Permalänk
Inaktiv

Drakemall fake?

Hej,

Jag såg en video på youtube om Drakemall. Det är en sida där man sätter in riktiga pengar för att få öppna olika cases, precis som med CS:GO skins. Skillnaden är att de har andra priser som iPhone X, iPads osv.

De jag kollat på har vunnit dyra priser så man fick en känsla av att allt är scam. Det visade sig att de som vunnit dyrare priser som iPads osv, har blivit erbjudna en produkt av Drakemall emot att de gör en video om sidan.

Jag testade dock att spela. Satte in 200 kr och spelade, vann mest skit till ett av mina sista spins då jag "vann" en iPhone x värd 1400$.... Antingen så är det scam och man får hem en billig kopia eller ingenting alls...

Funderar på att bara strunta i sidan och låta vinsten ligga kvar. Vad tror ni? Någon som testat och fått hem något?

Permalänk
Medlem

"Om det är för bra för att vara sant så är det antagligen det."

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanruda:

"Om det är för bra för att vara sant så är det antagligen det."

Absolut. Finns dock många reviews om att det är legit. Hmm.. Jag tror jag struntar i det, om det nu inte är så att någon här har testat.

Permalänk
Medlem

Precis så som @johanruda sa..

Men nu när du ändå har slängt 200:- i sjön kan du ju alltid försöka få hem skiten, om du har tur så kanske du får någon rolig kinesisk kopia du kan leka runt lite med.

MVH
jensen.

Permalänk
Inaktiv

@jensen.: Jo. Kostar dock 10$ att få ut det. Haha. Kluven, men 80% att det bara är strunt.

Permalänk
Medlem

Försök iaf! Tänk på att det kan bli moms och andra avgifter vid import beroende på vart paketet skickas från. Håll oss gärna uppdaterade

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Hedersmedlem

Känns det rimligt att ta ut en avgift på $10 när man skall ge någon en vinst för 1400$?

Det är samma upplägg i nigeriabreven, woho, en avlägsen släkting har dött och du ska få ärva 1000000000000000$ och efter lite mailande fram och tillbaka behöver du betala en liten avgift för det administrativa för att få över pengarna, men det är ju så lite och du ska få såå mycket.

Det luktar scam lååång väg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanruda:

Försök iaf! Tänk på att det kan bli moms och andra avgifter vid import beroende på vart paketet skickas från. Håll oss gärna uppdaterade

Just därför jag tvekar också. Företaget verkar vara baserat i Estland, men det är ju en dropship leverantör som levererar varan. Funderar på vilka avgifter som kan tillkomma. De 10$ är för leveransen, så import lär ju bli en slant och momsen har jag ingen koll på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon145934:

Just därför jag tvekar också. Företaget verkar vara baserat i Estland, men det är ju en dropship leverantör som levererar varan. Funderar på vilka avgifter som kan tillkomma. De 10$ är för leveransen, så import lär ju bli en slant och momsen har jag ingen koll på..

Fråga vart paketet kommer ifrån. Om det skickas från Estland tillkommer ju inget förutom fraktavgift.

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanruda:

Fråga vart paketet kommer ifrån. Om det skickas från Estland tillkommer ju inget förutom fraktavgift.

Megan
Hello. How may I help you?
tommy
I just won an iPhone X worth 1400$.
My question is where is it sent from, who is the dropship supplier?
who is
*
Megan
We have offices and partners in: Estonia, Ukraine, Belarus, San Paolo, UK, USA, Malta and Thailand.
Deliveries can be done from one of this countries depends on the route
Usually the delivery takes 30 to 45 days

tommy
You said that your products is sent by an dropship supplier, who is the supplier for the iPhone X 140$?

Megan
a supplier shop

tommy
which one?

Megan
Wait please

tommy
Yes

Megan
All the goods we buy on the official website

tommy

Then which website is it from? Apple.com?

Megan
yes

tommy
You said in the chat before that items are sent from a dropship supplier, but now you say you buy it and send it to me?

Megan
I'm sorry. I made a mistake, I'm sorry We using model, known as “drop shipping”.

Hmmmm...

Permalänk
Medlem

Lika bra slösa 10$ å testa. Redan kastat ut 200kr så why not.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fantomen:

Lika bra slösa 10$ å testa. Redan kastat ut 200kr så why not.

Sant. Ska läsa igenom deras villkor, lite nojjigt bara...

