Permalänk
Inaktiv

@Mizzarrogh: Sant.. Har du testat något liknande?

Permalänk
Medlem

Vad är du nojjig för? Knappt 300kr är väl inget att gråta över om det skulle komma en kartong tegel?

Släpp hörnflaggan, pröjsa frakten och återkoppla när du får vad-det-nu-blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

@Mizzarrogh: Sant.. Har du testat något liknande?

Nej, men ett par polare testade spel som liknande det, det bygger på lockbetes vinster för att man skall fortsätta så länge som möjligt innan man inser att man går back i längden, kort sagt, ju längre du fortsätter, desto mer pengar förlorar du totalt, men du kan plocka hem en och annan vinst. Men, som sagt, jag har inte provat dendär sidan så jag vet ingenting om den.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Otori:

Vad är du nojjig för? Knappt 300kr är väl inget att gråta över om det skulle komma en kartong tegel?

Släpp hörnflaggan, pröjsa frakten och återkoppla när du får vad-det-nu-blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev så är det inte 300kr jag är orolig för att förlora. Struntar egentligen i om jag inte får något, det jag är nojjig för är om det på något sätt skulle kosta mig väldigt mycket mer när jag tryckt på deliver.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Nej, men ett par polare testade spel som liknande det, det bygger på lockbetes vinster för att man skall fortsätta så länge som möjligt innan man inser att man går back i längden, kort sagt, ju längre du fortsätter, desto mer pengar förlorar du totalt, men du kan plocka hem en och annan vinst. Men, som sagt, jag har inte provat dendär sidan så jag vet ingenting om den.

Okej, får se hur jag gör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

Som jag skrev så är det inte 300kr jag är orolig för att förlora. Struntar egentligen i om jag inte får något, det jag är nojjig för är om det på något sätt skulle kosta mig väldigt mycket mer när jag tryckt på deliver.

Kan som sagt inte svara för just dendär sidan, men vad som annars kan tillkomma är, utöver import momsen 18% tull på moms och frakt.

Tror faktiskt inte att spelföretaget tänker blåsa dig mer, det vore idiotiskt av dem då ingen skulle fortsätta att spela om de började pumpa folk på pengar efteråt... Om, så skit helt enkelt i att betala in mer pengar än de sagt.

Edit, men som sagt, du gör detta på egen risk, ge dem inga kort eller kontonummer eller liknande personbundna uppgifter.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=0uamzwuA0pw&list=PLkIGe2_ycUE...

Denna länkade dom som någon form av "bevis" att det är legit.... kolla vem som laddat upp videon

Visa signatur

[ -- Gaming -- ]{ Amd Ryzen 9900X - 32 GB DDR5 - RTX 3700 OC }
[ -- Linux-rigg -- ]{ i5-9600k - 16GB - PNY Quadro - 3 x 1TB m.2 }
[ -- Server --] { i7-5960X | GTX 1660 6GB / Quadro | 48GB corsair dominator platinum | 20TB }
{ Lenovo T480S | i7-8650U | 16 GB | 512 GB }

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrCatfood:

https://www.youtube.com/watch?v=0uamzwuA0pw&list=PLkIGe2_ycUE...

Denna länkade dom som någon form av "bevis" att det är legit.... kolla vem som laddat upp videon

https://i.imgur.com/tBxQB2F.png

"original video: https://www.youtube.com/watch?v=BT-MLv8WBdU"

Permalänk

@Matsson:

Här har du en svensk som påstår att han vunnit.. problemet är väl bara att som många skriver i kommentarerna, det är en gammal iPad..

https://www.youtube.com/watch?v=4elHdFaekIE&index=19&list=PLk...

Njae, detta känns alldeles för bra för att vara sant tyvärr!

Visa signatur

[ -- Server --] { i7-5960X | GTX 1660 6GB / Quadro | 48GB corsair dominator platinum | 20TB }

Permalänk
Inaktiv

@mrCatfood: Han var en av dem som fick ett mail av Drakemall och blev erbjuden ett pris upp till en viss summa, som man fick välja själv. Dealen var att de skulle lägga upp en video där de vinner priset som de valt... Så de riggar vinsten. Detta enligt en annan youtuber (Clueless) som också visar mailet från Drakemall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

@mrCatfood: Han var en av dem som fick ett mail av Drakemall och blev erbjuden ett pris upp till en viss summa, som man fick välja själv. Dealen var att de skulle lägga upp en video där de vinner priset som de valt... Så de riggar vinsten. Detta enligt en annan youtuber (Clueless) som också visar mailet från Drakemall.

Om du sett reklamen på TV här där man skall gissa ord och liknande kan du ju gissa hur mycket som är riggat... (en hint är att det går inte att gissa ordet genom att ringa in) Men, du har ju lärt dig en del av detta. Svaret har du ju själv nu vad beträffar sidan.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk

@anon145934:
Säger som @Mizzarrogh

Du har själv svaret på frågan.
Varför behöver de rigga vinsten?
Om man nu hade vunnit den vinsten man vinner i lådan när man spelar "vanligt", varför ska det då riggas så man vinner just det man väljer när man är youtuber och skall marknadsföra? Jo för att då behöver de bara skaffa den ena produkten, med andra ord.. scam...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrCatfood:

@Nios:
Säger som @Mizzarrogh

Du har själv svaret på frågan.
Varför behöver de rigga vinsten?
Om man nu hade vunnit den vinsten man vinner i lådan när man spelar "vanligt", varför ska det då riggas så man vinner just det man väljer när man är youtuber och skall marknadsföra? Jo för att då behöver de bara skaffa den ena produkten, med andra ord.. scam...

"Gissa ordet" *vet* jag är scam, därför att en en person provade när jag stod i samma lokal för att vi ville ta reda på det, det går inte att vinna och telefonkön kostar pengar.

Nätpokervinster kan vara äkta för att sporra folk att fortsätta att satsa i början dock.

Gratulerar till alla dina nya telefoner... (Skojar bara, men det var ju litet underhållande slut, trots allt, eller hur. )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number