Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av junologue:

Efter att ha kollat på 20 tutorials, så fixade jag ett delidverktyg och satte igång.
Men när allt var klart och conductonaut samt packning var applicerat, så startade inte datorn upp..
Öppnade upp allt igen och rengjorde, testade efter det att montera processorn utan ihs, för att göra en snabb check o se om ja kom förbi post, men icke...

Har jag verkligen pajat cpun nu, eller finns det mer jag kan göra.

Finns det någon här som köper defekt cpu?

har du gjort detta exakt borde du inte fucka up cpu´n

https://www.youtube.com/watch?v=Kywd1vGnH-Q

bra guide med se till att inte kleta kärnan med massa kylpasta bara liten klick. rätt okej pasta https://www.inet.se/produkt/5320523/thermal-grizzly-hydronaut...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018
Skrivet av pytonOrm:

hur gjorde du delidden ? rakkniv eller der8auer Delid-Die-Mate 2 verktyg ?

Verktyg, följde guider noggrant.
Det enda jag kan tänka mig att jag gjorde fel, är att jag kan ha varit lite väl mån om att få bort tidigare limrester med plastverktyget.
Vet inte hur försiktigt man skulle skrapa, men jag skrapade ungefär lika hårt som man gör med en trisslott, om det säger något. Hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 och §9*

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Vilket äventyr! Skogenalternativet finns ju alltid kvar, dessutom börjar vädret bli mer passande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Okt 2003

Själv deliddade jag min CPU genom att dra fast heat spreadern i skruvstädet och brännde på med en hammare med en liten träbit imellan. Den CPUn har rullat på i 2år nu sedan den operationen, så de tål lite stryk.
Hoppas det löser sig för dig.

Deliddad 3770K @ 4,5Ghz | EVGA 1070 FTW 2060/9008Mhz (Micron) SÅLT | Gigabyte GTX 670 | 16GB DDR3 | Noctua DH14 | Be Quiet 800 | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | EVGA G2 750W | Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SWECLOCKERS / Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Man boer aldrig testa deliden utan IHS, lat hellre IHS ligga och vila pa cpun efter delid och lat sockeln pressa ner IHSen annars blir det fel hojdskillnad mellan cpu och kylflans.

Win10 Pro x64 - Fractal Design Define S - 5xNoctua NF-A15, 5xNF-P14s
Asus PRIME Z370-A - Samsung 960 EVO NVMe 250GB - intel 540s 240GB M.2
CPU: i5 8600K@5400MHz - NH-D15 - HyperX Fury 32GB @ CL10-12-12-300-1T

Asus nViDiA GTX 1070 8GB STRiX OC 08G / Core@2165MHz / Memory@8.8GHz
Corsair RM750x 80plus GOLD - 4TB storage - Logitech G903 - G Pro TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2012

Fick du nånsin ordning på röran?

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Trist som bara den :/

Skickades från m.sweclockers.com