Låg FPS på Battlefield Hardline

Permalänk

Låg FPS på Battlefield Hardline

Hej!

Har följande dator:

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 2,83 GHz
RAM: 8 Gb
Grafikkort: Asus AMD Radeon R9 280 3 Gb

Jag har svårt att få spelet Battlefield Hardline att fungera optimalt. Även fast jag har low eller medium settings på allt så ligger ofta FPS mot 50-55 istället för 60 (har en 60 hz skärm).

Finns det något med datorn som ni tycker att jag ska uppdatera för att få spelet att flyta på ännu bättre?

Permalänk
Avstängd

Kör du RAM'et i dual?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@VadSaDu:

Vad menar du med det?

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Kör du RAM'et i dual?

Det är två ram minnen 2x4 Gb alltså...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Det är två ram minnen 2x4 Gb alltså...

Jo, men om dessa körs i dual, dvs de sitter i rätt dimm på moderkortet så att de kan köras i dual.

Ladda ner CPU-Z och se uppe på fliken ''memory'' om det står i rutan ''Channel# Dual''.

Exempel

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Kör du på servrar med mycket spelare tror jag din CPU mycket väl kan vara problemet spontant. För low till medium ska utan problem ditt 280 klara över 60fps tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Jo, men om dessa körs i dual, dvs de sitter i rätt dimm på moderkortet så att de kan köras i dual.

Ladda ner CPU-Z och se uppe på fliken ''memory'' om det står i rutan ''Channel# Dual''.

Exempel

https://image.ibb.co/kFULeK/Untitledcc_2.jpg

Det står "Dual" på när jag går in i det programmet... Är det bra?

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Kör du på servrar med mycket spelare tror jag din CPU mycket väl kan vara problemet spontant. För low till medium ska utan problem ditt 280 klara över 60fps tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör på banor med mycket spelare (typ 64). Finns det någon bättre processor man kan köpa till det moderkortet? Eller kan man överklocka processorn på något sätt så att spelet flyter bättre?

Permalänk
Medlem

Prova att gå in i grafikinställningarna och byta till Mantle istället för Direct3D 11

Permalänk

@dunis90:

Har gjort det!

Ligger hyfsat högt nu - det är mest när jag tittar över långa avstånd där det är mycket rök, skjutningar etc som FPS:en blir lägre. Är det då processorn som är det stora problemet tro? Hur överklockar man en Intel Core 2 Quad 9550 2,83 Ghz?

Permalänk
Medlem

Ja, sannolikt är det processorn som begränsar mest, vilket BF-serien är välkänd för. Som extra test kan du prova att sänka upplösningen, om prestandan ändå är densamma är det helt klart processorn som är boven.

Du kan utgå från denhär guiden.
https://linustechtips.com/main/topic/232325-lga775-core2duo-c...

Det brukar vara tämligen enkelt att göra en måttlig överklockning utan att behöva peta på alla inställningar.
Så länge du begränsar Vcore och allt annat som det står voltage på till lägre värden är det inget som ska gå sönder, dock kan det hända att datorn blåskärmar eller till och med vägrar starta, då får du dra ur CMOS batteriet för att återgå till fabriksinställningarna.

Permalänk

@dunis90:

Hur mycket tycker du jag ska sänka upplösningen till?