet är vid avyttringen som kapital (ja du kan t.ex. få tillbaka på skatten när du köper något för ethereum och valutan gått ner i värde sedan du mineade den).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TechGuru: Undra hur skatteverket luskar om folk tex handlar spel och program på Kinguin för det Svensson mainar?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag tror det bara gäller om du mot förmodan blir granskad. Då kräver de in dina walletadresser.

Då är det ju ganska enkelt att följa vad du gjort. Det lär ju inte hända om du bara handlar på Kinguin. Men plockar du ut 60 000 till ditt bankkonto och även har handlat på Kinguin så är det mycket möjligt att de kräver in dina walletadresser (För att banken rapporterat in inkomster) DVS förutsatt att du inte deklarerat det

Skrivet av yrfhar:

@TechGuru: Undra hur skatteverket luskar om folk tex handlar spel och program på Kinguin för det Svensson mainar?

Permalänk
Medlem

* Webbhallen tar emot BTC.
* Inet tar emot BTC.
* Steam tar emot BTC.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

* Webbhallen tar emot BTC.
* Inet tar emot BTC.
* Steam tar emot BTC.

Sanning med modifikation.
Tror samtliga tar emot BTC som betalmedel. Dock så konverteras det till Fiat direkt efter köpet, så webhallen sitter inte och håller på massa bitcoin utan de växlar det direkt till fiat via shapeshift om jag inte minns helt galet.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

@Stisse:

Vadå sanning med modifikation, frågan var "Vart kan man handla för krypto-pengar?" mitt svar är helt sanningsenligt.
Vad butikerna gör med deras BTC har inget med frågan att göra.

Men sure tack för den infon även om den inte hör till

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benna:

@Stisse:

Vadå sanning med modifikation, frågan var "Vart kan man handla för krypto-pengar?" mitt svar är helt sanningsenligt.
Vad butikerna gör med deras BTC har inget med frågan att göra.

Men sure tack för den infon även om den inte hör till

Du handlar inte med BTC utan de hjälper dig att växla in dem mot SEK vid köptillfället.
Detta innebär att om du nyttjar ångerrätten och bestämmer dig för att inte köpa varan så får du tillbaka pengarna i SEK inte dina bitcoin.

Butikerna har aldrig ägt BTC någonsin och kommer aldrig att göra det heller.

Permalänk
Medlem

Exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Du handlar inte med BTC utan de hjälper dig att växla in dem mot SEK vid köptillfället.
Detta innebär att om du nyttjar ångerrätten och bestämmer dig för att inte köpa varan så får du tillbaka pengarna i SEK inte dina bitcoin.

Butikerna har aldrig ägt BTC någonsin och kommer aldrig att göra det heller.

Vilket känns ganska självklart, det är nästan som att de skulle ta betalt i trisslotter och sen skrapa dem som att sitta och hålla i bitcoins

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Köp presentkort med bitcoin

Permalänk
Medlem

I Schweiz kan man köpa bussbiljetter med bitcoin

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.