Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tfwo:

det är alltid värt att bygga nytt, visst det kommer en ny generation cpu/grafikkort/whatever men det gör det ju hela tiden, bygg när du är sugen på att bygga och bygg vad du själv behöver enklare än så blir det inte. ska man gå o "vänta in" så får man hela tiden göra det.

Jag tror jag har landat i att åtminstone vänta in ryzen processesorerna som släpps snart och se hur de presterar och då ta ställning till om det blir en 2700x, 8700k eller 8600k. Sen blir det nog att bygga.

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk

10k för ett gammalt grafikkort? Jag köpte mitt för ett tag sen för 8k.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

Spelar mest PUBG i dagsläget.

Ja, det skiljer en hel del eftersom du lyckades hitta ett 1080 på en sjuk rea. Det är galet vad grafikkorten kostar nu jämfört med för ca 4-5 månader sedan. Gällande skärm... det går inte hitta något i den prisklassen om man ska ha 1440p, 144hz+ och G-sync.

Just G-sync är väl något jag känner är värt att investera i...

Kör också PUBG och 1440p med ett GTX 1080 funkar utmärkt iaf. parat med min processor. Kör AA på ultra, PP på medium-ultra. Textures high osv.

Har du testat G-sync? Jag upplevde inte så himla stor skillnad. Upplever i princip ingen tearing utan det.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

1) Vänta in och se hur Ryzen 2700X presterar och kanske satsar på det istället?
2) Kommer jag ens behöva en 8700k, 8600k kanske räcker?

Alltså, den ende som kan svara på de frågorna är ju du själv. Om du behöver ha ett fordon till jobbet, måste du lägga ut 500k på en sportbil eller räcker det kanske med något mindre? Något som hade varit viktigt för mig var att det finns utrymme för uppgraderingar.

Permalänk

Tycker det ser bra ut, personligen hade jag lagt till 16gb ram men beror ju på vad man pysslar med.

Visa signatur
Permalänk

Om jag vore du skulle jag sätta mig och kolla på ett avsnitt av lyxfällan istället.

Permalänk
Avstängd

Man hör alltid argumentet - "grafikkort och minnen är så dyra just nu, vänta", vad är det som säger att dessa kommer sjunka i pris? Blir mining mindre populärt? Om inte så kommer efterfrågan fortsätta vara hög och det känns som fler o fler plockar upp just mining som en liten hobby så det skulle inte förvåna mig om priserna bara fortsätter att stiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlsendanjel:

Man hör alltid argumentet - "grafikkort och minnen är så dyra just nu, vänta", vad är det som säger att dessa kommer sjunka i pris? Blir mining mindre populärt? Om inte så kommer efterfrågan fortsätta vara hög och det känns som fler o fler plockar upp just mining som en liten hobby så det skulle inte förvåna mig om priserna bara fortsätter att stiga.

Det är ju redan på väg ner på både GPU och RAM, tar bara längre tid innan svenska ÅF reagerar, mest för att det nästan är monopol på marknaden här.

Permalänk
Avstängd

@GuuFi: Är det verkligen så det ser ut då? Känns som företagen sänker priserna så fort dom försvinner ur lager och då måste man vänta 1-3 mån på leverans, sen så fort dom får in korten i lager så höjs priset tills dess att alla är sålda, vilket oftast inte tar mer än någon dag.

Permalänk

tycker det ser bra ut förstår inte varför du skulle välja något annat än i7 8770k

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tilted0113:

Har verkligen inte pengar att "bränna" egentligen - men fick 13,000kr för min förra dator+skärm och resten ser jag som en investering i mig själv

Nja, alltså jag har velat lite kring om jag tex ska ha i5-8600k istället men det känns som jag om 6mån kommer tänka "varför köper jag inte 8700k istället". Och så tänker jag att 1300kr eller vad det skiljer, det kan jag lägga.

Alternativet är att tex invänta de nya Ryzen processorerna som kommer snart men jag tvivlar på att de kommer utmana 8700k och i slutändan tror jag inte att jag kommer spara mer än kanske 1000kr på att välja det.

