Permalänk
Medlem

@Sideburns: Vad gör du med ditt Focusrite 6i6?

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem

Tack för den länken @Teddis! Kan ev bli ett köp! Skulle ju fungera mkt bra att ha min 27" på bordet och sedan en ultrabred (34") på denna!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

@Sideburns: Vad gör du med ditt Focusrite 6i6?

Spelar in en del gitarr och bas. Gör lite demo-inspelningar med bandet och lägger det mesta hemma. Testat lite digitala effekter, men gillar mer hur en uppmickad rörstärkare låter än de digitala versionerna. Men visst, en liten rackmodul är aningens smidigare än en förstärkare med allt vad det innebär att få den i ljudkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Tack för den länken @Teddis! Kan ev bli ett köp! Skulle ju fungera mkt bra att ha min 27" på bordet och sedan en ultrabred (34") på denna!

Mycket möjligt! Dock värt att nämna att minsta skruvomfånget var för VESA 100 så det förutsätter att ultrabreda inte kör med VESA 75 eller något sånt.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk

@StuntmanMike:
Häftig tavla, får man fråga vart du köpt den eller vem som målat den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är stenullen också köpt på biltema?

Nej, Hornbach. Men du kan hitta det på vilket byggvaruhus som helst.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Vad är det för skivor du har eller bord?:)

Egensågade MDF-skivor. 19mm tjocka.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

https://i.imgur.com/NcyXof6.jpg
Min lilla hörna. Ser ut såhär i alla fall 90% av tiden, bortsett från den mindre snygga fönstertätningen och slangen för AC. Men vad gör man inte i värmen Gillar att ha någorlunda ordning

Vart hittar man denna underbara backgrundsbild?!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Nej tyvärr inte. Det är U2717D!
https://www.amazon.co.uk/dp/B073WC773L/ref=pe_3187911_1893958...

Finns i många olika schysta utföranden. Sök efter "industrial lamp" eller liknande!

Tack för detta, lade en beställning.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Damponmyboard:

@StuntmanMike:
Häftig tavla, får man fråga vart du köpt den eller vem som målat den?

Den kommer från Ikea ser jag nu när jag vänder på den. XD

Pjätteryd 601.040.66

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord

Skärm: Samsung C49HG90 49" @ 32:9
Speldator: Inet Taurus Überkill GTX 1080Ti SLI
Arbetsdator: MacBook 12"

Och diverse annat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av earic12:

Får inte plats med mer i min 1:a på 28kvm, men jag är nöjd ändå! VESA-armen (Deltaco ARM-459) på väggen var nog bästa investeringen utöver skärmen i sig

https://i.imgur.com/3mIXqDS.jpg
https://i.imgur.com/7z8VLgX.jpg

får man fråga hur brett skrivbord du har?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashraf84:

Skärm: Samsung C49HG90 49" @ 32:9
Speldator: Inet Taurus Überkill GTX 1080Ti SLI
Arbetsdator: MacBook 12"

Och diverse annat...

https://i.imgur.com/eb9Ly65.jpg

Är det Linux på datorn? Ser ut som möjligtvis någon version av Gnome meny i toppen. Galet snyggt

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Är det Linux på datorn? Ser ut som möjligtvis någon version av Gnome meny i toppen. Galet snyggt

Det är OSX, om inte det så en skin gjord att efterlikna det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Är det Linux på datorn? Ser ut som möjligtvis någon version av Gnome meny i toppen. Galet snyggt

Skrivet av Trunk:

Det är OSX, om inte det så en skin gjord att efterlikna det.

Man ser Macbook Pro i högra hörnet bakom monitor.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Man ser Macbook Pro i högra hörnet bakom monitor.

Sant, trodde det var en iPad först

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Man ser Macbook Pro i högra hörnet bakom monitor.

12-tums MacBook enligt posten. Bör väl gå att tyda av bilden också, står i en BookArc och är inkopplad i övre vänstra hörnet med en USB-C-kabel, en MBP bör ha USB-C/TB-kontakten lite längre från kanten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Man ser Macbook Pro i högra hörnet bakom monitor.

Hur får du det där till höger?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Hur får du det där till höger?

Ja det kan man fråga sig. Självklart är det vänster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@Adnerhill: 100 cm brett, 60 cm djupt

Permalänk
Medlem

Liten hörna i nya boendet, precis flyttat in så resten är en jävla kartonghög men datorhörnan behövde bli klar snabbt så jag hade någonstans att jobba utan att behöva åka till kontoret i 45 minuter bort. Skrivbordet är 150x75 som referens på hur jävla stor skärmen är.

LG 43'' 4k IPS-skärm
Logitech K810
Razer Tartarus
Mionix Naos

Dator i skåpet till höger, 5820k och GTX1080.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Såhär ser det ut hos mig just nu..
https://i.imgur.com/zTKPPrt.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gillar du Capisco stolen (tror den heter så) och hur använder du den i praktiken relaterat till den mer traditionella skrivbordsstolen du också verkar ha? Har funderat på att köpa en själv och har provsuttit den, men vet inte i vilken mån den håller för längre stunder vid datorn osv. eller om det blir mest jobbigt (hur hälsosamt det än må vara).

Permalänk
Medlem

Snyggt! Tips, bilderna på din hemsida verkar inte vara klickbara vilket nog varit tanken sett till att dom verkar finnas sparade i högupplöst format.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Hur gillar du Capisco stolen (tror den heter så) och hur använder du den i praktiken relaterat till den mer traditionella skrivbordsstolen du också verkar ha? Har funderat på att köpa en själv och har provsuttit den, men vet inte i vilken mån den håller för längre stunder vid datorn osv. eller om det blir mest jobbigt (hur hälsosamt det än må vara).

Jag gillar den, sitter definitivt rakare i ryggen, känner mig mer fokuserad på spelet/uppgift. Men den är lite hårdare mot rumpan så efter ~5h brukar jag byta lite eller om jag ska slösurfa och vill tilta bak ryggstödet ordentligt.
Att sitta med ryggstödet mot magen va en grej som gjorde att jag ville ha stolen, tyvärr fungerade det inget bra när jag skulle spela, möjligtvis att man kan kombinera med ett höj&sänkbart skrivbord för att få till att.
Att sitta på sidan är smidigt när man i all hast slår sig ner får att göra något litet snabbt.
Summarum så är det en bra stol, men jag vet inte vad jag tyckt om jag betalat nypris.
Något mer specifikt du undrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Extrice: Vad är det för bordsskiva du har där?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

Bara 63 djup?

Förresten hur djupa är era bord?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det innestående projektet är att gömma råttboendet under skrivbordet. Mest lite Ethernetkablar som ligger och skräpar vilket inte kan ursäktas då det finns en kabelpåse under skrivbordet.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Hittade inga bra vesa-fästen som passade, så fick bygga om 2 st.

https://i.imgur.com/jsTtU8J.jpg

https://i.imgur.com/1503kf3.jpg

Galet snyggt, helt i min smak

Permalänk
Medlem

@Homdax: japp det är väldigt smalt!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K