Asus listar ROG Swift PG65 – 65-tumsskärm i 4K UHD med Nvidia G-Sync i 120 Hz

Permalänk
Melding Plague

Asus listar ROG Swift PG65 – 65-tumsskärm i 4K UHD med Nvidia G-Sync i 120 Hz

Ett halvår efter CES 2018 listar Asus sin tolkning av Nvidias koncept Big Format Gaming Display – ROG Swift PG65, som vid sidan om höga specifikationer bjuder på design i sann ROG-anda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, "big format" gaming display? Undrar om inte inspirationen till namnet kom från något annat som kallas BFG.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Trodde att de skulle kosta betydligt mer än så!

Permalänk

Grymt kommer vara ultimata gaming skärmen:;=)

Permalänk
Medlem

Det är kul att det kommer ut fler stora och högupplösta datorskärmar! Jag sitter själv med en 43 tum, 4k, ips-skärm på skrivbordet, och den får nätt och jämnt plats och jag kan se hela skärmen utan att behöva sätta mig i andra änden av rummet. Det hade ju varit en fin uppgradering i framtiden att gå upp till 65 tum och 120 Hz när det förhoppningsvis finns grafikkort som klarar av att driva spel i den upplösningen och höga bildfrekvens. Dock kanske 65 tum är lite väl stort att ha på skrivbordet Men det ska väl gå med ett bredare och djupare skrivbord så att man får plats med den och kan backa bak en bit till så att man ser hela bilden.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Allt jag vill ha är en ersättare till PG348Q med fjantprickar och hdr, sedan är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

Denna 65" tums skärmen hade nog varit bäst lämplig att ersätta tvn, så sitter man bra avstånd i soffan, Än att ha på sitt datorbord. Om man vill behålla sina ögon och nacke några år till förstås.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

OLED är oslagbart, nästa år när hdmi 2.1 kommer blir OLED den ultimata gaming tv:en med både HFR o VFR.

Givetvis blir det utan G-Sync men det är inte något problem för konsol spelare.

För PC spelare med nVidia är väll BFGD det bästa som de kan köpa, får bara hoppas att tft skärmarna verkligen har hög kvalitet i klass med monitorernas höga pixel noggrannhet och inte blir massa banding eller dålig kontrast.

Kommentaren om DP1.3 på en 4K@120 HDR låter inte lovande.

Blir detta en upprepning av begränsningarna som på Asus ROG Swift PG27UQ?!

Verkar inte som elektroniken för att utnyttja dessa fantastiska TFT panelerna fullt ut finns ännu.

Du betalar alltså dyra pengar för en otrolig TFT panel men inte kommer i närheten av utnyttja kvaliteten som TFT panelen kan visa.

Kommer avvakta tills v2, lägger inte 20K+ på en produkt med begränsad funktionalitet.

Permalänk
Medlem

Sitt ner i båten, nu händer det grejer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Denna 65" tums skärmen hade nog varit bäst lämplig att ersätta tvn, så sitter man bra avstånd i soffan, Än att ha på sitt datorbord. Om man vill behålla sina ögon och nacke några år till förstås.

Det här ser väl rätt lagom ut i Swecs video.
https://youtu.be/Ao0bnyIfVBg?t=80

En annan video från samma demo som visar avståndet lite bättre.
https://youtu.be/pi3rrE0I0T8?t=38

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna koppla dessa skärmar till konsoler också? eller är det grafikkort endast?

Ifall man kan koppla dom till sin konsol i vardagsrummet så är dom perfekta.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Får ju verkligen hoppas den har stöd för VESA fäste med den där foten...

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Skrivet av ggalaxyy:

Får ju verkligen hoppas den har stöd för VESA fäste med den där foten...

Hålen syns på baksidan så du kan vara lugn!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Master of Overkill

Blir en dirr när dom släpps sitta lira vardagsrummet med trådlöst headset / högtalare och mus + tangentbord trådlös logitech.

Fy fan!!! ge mig!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

"design i sann ROG-anda" är väl knappast något positiv, särskilt inte i den här storleken? En pjäs av den här storleken kommer att synas mer än tillräckligt väl även med en diskret design.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Trodde att de skulle kosta betydligt mer än så!

