Permalänk
Medlem
Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Medlem

Blev lite osäker på pump/reservoar-kombinationen, pumpen monteras i reservoaren på något sätt, eller?
Annars ser det rimligt ut, 2 fittings per fristående komponent (rad, rad, pump/res, CPU, GPU) = 10 st. Hade kanske köpt någon extra för att kunna fylla/tömma reservoaren med slang & tratt utan att spilla på datorn. Där är en port med gängor på "utsidan" av reservoaren, eller hur?

Fläktar till radiatorerna, och split-kablar eller fläktkontroller får du inte glömma!

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

@kirayatail: Du har rätt att reservoar inte passar till pumpen för att reservoaren har en annan typ av backvägg för fästet till pumpen.
Sen köpte jag dubbla set av fittings (12st) och jag har redan Noctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM och moderkorts PWM kontroller samt split-kablar dosa.

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Medlem

@G3K: Du kan nog behöva 2 till pluggar till.
Antar att de skall användas till radiatorerna och just dessa har ju 6+1 hål som behöver sättas något i, 6 på sidan du kopplar in och ut vattnet samt 1 på den andra sidan för avluftning av radiatorerna. Och med två kopplingar för in och ut så blir det ju 5 hål som behöver tätas, och med två radiatorer så blir det ju 10 stycken.

Quick-connects är ju roligt och så, men de begränsar flödet rätt rejält tyvärr. Så om du inte skall plocka isär setupen relativt ofta så kan det stjälpa mer än vad det är värt. Dock så kan det ju vara smidigt att ha en i slingan, samt en till med slangändar för att lättare fylla och tömma systemet.

Permalänk
Medlem

@loefet: Pluggar följde med alla delar... så jag skulle inte köpt dem!

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |