Nvidia släpper drivrutin för The Crew 2

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Nvidia släpper drivrutin för The Crew 2

Inför lanseringen av Ubisofts senaste inkarnation i spelserien The Crew bistår Nvidia med färska drivrutiner. Dessutom bjuds det på buggfixar för HDR och G-Sync.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014

Sorgligt att vi i 2018 fortfarande ser ett 60fps cap i spel. Hade kunnat acceptera det om de var för att kunna spela mot konsollspelare, men här är de bara trist (precis som i ettan).

Skickades från m.sweclockers.com

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
♫♪♫ I ditt hjärta ♪♫♪♫♪
Registrerad
Maj 2017
Skrivet av gylldevik:

Sorgligt att vi i 2018 fortfarande ser ett 60fps cap i spel. Hade kunnat acceptera det om de var för att kunna spela mot konsollspelare, men här är de bara trist (precis som i ettan).

Undrar om detta spel även får ärva de där konstiga FPS-drop som dök upp med jämna mellanrum i The Crew 1.

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Sedan senaste uppdateringen på något sätt lyckades paja drivrutinerna för mitt ljudkort (Strix Raid Pro) och på samma gång paja drivrutinerna för USB Controllern låter jag denna vara ett tag.

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av VadSaDu:

Undrar om detta spel även får ärva de där konstiga FPS-drop som dök upp med jämna mellanrum i The Crew 1.

Nu har jag bara testat CBT men herregud vilket icke-optimerat spel. Ultra/4K @ 60fps var omöjligt, försökte sänka grafikinställningarna ett steg vilket inte hjälpte nämnvärt så jag sänkte en gång till vilket gjorde att jag nästan höll 60fps. Det kassa är att spelet inte ens ser bra ut, tycker NFS Payback ser bättre ut och flyter fint.

Förhoppningsvis utför drivrutinen mirakel då spelet verkligen behöver det.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 2080Ti Gaming Trio @ 2040/15400MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Testade spelet i beta nu i helgen som var, och det var verkligen hemskt. Jag gillar konceptet med öppen värld och spelade ettan lite, men tyvärr förtar den urusla fysiken och kamerarörelserna från 90-talet hela glädjen med spelet. Jag tror inte nya drivrutiner från Nvidia kommer hjälpa...

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av VadSaDu:

Tror inte det spelar någon roll , då detta spel är Steep 2

"Dustybridge" 2500K - 32GB RAM - Tac2 - GTX770 - 120hz - vattenkylning - vad mer behöver man veta? ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004

Det finns så många design och tekniska fel i spelet att man undrar om de driver med en.
Sen är det för tramsigt så jag avstår av bara det... snyft.

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Nice att de verkar ha löst HDR stuttering video problemet, ska testa när jag får tid hemma. Var väldigt hackigt med HDR i W10 via Netflix appen.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Kan någon förklara för mig varför det "krävs" en ny drivrutin till grafikkortet varje gång det släpps ett nytt spel? Verkar ju smått galet om en drivrutin måste anpassas för olika spel, snarare än att spelen anpassar sig och optimeras efter en existerande drivrutin. Min gissning är att det mestär ett PR-trick där Nvidia passar på att släppa sina patcher samtidigt som nya spel släpps och på så sätt kan visa upp sitt varumärke tillsammans med aktuella speltitlar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av CrazyDriver:

Kan någon förklara för mig varför det "krävs" en ny drivrutin till grafikkortet varje gång det släpps ett nytt spel? Verkar ju smått galet om en drivrutin måste anpassas för olika spel, snarare än att spelen anpassar sig och optimeras efter en existerande drivrutin. Min gissning är att det mestär ett PR-trick där Nvidia passar på att släppa sina patcher samtidigt som nya spel släpps och på så sätt kan visa upp sitt varumärke tillsammans med aktuella speltitlar.

För att Nvidia är bättre på att skriva kod till sina gpuer än vad spelutvecklarna är. En drivrutinsuppdatering för ett spel innebär i princip att Nvidia har extraherat shaders från spelet, optimerat dem och ersätter dem med sina egna förkompilerade varianter när du kör spelet. Så i princip ett paket optimerad grafikkod för spelet i fråga.

Corsair Carbide 500R - Core i7 3770K @4,7 GHz - Phanteks PH-TC14PE Blue - Asus P8Z77-V PRO - 2x8GB Corsair Vengeance LP Blue - 2xHD7970 @Crossfire - Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

Testade även Crew 2 i helgen. Men den lilla stund innan det krashade kändes det mer som jag spelade en Twitch simulator än ett bilspel.
Är followers måttet på lycka?

Blir nog pass på den, vilket är synd då jag gillar arkad bilspel med öppen värld. Är senaste NFS bättre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009

Skönt koncept men fysiken i fordonen höll på tog för låg kvalitet för att vara kul. Synd då detta hade potential på förhand.

Chassi: Fractal Define R4 Moderkort: ASUS ROG CROSSHAIR VI HERO CPU: AMD Ryzen 7 1700 3,0GHz GPU: MSI GTX 970 TwinFroZr SSD: KINGSTON V300 120GB HDD: 3X Western Digital Green 2TB RAM:Corsair Vengeance LPX Red DDR4 PC21300/2666MHz CL16 (CMK16GX4M2A2666C16R) Nätaggregat: XFX 750W 80+ Brons Modulär Tangentbord: Qpad MK85 Mus: Qpad OM75 PRO Skärm: ASUS VG248 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av VadSaDu:

Du menar de intressanta "droppet" som sker fastän fpsen är låst till 60fps? Det är fixat, spelade closed betan

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av gylldevik:

Du menar de intressanta "droppet" som sker fastän fpsen är låst till 60fps? Det är fixat, spelade closed betan

Det var åtminstone en god nyhet.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 2080Ti Gaming Trio @ 2040/15400MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]