Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Moderator
Moderator

Det där ser så *bleep* bra ut!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Finns också på YT.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Edit: Aeig postade videon ovanför.

Permalänk
Medlem

Missade antagligen allt det roliga. Såg ungefär fem-tio minuter i början men spelet kom aldrig igång.
Har lite svårt att hoppa på hypen kring detta spel.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Galet! Vilket jäkla spel!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

@Aeig: man blir lite våt i byxan av hur snyggt det ser ut, hoppas den färdiga produkten ser lika bra ut.
Undrar om dem använder Vulkan eller DX12 och om Raytracing samt HDR kommer in i spelet. om man kollar på vissa propps och environment så ser man att allt inte verkar vara 100% klart.

Hursomhelst Spelet verkar vara på en Nivå över Allt annat som kommit före och om den lever upp till hypen så kommer det vara det bästa spelet genom tiderna.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Ser ut som Half Life 3 skulle bli

Permalänk
Medlem

@_Merc_: Jag håller med dig, detta spel ser ut att bli det första som verkligen är banbrytande på länge : )

Är en del reflektioner i videon så Raytracing kanske? HDR definitivt.

Kommer nog krävas en hyfsad rigg för detta, tror 1440P blir sweetspot : P

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Jag kunde inte ha bett om mer än vad vi fick i det där gameplay-videon. Otroligt.
Det enda jag kan kommentera på är den kvinnliga huvudrollens röstagerande och att bilfysiken verkade lite wonky.
Noterade även att mycket var scriptat, men det har jag egentligen inget emot om det återspeglas i slutversionen.

Permalänk

Letade efter detta. Trodde forumet skulle exploderat vid det här laget.

Trodde inte den här nivån av detaljrikedom var möjlig än men CDPR har verkligen överträffat sig själva. Hoppas systemkraven är snälla nog att man kan njuta av spelet utan att tömma kontot.

Nu när vi har fått se deras vision ska det bli riktigt intressant att se hur den färdiga produkten ser ut. Det kommer säkert ske många förändringar med tanke på att PS4 och Xbox One också ska driva spelet.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Letade efter detta. Trodde forumet skulle exploderat vid det här laget.

Trodde inte den här nivån av detaljrikedom var möjlig än men CDPR har verkligen överträffat sig själva. Hoppas systemkraven är snälla nog att man kan njuta av spelet utan att tömma kontot.

Nu när vi har fått se deras vision ska det bli riktigt intressant att se hur den färdiga produkten ser ut. Det kommer säkert ske många förändringar med tanke på att PS4 och Xbox One också ska driva spelet.

Jag hoppas de gör motorn skalbar så de kan skeppa en konsol-port, men behålla allt så det går att slå på för PC/next-gen. Hoppas verkligen de inte behöver göra en total downgrade på alla plattformar (som det nog kommer bli ändå, tyvärr).

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Jag hoppas de gör motorn skalbar så de kan skeppa en konsol-port, men behålla allt så det går att slå på för PC/next-gen. Hoppas verkligen de inte behöver göra en total downgrade på alla plattformar (som det nog kommer bli ändå, tyvärr).

Förmodligen blir det så men samma sak hände ju Witcher 3 och det ser trots allt fortfarande fantastiskt ut. Cyberpunk släpps kanske nära generations-skiftet på konsollerna och så kommer nog en "next gen edition" ala GTAv till PS5 och Xbox 2X eller vad den nu ska heta.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av toboraton:

Letade efter detta. Trodde forumet skulle exploderat vid det här laget.

Det hamnade en del snack i nyheten med..
https://www.sweclockers.com/nyhet/26193-cd-projekt-red-slappe...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ser onekligen fränt ut. Bara att lägga undan en femhundring i månaden fram till släpp så kan jag samtidigt ha råd med ett 2080. Två flugor i en smäll!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Moderator
Moderator

CDPR har verkligen blivit en intressant studio, Witcher och nu Cyberpunk. Mycket lovande!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Fyfan vad det verkar fett! Att fienderna skriker blyat och att det pumpas feta rave-beats i bakgrunden bådar sjukt gott! Goty det år det väl kommer ut, holy shit

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Hjälpsam

Verkligen lovande!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Gammal klassiker uppdaterad för Cyberpunk 2077

Permalänk
Entusiast

Mini-dokumentär om spelets utveckling med Geralt som narratör ute! Det talas bland annat om det nya förstapersonsperspektivet och skiftet från en fast karaktär i form av Geralt till en egendesignad karaktär, samt hur fordonen påverkar upplevelsen av spelvärlden.

Börjar ni känna hajpen än, eller känns det fortfarande långt bort? Enligt klippet är arbetet "långt ifrån över".

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Snart fryser jag ner mig som Cartman. Kan fan inte vänta längre

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Känns fortfarande långt bort, men det är ok, man har vant sig vid det här laget. Bra att dom tar tid på sig också och inte stressar ut spel som vi ser många andra företag göra (ea host host)

Permalänk
Relik 📜

Jag hoppas på spelbart under E3 2019! Är beredd att ingå i battle royale med @Callemedskägget om det mötet i så fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Förväntningarna är ju uppskruvade till max. Jag hoppas verkligen att CD Project Red klarar av att leverera också. Hoppas på en release lagom till i höst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av emilakered:

Jag hoppas på spelbart under E3 2019! Är beredd att ingå i battle royale med @CalleFZ om det mötet i så fall.

Du har större chans att begå harakiri.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

På riktigt!? Hur utläses datumet förresten? Är det september eller november?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

På riktigt!? Hur utläses datumet förresten? Är det september eller november?

Skickades från m.sweclockers.com

Världen hade vart en trevligare plats om alla bara kunde använda sig av ISO 8601.

Permalänk
Medlem

Måste väl vara november...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Måste väl vara november...

Skickades från m.sweclockers.com

Inte om det är amerikanare som gjort den, de vänder på månad och datum. 9-11 betyder 11 september där.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Inte om det är amerikanare som gjort den, de vänder på månad och datum. 9-11 betyder 11 september där.

Spelen är PEGI-rated (europeiskt) vilket innebär att om detta skulle vara på riktigt så är det den 9 november (vilket är en lördag, vilket är en konstig dag att släppa ett AAA spel på). Men jag gissar på att det antagligen är fejk.

Hade ju varit kul om det släppts så pass snart, men jag tror vi får vänta lite mer!