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet hur det är med skatt osv med sådana här vinster? Kommer jag endast behöva betala importen och eventuella fraktavgifter?

Permalänk
Medlem

@anon145934: Skickas paketet från Europa så är det inte något mer än eventuell frakt som du MÅSTE betala. Hur det blir med vinstskatt och annat som förmodligen ska betalas låter jag vara osagt

Permalänk
Medlem

Någon vinstskatt får ej tas ut inom EU, så på den punkten behöver du ej oroa dig.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Medlem

Man kan läsa reviews på google play som säger:

"Was asked to give a 5 star rating for a ps4 pro, so here it goes, wish me luck"

Låter inte legit alls.

Visa signatur

Gaming: | R7 5700X | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Musik: Macbook Air M2 | FR Scarlet 18i8 | Logic Pro 11 |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Inaktiv

@MeckarN: Såg det med.. Har läst överallt och det känns som att alla reviews och videos och proofs är "mutade"

Permalänk
Inaktiv

@Nios: Uppdatering.

Satte in 20$ i morse och testade. Nu har jag spelat någon timma totalt och har vunnit 2 iphone X så har ett totalt värde på $2603 inne på drakemall nu. Hahahah yeah, right!

Permalänk
Medlem

ez skins

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Du sätter ju in pengar, bara testa dra hem skiten och se vad som händer.

Det är ju inte precis några stora summor för att få hem produkterna, även om de är fejk.

Permalänk
Inaktiv

@Matsson:

Något sätt måste de ha för att tjäna pengar, med tanke på hur sjukt otroligt lätt det är att vinna. Har fått typ 3 xbox one idag och 2 playstation, som jag sålt och tagit credits, slutade med 2 iPhone X. Jag menar bara att det känns väldigt osäkert, känns som jag kommer att få betala stora summor för att få hem det, eller något.. någon skit är det ju bakom allt. Otroligt skeptisk och ja kanske mesig, ja. Men vill inte bli av med $ när jag redan lagt in 20$...

Permalänk
Medlem

Och folk undrar varför scamsidor går runt.......

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av henkiii:

Och folk undrar varför scamsidor går runt.......

Skickades från m.sweclockers.com

Om den hade vart legit, så hade min fråga ändå vart relevant haha

Permalänk
Avstängd

Kanske material att göra en Youtube video, om du lägger upp det itet snyggt...

Troligen är produkten värd noll kronor, skall väl vara om du är intresserad av själva grejen med det hela för skoj skull, men
Dina 10$ lär du nog förlora, men underhållningsvärdet kanske går att använda till att skapa någonting kul om du dokumenterar och lägger upp det så att du kan använda det sedan om du trots allt får någon grej med posten, finns ju många kanaler på Youtube som gör sådanahär grejer för underhållningsvärdet.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

@Mizzarrogh: Haha ja.. Att få hem 2 iPhone X värt 2800$ för 40$, är ju inget jag hade tackat nej till. Förmodligen inget jag kommer att testa heller...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

@Mizzarrogh: Haha ja.. Att få hem 2 iPhone X värt 2800$ för 40$, är ju inget jag hade tackat nej till. Förmodligen inget jag kommer att testa heller...

Om du fick litet sponsring så kunde det som sagt vara bra stoff för en youtube kanal, som jag lade till i min edit ovan.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

40$ börjar dock närma sig smärtgränsen då jag skulle fundera om det var värt att fortsätta.
Det du eventuellt får är kanske värt 5$.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Inaktiv

@Mizzarrogh: Är inte intresserad av att skapa en Youtube kanal och dokumentera det faktiskt.. Har inget problem att förlora några dollar, men det är väl att det på något vis skulle sluta i en mycket högre summa som skrämmer en.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

Ge dock inte ut din exakta hemadress eller privata telefonnummer som du är rädd om till skumma sidor, ibland kan man drabbas av någonting som närmast liknar dygnet runt telefonterror om man har otur.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon145934:

@Mizzarrogh: Är inte intresserad av att skapa en Youtube kanal och dokumentera det faktiskt.. Har inget problem att förlora några dollar, men det är väl att det på något vis skulle sluta i en mycket högre summa som skrämmer en.

Sätt upp en fast summa som du VET att du kan avvara och gå inte över den om du nu vill fortsätta, men som sagt, se detta som nätpoker eller liknande där du inte kan vinna i egentlig mening men kan spela om du roas av det, men det du spelar bort är borta.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number