Det blev helt klart lite tydligare. Jag kan förklara min situation lite mer konkret.
---
Jag har ett par olika mynt jag har minat fram över tid. Dessa för jag över till de olika börserna. Exempel:
1: Gräv ut 0.1 AEON på pool.
2: 0.1 AEON Withdraw -> Deposit Bittrex
1: Gräv ut 0.1 ETH på pool.
2: 0.1 ETH Withdraw -> Deposit Kraken
1: Gräv ut 1000 BCN på pool.
2: 2000 BCN Withdraw -> Deposit på HitBTC
Det jag inte kan rapportera här är själva Withdraw-steget. Cointracking har inte stöd för den pool jag minat genom, så därför blir detta inlagt som en Deposit i CoinTracking, med respektive korrekt utpekad börs per mynt.
---
---
Jag har även trades med LocalBitcoins. Dessa för jag över till respektive börs. Exempel:
1: Köp 0.01 BTC för 100 SEK
2: 0.01 BTC Withdraw -> Deposit Kraken
1: Köp 0.02 BTC för 1000 SEK
2: 0.02 BTC Withdraw -> Deposit Kraken
Jag ser inte Withdraw-steget som en del av rapporterna tagna från LocalBitcoins. Det som finns tillgängligt därifrån är Trades. Samtliga mina Trades genom LocalBitcoins är köp.
---
När jag matar in det här, låt oss ta BCN som exempel, i CoinTracking och kör skriptet, så blir det:
0: Mina 1000 BCN på pool
1: Deposit 1000 BCN till HitBTC
2: Exportera Cointracking-rapport till CSV
3: Kör python report.py 2017
4: "Trying to sell BCN which has not been bought yet"
Här blir det lite förvirrat för att jag inte vet om Deposit, Gift [In] eller Mining är det som gäller. Det är mining i avseendet att det kommit fram av mining, men sen har det gjorts en deposit till HitBTC, vilket jag antar ska bokföras också?
Är det helt enkelt så att jag ska "trippelbokföra" detta? Alltså skriva in i CoinTracking;
* 1000 BCN som mining (med en kommentar att det är från pool)
* 1000 BCN Withdraw (med en kommentar att det är från pool)
* 1000 BCN Deposit till HitBTC