Nvidia släpper drivrutin för The Crew 2

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för The Crew 2

Inför lanseringen av Ubisofts senaste inkarnation i spelserien The Crew bistår Nvidia med färska drivrutiner. Dessutom bjuds det på buggfixar för HDR och G-Sync.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sorgligt att vi i 2018 fortfarande ser ett 60fps cap i spel. Hade kunnat acceptera det om de var för att kunna spela mot konsollspelare, men här är de bara trist (precis som i ettan).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gylldevik:

Sorgligt att vi i 2018 fortfarande ser ett 60fps cap i spel. Hade kunnat acceptera det om de var för att kunna spela mot konsollspelare, men här är de bara trist (precis som i ettan).

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar om detta spel även får ärva de där konstiga FPS-drop som dök upp med jämna mellanrum i The Crew 1.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Sedan senaste uppdateringen på något sätt lyckades paja drivrutinerna för mitt ljudkort (Strix Raid Pro) och på samma gång paja drivrutinerna för USB Controllern låter jag denna vara ett tag.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Undrar om detta spel även får ärva de där konstiga FPS-drop som dök upp med jämna mellanrum i The Crew 1.

Nu har jag bara testat CBT men herregud vilket icke-optimerat spel. Ultra/4K @ 60fps var omöjligt, försökte sänka grafikinställningarna ett steg vilket inte hjälpte nämnvärt så jag sänkte en gång till vilket gjorde att jag nästan höll 60fps. Det kassa är att spelet inte ens ser bra ut, tycker NFS Payback ser bättre ut och flyter fint.

Förhoppningsvis utför drivrutinen mirakel då spelet verkligen behöver det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Testade spelet i beta nu i helgen som var, och det var verkligen hemskt. Jag gillar konceptet med öppen värld och spelade ettan lite, men tyvärr förtar den urusla fysiken och kamerarörelserna från 90-talet hela glädjen med spelet. Jag tror inte nya drivrutiner från Nvidia kommer hjälpa...

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Undrar om detta spel även får ärva de där konstiga FPS-drop som dök upp med jämna mellanrum i The Crew 1.

Tror inte det spelar någon roll , då detta spel är Steep 2

Permalänk
Medlem

Det finns så många design och tekniska fel i spelet att man undrar om de driver med en.
Sen är det för tramsigt så jag avstår av bara det... snyft.

Permalänk
Medlem

Nice att de verkar ha löst HDR stuttering video problemet, ska testa när jag får tid hemma. Var väldigt hackigt med HDR i W10 via Netflix appen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför det "krävs" en ny drivrutin till grafikkortet varje gång det släpps ett nytt spel? Verkar ju smått galet om en drivrutin måste anpassas för olika spel, snarare än att spelen anpassar sig och optimeras efter en existerande drivrutin. Min gissning är att det mestär ett PR-trick där Nvidia passar på att släppa sina patcher samtidigt som nya spel släpps och på så sätt kan visa upp sitt varumärke tillsammans med aktuella speltitlar.

Permalänk
Skrivet av CrazyDriver:

Kan någon förklara för mig varför det "krävs" en ny drivrutin till grafikkortet varje gång det släpps ett nytt spel? Verkar ju smått galet om en drivrutin måste anpassas för olika spel, snarare än att spelen anpassar sig och optimeras efter en existerande drivrutin. Min gissning är att det mestär ett PR-trick där Nvidia passar på att släppa sina patcher samtidigt som nya spel släpps och på så sätt kan visa upp sitt varumärke tillsammans med aktuella speltitlar.

För att Nvidia är bättre på att skriva kod till sina gpuer än vad spelutvecklarna är. En drivrutinsuppdatering för ett spel innebär i princip att Nvidia har extraherat shaders från spelet, optimerat dem och ersätter dem med sina egna förkompilerade varianter när du kör spelet. Så i princip ett paket optimerad grafikkod för spelet i fråga.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Testade även Crew 2 i helgen. Men den lilla stund innan det krashade kändes det mer som jag spelade en Twitch simulator än ett bilspel.
Är followers måttet på lycka?

Blir nog pass på den, vilket är synd då jag gillar arkad bilspel med öppen värld. Är senaste NFS bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skönt koncept men fysiken i fordonen höll på tog för låg kvalitet för att vara kul. Synd då detta hade potential på förhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Undrar om detta spel även får ärva de där konstiga FPS-drop som dök upp med jämna mellanrum i The Crew 1.

Du menar de intressanta "droppet" som sker fastän fpsen är låst till 60fps? Det är fixat, spelade closed betan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Du menar de intressanta "droppet" som sker fastän fpsen är låst till 60fps? Det är fixat, spelade closed betan

Skickades från m.sweclockers.com

Det var åtminstone en god nyhet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9