Permalänk
Medlem

Färdig!

Skrivet av BraCCa:

Galet snyggt, helt i min smak

Tack!

Skrivet av Homdax:

Bara 63 djup?

Förresten hur djupa är era bord?

80cm har jag.

Permalänk
Skrivet av Homdax:

Bara 63 djup?

Förresten hur djupa är era bord?

Mitt är 60 och jag vill hellre ha smalare än tjockare; vi har ju inte tjockskärmar längre, dock ska det bli lagom med benutrymme med. I min förra lägenhet hade jag 40 men placerat datorbordet i ett burspråk vilket gav plats för ben
Och jag är vill inte ha mus och tangetbord på ovansidan bordskivan.

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk

Tackar! Såg riktigt fräscht ut! Blir en sån skiva imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

@Benomeister: ja jag gillar den verkligen skulle rekommdera skärm på ett fäste/arm dock, eller som kan stå längre bak eftersom den är så smal !

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Lite fler biler

Permalänk
Medlem

@ashraf84: har du 2 stycken magic keyboards? och svarta dessutom

Edit: nvm såg att de va windows nu

såg fel på keyboard
Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

@ddog: Som du såg så är det två olika tangentbord. Ett från Apple och ett från Microsoft. Har både Mac:en (för arbete) och PC:n (för gaming) inkopplade till samma skärm. PC:n står dock under bordet så den syns tyvärr inte i bilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pennyafnorberg:

Mitt är 60 och jag vill hellre ha smalare än tjockare; vi har ju inte tjockskärmar längre, dock ska det bli lagom med benutrymme med. I min förra lägenhet hade jag 40 men placerat datorbordet i ett burspråk vilket gav plats för ben
Och jag är vill inte ha mus och tangetbord på ovansidan bordskivan.

Hm... ja det beror ju på möblering och avstånd till vägg förmodar jag. Bordet du ser i mina bilder någon sida bak är 80 djupt fast det är kurvat/böjt på vänster sida så som mest blir det 120 på en fjärdedel. Kontorsbord jag norpat från jobbet.

Men, när vi för ett tag sedan fick bord med vägghängda skärmar, på jobbet, så var det först 70 djupt. Armarna skärmarna hängde på tog ju kanske 7-8 cm på djupet så det kändes trångt. För nära till skärmarna, så som de hängde. Efter lite tjafs fick jag borden bytta från 70 djup till 80 djup och det blev mycket bättre. Notera att i båda fallen behövde vi inte tänka på skärmarnas fötter, eftersom de var vägghängda, vilka annars tar en del plats.

Har en Norlink-arm för dubbla skärmar liggande men med det förb-de snedtaket blir det ändå inte bra, därför att jag funderar på att bygga om, eller slå en slägga i taket när det känns som värst.

Kan iaf konstatera att ju närmare väggen och ju knepigare att flytta skärmarna, desto sämre blir det med städningen. Inte bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz | GPU Gigabyte geforce gtx 970 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | MOBO: ASUS H170M-PLUS | SSD: Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD 500GB + WD Blue 500GB | HDD: WD Blue 3TB + Seagate 3TB

Phone: Samsung Galaxy S9

Permalänk
Inaktiv

Här är mitt skrivbord, inget speciellt egentligen men trivs väldigt bra med det. Det är ett vanligt IKEA-skrivbord av större storlek.

Ett tips till mina fellow nerds är att om ni har brist på väggdekorationer så ta era favorit-skrivbordsbilder och skriv ut dem på canvas.
En tavelhylla gör även det hela lite mera proffsigt.

Bonuspoäng om ni känner igen vilka spel mina tavlor är tagna från.

Permalänk
Medlem

Borde läggas upp på första sidan för gediget bygge och hög mysfaktor

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Var hittade du bakgrundsbilden?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master

Alla dessa uppstädade bilder som det knappt ser ut som nån sitter vid, nånsin... såhär ser det ut hos "vanligt folk".

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@griid: På den här sida: http://hintergrundbild.org/hintergrundbilder-3840x1080, eller här för att vara mer exakt:

Permalänk

@ashraf84: Vad är det för bordsfäste du har till din skärm?

Permalänk
Permalänk

@ashraf84: Tack för infon, men det var en dyr rackare...
Tung skärm = rejäl arm

Permalänk
Entusiast

Färdigställde min mancave förra veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Hur får du det där till höger?