Men det är ju problemet haha! Jag har inte så pass god ekonomi att jag kan "kasta iväg" 30k, utan jag vill snarare veta att det är en 100% vettig "investering". Däremot är jag verkligen inte den som är snål eller brukar tänka allt för mycket över saker jag köper, jag vill bara slippa bli besviken över att det släpps ett 1180 grafikkort om 6mån som kostar 6500kr som är lika bra som ett 1080ti tex. om du förstår vad jag menar.

Låter nästan exakt som det var jag som skrev detdär... ha ha!
Jag vill också hugga snabbt, men sedan landar man i detdär eftertänket om det var en bra affär just när avtryckarfingert börjar rycka...

Nå, min rigg liknar dendär väldigt mycket och jag är nöjd med den, det kommer alltid upp någon med tips om mer prisvärda saker i andra trådar efter att man köpt, det kommer alltid bättre grejer om några månader och priser på enskilda delar kommer alltid att pendla upp eller ned.

Dock håller jag med om att grafikkortet var extremt dyrt, men men, jag fick ge skitmycket för mitt också, så...
Jag vet inte vad som hänt men alla kort som är någonting att ha verkar kosta dubbelt så mycket nuförtiden som de borde...

Mitt tips är att låta denna tråd ligga ute någon vecka, och fundera över processorn, kan väl säga att singlecoreprestanda är något bättre i spel, men AMD står sig bra mot Intel, dock kan väldigt få spel utnyttja AMDs multicore lösningar vettigt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Jag väntade skitlänge på Black Friday förra året, men det enda som egentligen var prisvärt var att jag fick en 8 core för ungefär samma pris som en 6 core och det kommer inte att påverka spelprestanda... Så, tjaa... Det sitter en finare dekal på min processor och jag kan visa upp alla cores på screenshots, men inga spel jag har kan använda det i egentlig mening, mest program och liknande som stöder det. (Edit, jag använder dock min dator till 3D cad och annat när jag inte spelar)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

10K! för ett 1080Ti, dra mig baklänges i grus.... Vänta med köp.

Skrivet av Ninotramp:

10k för ett gammalt grafikkort? Jag köpte mitt för ett tag sen för 8k.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menar det, jag köpte mitt för 7k, tyckte det var för dyrt redan då egentligen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Garderoben:

Tycker det ser bra ut, personligen hade jag lagt till 16gb ram men beror ju på vad man pysslar med.

Ska just nu bara spela. Priserna på RAM just nu motiverar inte 32gb för min del.

Skrivet av Puoti Pelkonen:

Om jag vore du skulle jag sätta mig och kolla på ett avsnitt av lyxfällan istället.

Spy galla någon annanstans, ditt troll.

Skrivet av needthatgaming:

tycker det ser bra ut förstår inte varför du skulle välja något annat än i7 8770k

Det börjar mer och mer luta åt att det blir en 8700k.

Skrivet av Mizzarrogh:

Låter nästan exakt som det var jag som skrev detdär... ha ha!
Jag vill också hugga snabbt, men sedan landar man i detdär eftertänket om det var en bra affär just när avtryckarfingert börjar rycka...

Nå, min rigg liknar dendär väldigt mycket och jag är nöjd med den, det kommer alltid upp någon med tips om mer prisvärda saker i andra trådar efter att man köpt, det kommer alltid bättre grejer om några månader och priser på enskilda delar kommer alltid att pendla upp eller ned.

Dock håller jag med om att grafikkortet var extremt dyrt, men men, jag fick ge skitmycket för mitt också, så...
Jag vet inte vad som hänt men alla kort som är någonting att ha verkar kosta dubbelt så mycket nuförtiden som de borde...

Mitt tips är att låta denna tråd ligga ute någon vecka, och fundera över processorn, kan väl säga att singlecoreprestanda är något bättre i spel, men AMD står sig bra mot Intel, dock kan väldigt få spel utnyttja AMDs multicore lösningar vettigt.

Ja.. lite så haha.
Gällande grafikkortet kommer jag förmodligen köpa ett begagnat 1080ti istället. Kanske t o m ett 1080 och sedan uppgradera när nästa generation kommer..

