SweClockers drop!

Karma/Underskatta aldrig någon annan. Berätta om ni har haft sådanna erfarenheter.

Permalänk

Karma/Underskatta aldrig någon annan. Berätta om ni har haft sådanna erfarenheter.

Har ni varit med om karma som slagit till. Eller att någon har underskattat er kunskap och motbevisat detta på ett grymt sätt.
Berätta mer.
Men jag kan börja.

Detta är säkert 10 år sedan.
En vän till mig fick en fråga av en snubbe om han visste nån som var duktig på datorer. Så min kompis hörde av sig till mig.
Jag skulle hjälpa honom med att uppgradera från windows 7 till Windows 10 samt installera lite program.
Som tack för hjälpen/betalning så skulle jag få en fullt fungerande laptop av han.

Absolut tänkte jag.
Så jag och polaren åkte dit.
Allt gick bra och jag fick mycket riktigt en laptop
När jag kom hem så kollade jag igenom datorn och märkte att datorn varnade över att CPU fläkten inte snurrade.
Jag valde att öppna upp datorn och undersöka vad det var för fel. Och det var en jäkla massa damm. En hel matta lixom.
Jag tog isär fläkten och rengjorde samt en droppe symaskinsolja i fläktens motor och bytte även kylpasta.
La även märket till att datorn hade en separat GPU.
Sen så startade den utan problem. Och denna laptop var bättre än den jag hade.

Valde sen att uppgradera till en SSD, 16gb ram och ett fräscht batteri då det gamla batteriet höll i ca 40 min.

Vid ett senare tillfälle stöter jag på min vän och denna snubbe som gav mig datorn på gården.
Snubben frågar rätt tyket "Hur fungerar datorn" och skrattar.
Jag svarar att den fungerar riktigt bra. Jag har även uppgraderat den.
Och helt plötsligt vänder han och kräver att få tillbaka datorn. Men min vän sa att det kan han glömma.
Du försökte att blåsa honom så nu får du skylla dig själv. Datorn är hans. Jag var med när du gav bort den.
Om du har tur så kanske han vill sälja datorn.
Jag valde att inte sälja datorn till honom. Trotts att han var desperat.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz