Installera drivrutiner manuellt - finns ej några enheter
Hejsan i alla stugor där ute!
Jag har precis gjort en ren ominstallation (genom sticka gjord i creation-tool) på en Lamina-surfplatta och fått in äkta windows på den istället för det mobila "skräp" som är på den från start. Windows är aktiverat mm och de flesta drivrutinerna är installerade, men en hel del saknas och jag kan bannemej inte komma på hur jag ska bära mig åt för att installera dem.
Det handlar om högtalare, batteriindikator och touchpanelen framförallt.
Problemet med allt detta är att i enhetshanteraren så finns det inga "okända" enheter kvar. Allt som datorn/windows har hittat har den uppdaterat, men den verkar inte fatta att det finns fler grejer som behöver installeras.
Och pga att det inte finns några okända enheter eller kända enheter heller för den delen, så kan jag inte installera några drivrutiner varken manuellt eller automatiskt.
Den mest kritiska drivrutinen är ju utan tvekan batteriindikatorn som visar hur mycket batteriet är laddat och om det laddar alls. I enhetshanteraren så finns det bara en Microsoft AC Adapter men ingen controller av något slag (tex Microsoft Compliant Control Method Battery eller liknande), och då kan jag som sagt inte markera något för att uppdatera det eller installera något manuellt.
Så då är frågan om det finns något annat sätt att göra på för att installera drivrutinerna för de nämnda 3 grejerna?
Just med denna surfplatta så är det special minst sagt, men jag har hittat diverse drivrutiner (dels installationsprogram och även .inf-filer), men dessa vill inte fungera så bra eller inte alls, och ingen av dem verkar råda bot på problemen.
Tack på förhand för svar!