Jag sålde egentligen bara för att jag fick ett ganska bra pris så jag tänkte återinvestera de pengarna i att bygga nytt. Jag trodde dock jag skulle ha lite mer tålamod

Skrivet av Wh1spY:

10K! för ett 1080Ti, dra mig baklänges i grus.... Vänta med köp.

Jag menar det, jag köpte mitt för 7k, tyckte det var för dyrt redan då egentligen.

Gällande grafikkortet kommer jag förmodligen köpa ett begagnat 1080ti istället. Kanske t o m ett 1080 och sedan uppgradera när nästa generation kommer..

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Avstängd

Efter mycket om och men har jag pillat ihop nedan kundkorg. Kommer givetvis vänta in tester på 2700x. Om kylaren som följer med inte riktigt håller måttet kommer det förmodligen bli en 8700k eller 8600k istället. Prestandamässigt räknar jag med att 2700x kommer leverera tillräckligt bra.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11474685/

Gällande grafikkort: Tänkte köpa ett begagnat 1080ti.
Kylpasta: Vet inte riktigt vet om det följer med och vilken kvalité det är på den. Plus att jag har en känsla av att 2700x kan gå varmt.
Fläktar: Byter också ut fläktarna på chassit då de medföljande verkar vara sådär. Plus att jag får upp 2st 140mm i fronten.

Vad sägs?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

Efter mycket om och men har jag pillat ihop nedan kundkorg. Kommer givetvis vänta in tester på 2700x. Om kylaren som följer med inte riktigt håller måttet kommer det förmodligen bli en 8700k eller 8600k istället. Prestandamässigt räknar jag med att 2700x kommer leverera tillräckligt bra.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11474685/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/11474685/

Gällande grafikkort: Tänkte köpa ett begagnat 1080ti.
Kylpasta: Vet inte riktigt vet om det följer med och vilken kvalité det är på den. Plus att jag har en känsla av att 2700x kan gå varmt.
Fläktar: Byter också ut fläktarna på chassit då de medföljande verkar vara sådär. Plus att jag får upp 2st 140mm i fronten.

Vad sägs?

- Jag har svårt att tro att 2700X kommer spöa 8700K i spel. Ska du göra saker där du kan dra nytta av flera kärnor och trådar dock så visst. Vi får vänta på reviews och benchmarks efter release.
- Hade definitivt tagit ett billigare mobo, tycker det är 500-1000kr dyrare än vad jag tycker är rimligt.
- Hade utan tvekan bytt ut SSDn mot en 850 1TB istället. Du kommer inte märka någon skillnad hastighetsmässigt och det är alltid bra med mer utrymme.
- Hade inte köpt nya fläktar om du tänker på värme. Vill du att datorn ska vara tystare så kan det ju vara värt.
- Hade personligen tagit ett R6 chassi istället, men jag har mycket hårddiskar jag vill proppa in

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tilted0113:

Efter mycket om och men har jag pillat ihop nedan kundkorg. Kommer givetvis vänta in tester på 2700x. Om kylaren som följer med inte riktigt håller måttet kommer det förmodligen bli en 8700k eller 8600k istället. Prestandamässigt räknar jag med att 2700x kommer leverera tillräckligt bra.

Följer det med kylare till 2700x? Jag vill minnas att det inte följer med till 1700x och 1800x men däremot till 1700. Kan vara värt att dubbelkolla.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte inleda mitt inlägg gällande om det är värt eller inte med att säga följande:
Allt är individuellt.
Du kommer få så många olika svar på detta, många säger att du ska vänta på nya komponenter, andra tycker du ska tänka över hur "onödigt" dyr din dator är och så fortsätter det.

Den enda som kan avgöra om du känner att det är värt eller inte är du själv, punkt.

