Mahogny/Stål Datorbord (FINISHED!!!!! med vettiga bilder)

Permalänk
Medlem

Ställer mig i kören, imponerande bygge!
Kul att se fler "Ålänningar" här

Permalänk
Desk Master

@eucalyptus: Är på något vis mer intressant att se f1 i 300 kmh än 11 personer sparka en boll genom ett 11 meter brett gap men jo, räikkönen såklart

Visa signatur
Permalänk
Desk Master

Ville bara dela med mig denna bild. Nästa update jag gör blir ett avslut på bygget. Trött nu. 16 timmars dagar i veckor tar kol på en.

Vi syns snart

Visa signatur
Permalänk
Desk Master

Blev bjuden till Dreamhack masters som kanske några av er ha sett. Så välkomna och se på bygget. Här är lite bilder från förberedelserna

testbootar sista gången

En liten box för skärmen

Lite större box för bordet

Imorgon lastbil med kran och sen mot jönköping!

Visa signatur
Permalänk
Desk Master

Som sagt krävs kran för att lyfta detta. Med boxen så väger det närmare 200kg

Lastbilen kommer

Men allt gick bra så synns på Dreamhack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

Som sagt krävs kran för att lyfta detta. Med boxen så väger det närmare 200kg

Lastbilen kommer

https://i.imgur.com/biwyhUj.jpg

https://i.imgur.com/TFxyi6s.jpg

https://i.imgur.com/fVeoE9W.jpg

https://i.imgur.com/T9p2k2f.jpg

Men allt gick bra så synns på Dreamhack!

https://i.imgur.com/zbtWJ3g.jpg

Undrar vad grannarna trodde när de såg detta... Att det äntligen var dags för gammelgammelmormor att flytta ut från vardagsrummet?

Fanatiskt projekt, skämt åsido. Det är inte många projekt jag följt på nätet som byggts med sin otrolig kärlek till detaljerna.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Desk Master

Finns på Dreamhack i 20+ MG 1 mellan entre nord och expo hallen för dem som vill se bygget live.
Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fantastiskt projekt!

Med tanke på ditt tema var det ju helt rätt med böjda kromade rör för vattenkylningen.

Jag drömmer också om att någon gång bygga en skrivbordsdator, men får nog uppa mitt game lite innan det är dags.

Jag undrar var du har satt sensorerna för temperaturer? Hur kommer det sig att du valde så mycket som 8 temp-monitorer?

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Desk Master
Skrivet av kirayatail:

Fantastiskt projekt!

Med tanke på ditt tema var det ju helt rätt med böjda kromade rör för vattenkylningen.

Jag drömmer också om att någon gång bygga en skrivbordsdator, men får nog uppa mitt game lite innan det är dags.

Jag undrar var du har satt sensorerna för temperaturer? Hur kommer det sig att du valde så mycket som 8 temp-monitorer?

Blev bara 2 i slutändan,dessa 2 är i en loop var på stora radiatorerna fittings. Loggen färdigställs inom kort och då får ni ordentliga bilder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Desk Master

Nu är bygget klart

Tack igen till Singularity Computers, ICEMODZ och Mikael Lindholm som kom med under byggets gång. Det skulle knappast blivit lika bra annars Mitt namn är Wilhelm Bäckman. Och från och med nu finns www.huskybongs.com där framtida projekt kommer synas.

Tack att ni läste och nästa projekt är i planeringskedet hoppas ni följer den med! Hoppeligen tar det inte 4 år igen^^

Galleri finner ni här, ni får gärna rösta och kommentera:

https://www.sweclockers.com/galleri/14605-mahogany-desk-av-husky-bongs-khezan

Annars här kommer lite bilder utan destu mera ordning

Husky bongs

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det här har du gjort fantastiskt bra! Man blir alldeles förtrollad av bilderna och kan inte sluta titta.

Jag är också väldigt imponerad av att du inte lade ner projektet när det drog ut på tiden, bra jobbat!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

I'm speechless!
Makalöst snyggt bygge, 11/10.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Gratulerar till ett fulländat projekt. Genomgående förstklassig kvalitet, ser fram emot dina kommande projekt!

//

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Det här projektet är helt vansinnigt häftigt. Från början till slut. Design och liknande är inte min kopp, men arbetet, skickligheten och engagemanget är liksom obeskrivligt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Det där har du gjort helt obeskrivligt bra!

Permalänk
Föredetting

Fy vad fett. Bjuder du över polarna på chips och cola och sitter vid bordet, eller är det handskar på som gäller?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Desk Master

@Meantek: Inga chips äts här, eventuellt en cognac på ett avställningsbord bredvid

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hatten av, du är väl värdig av titeln Desk Master. Vilken resa!

Permalänk
Medlem

orimligt imponerande projekt!

Mycket kul att ha sett bilderna på processen, och måste fråga vad du jobbar med? Jag har landat in i ett par knivmakargrupper nu på facebook och de pratar mycket om olika träslag, hur trä ska lagras för att varken slå sig eller spricka, och olika ytbehandlingsmetoder mm, och du verkar ju vara minst lika kunnig inom ämnet!
Arbetar du måhända som möbelsnickare/makare, iom att du refereade till ramen som möbelstål?

Hur gick det med gånggärnen, du nämnde en elmotor ett par sidor tillbaka men jag såg ingen i slutresultatet?
Håller sig skivan uppe med enbart friktionen i gånggärnen, och är det isf trögt att öpnna, för skivan lär ju väga några kilon? ^^'

Mad skills!

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk
Medlem

Snyggaste möbeln jag sett på länge.

Permalänk
Desk Master
Skrivet av Yoru:

orimligt imponerande projekt!

Mycket kul att ha sett bilderna på processen, och måste fråga vad du jobbar med? Jag har landat in i ett par knivmakargrupper nu på facebook och de pratar mycket om olika träslag, hur trä ska lagras för att varken slå sig eller spricka, och olika ytbehandlingsmetoder mm, och du verkar ju vara minst lika kunnig inom ämnet!
Arbetar du måhända som möbelsnickare/makare, iom att du refereade till ramen som möbelstål?

Hur gick det med gånggärnen, du nämnde en elmotor ett par sidor tillbaka men jag såg ingen i slutresultatet?
Håller sig skivan uppe med enbart friktionen i gånggärnen, och är det isf trögt att öpnna, för skivan lär ju väga några kilon? ^^'

Mad skills!

Hej och tack,

Nej jag är inte snickare och det är inte mikael heller. Men det finns bra med info i böcker och på nätet Sen kan man ju höra sig ifrån av riktiga snickare vad som gäller osv. En av orsakerna varför bordet tog så länge är väl just att snickarutbildningen saknas och man har ibland använt sig av ganska tidskrävande om än säkrare lösningar för att få fram slutresultatet man varit efter.

Stålramen med sina 25x25 kallas i folkmunn iaf här i Finland för möbelstål.

När det kommer till gångjärnen så har de ytterst små hål gömda i sig där man kan sätta in skruvmejslar för att hålla glaset fixerat i gångjärnens yttersta utslagsläge. Det fanns inte plats för en motor med designen som den var. Någonting jag vill åtgjärda i en eventuell 2.0 version.

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

Hej och tack,

Nej jag är inte snickare och det är inte mikael heller. Men det finns bra med info i böcker och på nätet Sen kan man ju höra sig ifrån av riktiga snickare vad som gäller osv. En av orsakerna varför bordet tog så länge är väl just att snickarutbildningen saknas och man har ibland använt sig av ganska tidskrävande om än säkrare lösningar för att få fram slutresultatet man varit efter.

Stålramen med sina 25x25 kallas i folkmunn iaf här i Finland för möbelstål.

När det kommer till gångjärnen så har de ytterst små hål gömda i sig där man kan sätta in skruvmejslar för att hålla glaset fixerat i gångjärnens yttersta utslagsläge. Det fanns inte plats för en motor med designen som den var. Någonting jag vill åtgjärda i en eventuell 2.0 version.

Mvh

Än coolare att du lyckats få det till den ypperligare kvalité som det är utan att ha jobbat med det tidigare! Kudos!

Där ser man! Jag ha aldrig hört termen i Sverige, men det är sällan jag diskuterat möblers material så ingående!

Det vore ju coolt med en motor, men jag tycker inte det låter så tokigt att behålla det manuellt, manuellt är ju ganska retro! Möjligen skulle man kunna göra ett par custoum sprintar som bor i ett par matchande hållare ^^

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk
Desk Master

@Yoru: Det kommer bli så. Det har inte blivit av ennu då jag jobbar på nästa projekt redan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Khezan: Det ska bli intressant att se vad som faller ut av det!

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk

Work of art! Förstår att du aldrig hade kunnat sälja den, men "om" den hade haft ett pris, vad hade du behövt i monetär ersättning för att sälja den för då?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Desk Master

@spikfavoriten: tror inte jag kan nämna ett pris på den här utan att bryta mot forumregler. Men jag jobbar redan på nästa bord och detta kommer produktionstekniskt vara bra mycket lättare att reproducera om nu någon är tokig nog att villa ha ett liknande bord själv

Visa signatur