Nog för att det kan vara tråkigt att storhandla men vem av er nördar är skyldig till det här?
https://i.imgur.com/1yvCvfJr.jpg
Att den har någon form av uppkoppling till det interna nätverket är rätt självklart men det är märkligt att det är helt öppet mot nätet och att det dessutom ens finns en webbläsare inbyggd över huvud taget om den inte är planterad. Är man å andra sidan tillräckligt teknisk av sig för att lyckas nå Sweclockers på en scanner borde man rimligtvis även kunna ta sig förbi eventuella hinder och det kanske inte ens finns några skyddsmekanismer på plats då man inte antas kunna penetrera den första barriären så det är möjligt att man får full tillgång till hela systemet bara man väl lyckats ta sig in.
Jag pillade runt lite men lyckades inte åstadkomma något mer innan jag avbröts av en misstänksam butiksmedarbetare som undrade vad jag höll på med. Har ni några andra exempel på udda enheter som det går att göra roliga saker med? Spåna gärna vidare och dela med er av liknande fall.
Jag vill också passa på att nämna att jag i enlighet med Sweclockers regelverk inte uppmanar till brott utan är mer intresserad av harmlösa pranks och annat skoj.