"Asus ROG Swift PG65 kan därför väntas landa på en bra bit norr om 20 000 kronor."

När jag läser det så skulle jag inte bli förvånad om den i Sverige kommer kosta 35-40k.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Förutom benet så tycker jag den såg nice ut. Skulle lätt kunnat tänka mig en sån som andraskärm

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det här ser väl rätt lagom ut i Swecs video.
https://youtu.be/Ao0bnyIfVBg?t=80

En annan video från samma demo som visar avståndet lite bättre.
https://youtu.be/pi3rrE0I0T8?t=38

Ja precis där har vi bra avstånd. Vänta bara tills Ikea kommer med "big format table" Kan vi nog ha bra avstånd sen utan att behöver ha dubbla bord.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle gärna köpa en Big effing Gaming Display, men skulle vara svårt att motivera en prislapp på 30-40k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Kommer man kunna koppla dessa skärmar till konsoler också? eller är det grafikkort endast?

Ifall man kan koppla dom till sin konsol i vardagsrummet så är dom perfekta.

Vad spelar det för roll när konsoller inte går over 60 fps ändå? Jag kan ha fel dock

Permalänk
Medlem

Börjar ändå bli läge att byta ut gamla Sony TV'n...

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem

Vet inte när tv-avgiften ersätts med en skatt men fram till dess kan man ju ha en sån här i vardagsrummet och tekniskt sett inte vara skyldig att betala tv-avgift

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Eh... Samsung 2018 fast i p12-design? Vet förvisso inte vilka som kommer ha 120Hz ännu, men det finns redan modeller ute med freesync. Måste man ta den där fula designen om man vill ha G-sync? XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

När kommer Asus och alla tillverkare av "premium gaming" inse att deras målgrupp inte består av 14-åringar? Hade lätt haft en sån här i vardagsrummet om den inte sett ut som ett rymdskepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

OLED är oslagbart, nästa år när hdmi 2.1 kommer blir OLED den ultimata gaming tv:en med både HFR o VFR.

Givetvis blir det utan G-Sync men det är inte något problem för konsol spelare.

För PC spelare med nVidia är väll BFGD det bästa som de kan köpa, får bara hoppas att tft skärmarna verkligen har hög kvalitet i klass med monitorernas höga pixel noggrannhet och inte blir massa banding eller dålig kontrast.

Kommentaren om DP1.3 på en 4K@120 HDR låter inte lovande.

Blir detta en upprepning av begränsningarna som på Asus ROG Swift PG27UQ?!

Verkar inte som elektroniken för att utnyttja dessa fantastiska TFT panelerna fullt ut finns ännu.

Du betalar alltså dyra pengar för en otrolig TFT panel men inte kommer i närheten av utnyttja kvaliteten som TFT panelen kan visa.

Kommer avvakta tills v2, lägger inte 20K+ på en produkt med begränsad funktionalitet.

OLED ser verkligen sanslöst bra ut i jämförelse.
Införskaffade precis en LG C7 OLED 55" TV och nu ser alla mina IPS paneler ut som skit, iaf när det kommer till svärtan och kontrasten.

Dax att se om alla Blurayfilmer och inhandla lite 4K.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon193054:

När kommer Asus och alla tillverkare av "premium gaming" inse att deras målgrupp inte består av 14-åringar? Hade lätt haft en sån här i vardagsrummet om den inte sett ut som ett rymdskepp.

Ta bort foten och kör VESA löst.
ROG säljer ju som smör tvek dom kommer gå ifrån ROG

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@Schluug: precis va jag tänkte, med tanke på att deras PG27UQ kostar 25k...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför måste det vara utomjordings-fot på skärmen?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Dags att börja spara, sjukt inställd på att köpa denna!
(förutsatt att det inte blir någon fulbegränsning som exempelvis PG279UQ har)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Ta bort foten och kör VESA löst.
ROG säljer ju som smör tvek dom kommer gå ifrån ROG

Tycker snarare de kan sparka hela avdelningen som jobbar med produktdesign och istället skicka med ett vägg- eller bordsfäste. Köpte mitt för 399kr till min X34p. Väldigt mycket slöseri med metall om många byter ut fötterna.