Jag köpte själv nyligen en helt ny burk, skärm och all tillhörande kringutrustning.
Slutnotan landade på runt 40-strecket.
Var det värt det? Ja, för mig var det det. Jag fick en dator som kan köra alla spel utan problem på min fina ultrawide-skärm.
Borde man väntat på andra komponenter? Kanske, jag ville vänta att höra något om nya kort från Nvidia, men eftersom det är ganska tyst om vad som kommer samt att det lär dröja från det att korten presenteras tills att man har det hemma så bestämde jag mig för att slå till.

10.000 för ett 1080Ti kändes kanske lite surt att lägga med tanke på kortets ålder och den galna prisutvecklingen. Men man ska också komma ihåg att bara för att ett kort har lite på nacken så kommer det inte prestera sämre för det. Kortet ger mig den prestandan jag eftersöker och jag är ganska positivt inställd på att det kommer att ge mig mycket glädje framöver.

Så för att summera:
Du väljer själv vad du känner är värt att investera i eller inte.
Ska man hela tiden vänta på att alla nya komponenter ska komma ut så kommer du aldrig att få en dator. Är det inte nya GPUer som ligger runt hörnet så är det CPU. Någonstans måste man avväga vilken tid det är dags att slå till och bara inse att det kommer något nyare.
Men du kommer inte märka någon monsterskillnad på CPU-sidan, så jag skulle säga att om du verkligen känner dig osäker, dra på med en fin rigg med vettig CPU (8700K som du är inne på), 16GB RAM och övriga komponenter som håller ett tag framåt. Avväg om du vill köpa ett billigare grafikkort och kräma på ordentligt när nya generations kort kommer. Eller så kan du bara tuta på och njuta av att du har en burk som levererar det du är ute efter, även om det kommer nya grejer.
För som sagt, nya saker kommer hela tiden.

Lycka till med inköpet och mycket nöje

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

@tilted0113:
Tror du kommer bli nöjd med vilken som av 8700k eller 2700X (åtminstonne i 1440p gaming är det i princip ingen skillnad mellan Ryzen och Intel)

Skrivet av Stromming90:

- Jag har svårt att tro att 2700X kommer spöa 8700K i spel. Ska du göra saker där du kan dra nytta av flera kärnor och trådar dock så visst. Vi får vänta på reviews och benchmarks efter release.

Det stämmer säkert (även om jag tror AMD har knappat in en hel del (eller hoppas)), men jag tror att 2700X kommer ta tillbaka platsen som ohotad streaming-CPU igen i alla fall, så om TS vill hålla på med streaming bör hen antagligen välja 2700X. Men som sagt, invänta reviews.
Angående att 2700X skulle gå varmt så tror jag inte det är något större problem då ingen av de tidigare Ryzen varit speciellt varma av sig (i förhållande till andra processorer) dessutom är den medföljande kylaren (wraith prism) troligtvis den biffigaste stock-kylaren som finns

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stromming90:

- Jag har svårt att tro att 2700X kommer spöa 8700K i spel. Ska du göra saker där du kan dra nytta av flera kärnor och trådar dock så visst. Vi får vänta på reviews och benchmarks efter release.
- Hade definitivt tagit ett billigare mobo, tycker det är 500-1000kr dyrare än vad jag tycker är rimligt.
- Hade utan tvekan bytt ut SSDn mot en 850 1TB istället. Du kommer inte märka någon skillnad hastighetsmässigt och det är alltid bra med mer utrymme.
- Hade inte köpt nya fläktar om du tänker på värme. Vill du att datorn ska vara tystare så kan det ju vara värt.
- Hade personligen tagit ett R6 chassi istället, men jag har mycket hårddiskar jag vill proppa in

Jag resonerar som så att i 1440p tror jag skillnaden mellan 2700x och 8700k kommer vara noll (=upplevd skillnad och max några procents skillnad i lägsta/högsta fps).

Jag behöver inte 1TB. Och då jag inte ens behöver en sekundär hårddisk så känns det motiverat att lägga pengarna på en snabbare m.2 ssd.

Värmen tänker jag inte jättemycket på, men har läst lite om de medföljande chassifläktarna och de är väl sådär. Flyttar dem till bak och botten och sätter de jag köper i fronten. Känns som det kommer vara ett bra sätt att få ner värmen lite och ljudnivån.