Han står ju med näsan tryckt mot fönstret från utsidan

Permalänk
Medlem

Har du en betjänt eller vad är ringklockan till, till höger om skrivbordet?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashraf84:

Skärm: Samsung C49HG90 49" @ 32:9
Speldator: Inet Taurus Überkill GTX 1080Ti SLI
Arbetsdator: MacBook 12"

Och diverse annat...

https://i.imgur.com/eb9Ly65.jpg

Rätt OT men hur väl tycker du skärmen lirar ihop med NVidia iom avsaknaden av GSync (väl?)? Och hur väl funkar det med den begränsade vertikala upplösningen? Har ju själv baxat upp en 55" OLED på skrivbordet men funderar ibland på något mer lämpligt för spel. Då är det ändå ett steg ned från 65" OLED som stod där innan

(Har en 27" 144hz skärm som jag ibland baxar fram, även om OLEDen stödjer 120 hz fast då bara i FHD vilket kan bli lite pixligt från 50 cm avstånd på en 55" ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alla dessa uppstädade bilder som det knappt ser ut som nån sitter vid, nånsin... såhär ser det ut hos "vanligt folk".
https://i.imgur.com/g1ZIoJC.jpg

Då undrar vi hur det ser ut när du inte städat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alla dessa uppstädade bilder som det knappt ser ut som nån sitter vid, nånsin... såhär ser det ut hos "vanligt folk".
https://i.imgur.com/g1ZIoJC.jpg

Jag börjar fan grina om någonting står någon decimeter fel på mitt skrivbord, den värsta dödssynden du kan hitta i form av oreda är att jag har två olika vattenflaskor på bordet samtidigt och har glömt stoppa ner ett minneskort i kameraväskan igen.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av griid:

Har du en betjänt eller vad är ringklockan till, till höger om skrivbordet?

Det står "Ring for a beer"... men den har visat sig funka ganska dåligt. Min "betjänt" ropar "hämta en själv din lata gubbe"

Permalänk

Gamingrummet

Permalänk
Medlem

Postade ett galleri men tänkte jag kan lägga upp en ny bild här sen sist. Byggde ett nytt skrivbord i ek, 240cm med kabelkanaler etc. Betsat, oljat och pysslat och fått till det som jag vill ha det. mitx-build på gång för att få bort burken från golvet.

48" 4K, 27" G-sync 144hz, 1080Ti, 5820K osv.

https://imgur.com/a/v9V2v03

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

@KniFF:

Vad är det för tillverkare av stolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellanmjölk:

@KniFF:

Vad är det för tillverkare av stolen?

Hej! https://www.hermanmiller.com/products/seating/office-chairs/e...

Köpt Refurbished @ www.2ndhnd.com

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Mycket snyggt!

Tack!

Skrivet av griid:

Borde läggas upp på första sidan för gediget bygge och hög mysfaktor

Tack. Roligt du gillade det. Får se om jag inte kan göra ett galleri sedan.

Skrivet av Shudnawz:

Alla dessa uppstädade bilder som det knappt ser ut som nån sitter vid, nånsin... såhär ser det ut hos "vanligt folk".
https://i.imgur.com/g1ZIoJC.jpg

Mitt är inte städat Jag klarar inte av att sitta vid skrivbordet om det är stökigt, så detta är mitt default. Är en colaburk tom så slänger jag den. Urdruckna kaffekoppar ställs i disken och papper slängs eller sätt in i pärm om det behöver sparas. Frugan läste psykologi för några år sedan och hittade ett gäng med diagnoser för detta...

Skrivet av KniFF:

Postade ett galleri men tänkte jag kan lägga upp en ny bild här sen sist. Byggde ett nytt skrivbord i ek, 240cm med kabelkanaler etc. Betsat, oljat och pysslat och fått till det som jag vill ha det. mitx-build på gång för att få bort burken från golvet.

48" 4K, 27" G-sync 144hz, 1080Ti, 5820K osv.

https://i.imgur.com/x9Im5zX.jpg

https://imgur.com/a/v9V2v03

Snyggt jobbat. Gillar när man får undan kablaget. Kul också att göra något eget så där, så det blir precis som man själv vill ha det. Är precis lika dan själv.