Behöver råd för Gamingstolar/kontorsstolar som är snäll mot hårdgolv samt bekväm :)

Permalänk

Behöver råd för Gamingstolar/kontorsstolar som är snäll mot hårdgolv samt bekväm :)

Hejsan clockers

Tänkte fixa en ny stol med en budget på max 4000kr.

Tidigare har jag haft Ikeas MARKUS stol som har 3 år på nacken nu, för pengarna så måste jag säga att den har varit helt okej, men inte optimal för ryggen under längre stunder. Största problemet jag har haft är att stolen började repa trägolvet, då fixade jag en plastmatta, funkade i typ 8 månader sedan blev den gul och dessutom drog den till sig allt damm som fanns i rummet.

Efter att jag nu kastade ut plastmattan så upptäckte jag även att den hade gett en fyrkantig rand längst med golvet och även lyckats repa golvet genom stolens tryck.

Så min fråga är, om man inte vill ha en ful matta (som ändå inte funkar) finns det några gamingstolar som är betydligt snällare mot golv?

Såg att DXRacer hade hjul som ett tillval som skulle vara bättre för golvet men räcker det för att undvika repor? Behöver knappt hjul känner jag, hade funkat med en fast stol, dock verkar det inte finnas några gamingstolar utan hjul haha

https://www.youtube.com/watch?v=yUZhHDtEtms

Den här snickaren hade en smart lösning som inte ser för jävlig ut, men inte hittat något liknande att köpa.

Snälla dela eran erfarenhet om gamingstolar utan matta, har ni fått repor? har ni hittat någon bättre lösning än matta?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag kör plastmatta under min kontorsstol just nu.
Innan använde jag en "korthårig" tygmatta som var ca 2x3meter. Den funkade bra även på ett lite klenare/billigare klickgolv.

Men vill du ta bort rullet i dina hjul borde det inte vara allt för svårt att skruva fast en vanlig träbit som är lite större, typ en bit av en träregel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@henkiii: Jo det kanske är svårt att komma undan utan snickeri (eller matta) vad tror du om racer blade? gjort av mjuk plast.
https://www.inet.se/produkt/6608229/dxracer-blade-hjul-5st-sv...

Är det något att ha eller lär de behöva matta ändå?