Och gällande moderkort har jag kollat på att eventuellt ta ett https://www.inet.se/produkt/1901193/msi-x470-gaming-pro istället.

Skrivet av joakim99:

Följer det med kylare till 2700x? Jag vill minnas att det inte följer med till 1700x och 1800x men däremot till 1700. Kan vara värt att dubbelkolla.

Ja. En kylare som jag dessutom tror kommer duga.

Skrivet av 50Spaenn:

Jag tänkte inleda mitt inlägg gällande om det är värt eller inte med att säga följande:
Allt är individuellt.
Du kommer få så många olika svar på detta, många säger att du ska vänta på nya komponenter, andra tycker du ska tänka över hur "onödigt" dyr din dator är och så fortsätter det.

Den enda som kan avgöra om du känner att det är värt eller inte är du själv, punkt.

Jag köpte själv nyligen en helt ny burk, skärm och all tillhörande kringutrustning.
Slutnotan landade på runt 40-strecket.
Var det värt det? Ja, för mig var det det. Jag fick en dator som kan köra alla spel utan problem på min fina ultrawide-skärm.
Borde man väntat på andra komponenter? Kanske, jag ville vänta att höra något om nya kort från Nvidia, men eftersom det är ganska tyst om vad som kommer samt att det lär dröja från det att korten presenteras tills att man har det hemma så bestämde jag mig för att slå till.

10.000 för ett 1080Ti kändes kanske lite surt att lägga med tanke på kortets ålder och den galna prisutvecklingen. Men man ska också komma ihåg att bara för att ett kort har lite på nacken så kommer det inte prestera sämre för det. Kortet ger mig den prestandan jag eftersöker och jag är ganska positivt inställd på att det kommer att ge mig mycket glädje framöver.

Så för att summera:
Du väljer själv vad du känner är värt att investera i eller inte.
Ska man hela tiden vänta på att alla nya komponenter ska komma ut så kommer du aldrig att få en dator. Är det inte nya GPUer som ligger runt hörnet så är det CPU. Någonstans måste man avväga vilken tid det är dags att slå till och bara inse att det kommer något nyare.
Men du kommer inte märka någon monsterskillnad på CPU-sidan, så jag skulle säga att om du verkligen känner dig osäker, dra på med en fin rigg med vettig CPU (8700K som du är inne på), 16GB RAM och övriga komponenter som håller ett tag framåt. Avväg om du vill köpa ett billigare grafikkort och kräma på ordentligt när nya generations kort kommer. Eller så kan du bara tuta på och njuta av att du har en burk som levererar det du är ute efter, även om det kommer nya grejer.
För som sagt, nya saker kommer hela tiden.

Lycka till med inköpet och mycket nöje

Jag kommer definitivt inte köpa ett nytt 1080ti. Kommer bli ett begagnat sådant eller ett 1080.
Resten har jag kommit fram till att det är värt det men jag har uppdaterat min kundkorg lite om du missade det och bara svarade min första post

Skrivet av sweisdapro:

@RigBetardX:
Tror du kommer bli nöjd med vilken som av 8700k eller 2700X (åtminstonne i 1440p gaming är det i princip ingen skillnad mellan Ryzen och Intel)
Det stämmer säkert (även om jag tror AMD har knappat in en hel del (eller hoppas)), men jag tror att 2700X kommer ta tillbaka platsen som ohotad streaming-CPU igen i alla fall, så om TS vill hålla på med streaming bör hen antagligen välja 2700X. Men som sagt, invänta reviews.
Angående att 2700X skulle gå varmt så tror jag inte det är något större problem då ingen av de tidigare Ryzen varit speciellt varma av sig (i förhållande till andra processorer) dessutom är den medföljande kylaren (wraith prism) troligtvis den biffigaste stock-kylaren som finns

Lite så resonerar jag kring 1440p. Plus att jag är sugen på att testa streama lite - inte för att jag kommer syssla med det hardcore eller att 8700k inte duger till det men det finns en chans att det tex blir en 8600k istället. CPUn är inte hugget i sten just nu. Blir nog det efter 19e april

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W