Permalänk
Medlem
Skrivet av junologue:

Efter att ha kollat på 20 tutorials, så fixade jag ett delidverktyg och satte igång.
Men när allt var klart och conductonaut samt packning var applicerat, så startade inte datorn upp..
Öppnade upp allt igen och rengjorde, testade efter det att montera processorn utan ihs, för att göra en snabb check o se om ja kom förbi post, men icke...

Har jag verkligen pajat cpun nu, eller finns det mer jag kan göra.

Finns det någon här som köper defekt cpu?

har du gjort detta exakt borde du inte fucka up cpu´n

https://www.youtube.com/watch?v=Kywd1vGnH-Q

bra guide med se till att inte kleta kärnan med massa kylpasta bara liten klick. rätt okej pasta https://www.inet.se/produkt/5320523/thermal-grizzly-hydronaut...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Skrivet av pytonOrm:

hur gjorde du delidden ? rakkniv eller der8auer Delid-Die-Mate 2 verktyg ?

Verktyg, följde guider noggrant.
Det enda jag kan tänka mig att jag gjorde fel, är att jag kan ha varit lite väl mån om att få bort tidigare limrester med plastverktyget.
Vet inte hur försiktigt man skulle skrapa, men jag skrapade ungefär lika hårt som man gör med en trisslott, om det säger något. Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 och §9*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vilket äventyr! Skogenalternativet finns ju alltid kvar, dessutom börjar vädret bli mer passande.

Permalänk
Medlem

Själv deliddade jag min CPU genom att dra fast heat spreadern i skruvstädet och brännde på med en hammare med en liten träbit imellan. Den CPUn har rullat på i 2år nu sedan den operationen, så de tål lite stryk.
Hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

9800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | PS5 Pro | Nintendo Switch 2 | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Man boer aldrig testa deliden utan IHS, lat hellre IHS ligga och vila pa cpun efter delid och lat sockeln pressa ner IHSen annars blir det fel hojdskillnad mellan cpu och kylflans.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Fick du nånsin ordning på röran?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Trist som bara den :/

Skickades från m.sweclockers.com