SweClockers drop!

Ypperligt ljudkort för Sennheiser PC 373D/Sennheiser G4ME One

Permalänk
Medlem

Ypperligt ljudkort för Sennheiser PC 373D/Sennheiser G4ME One

Hej!

Behöver hjälp då jag ska köpa nytt headset. Lutar mot ett Sennheiser PC 373D, alternativt ett Sennheiser G4ME One Headset.

Är alltså ett ljudkort jag är ute efter. För man "måste" väl ha det på dessa headset för att "kräma" ut det sista av deras prestanda?
Vet inte fullt ut vilket av dessa två det slutligen blir, men vad har ni för tips? Vad kör ni för ljudkort till dessa två, eller kör ni inga alls
kanske?

Vore snällt med era ord!
Erik (:

Permalänk
Medlem

Måste och måste, med tanke på hur delade argumenten om man behöver eller ej är så skulle jag säga, nej.
Annars hade argumenten aldrig varit så delade till att börja med.

Jag har haft både PC360 och nu PC37X och har inget behov av varken ljudkort eller förstärkare. Har prövat när jag har LANat hos polare men aldrig hittat någon skillnad stor nog att investera massa pengar i.

Ingen av lurarna är speciellt trögdrivna heller så det ska inte vara några problem.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa: Okej! Men är det stor skillnad mellan 373D och G4ME One ljud/kvalité? Liksom USB gentemot 3,5mm. Är USB, värd prisskillnaden? För det är väl mestadels det som skiljer dem åt, lite utseende också om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Överlag, USB vs 3.5mm och thats it mer eller mindre.

jag föredrar 3.5mm men det kan ha att göra med att jag använder så gott som alla USB uttag vanligtvis och 3.5mm fungerar överallt. Enkelt att plugga in i telefonen och annat också som jag använder ibland.

373D kommer även med virtuellt surround om man gillar sådant fluff.

Fördelen med USB är att vissa moderkort inte alltid har speciellt bra ljudkretsar och vissa kan lida av problem som brus och andra störningar, sådant slipper man med USB.

Har dock aldrig råkat ut för ett moderkort med sådana problem.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5