Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvdson:

Bluetooth hörlurar, Nuforce BE2 med 10h batteri och damm/svett-tåliga, för 199:- på komplett.

(köpte själv dessa för 399:- och tyckte det var ett bra pris).

https://www.komplett.se/product/949996/tv-ljud-bild/horlurar/...

Näst billigast på prisjakt = 468 inkl. frakt.

Läste en del recensioner också och dessa verkade överlag prisade. Men har lite erfarenhet av bluetooth-lurar. Köpte iaf dessa till mig själv och en kompis, men det är nästan en total avsaknad av bas och funderar om något är fel. Hur låter dina?

Permalänk
Medlem

Tveka för länge. Nu e som slut och priset justerat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: 2080 ti eller? Tänkte köpa såg precis, men vid checkout var priset uppe igen xD måste varit felmärkning skulle nog vara 2080:s pris Undrar om de som beställde får ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@agitax: Japp, jag hann lägga en, i orderbekräftelsen står det : Palit RTX 2080 TI 11GB Gaming Pro 1styck 9490:- så man kan ju alltid hoppas det är dennna produkt som även levereras ^^

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB, MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB, Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5,Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz VENGEANCE PRO RÖD, Samsung SSD EVO 850-Series 500GB, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär, Fractal Design Kelvin S24 240mm,Corsair Carbide Air 540 Cube Vit, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Eftersom det hela tiden varit fråga om bokning (av TI kortet) så är nog chansen minimal att det ursprungliga priset gäller när korten väl kommer in på lager och skickas, men mirakel kan ju hända

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Eftersom det hela tiden varit fråga om bokning (av TI kortet) så är nog chansen minimal att det ursprungliga priset gäller när korten väl kommer in på lager och skickas, men mirakel kan ju hända

Minimal och minimal.. Kortet var felprisat till 9999 för en månad sedan enligt cdon. Många (eller alla?) som beställde då fick det till det priset!
Men visst, 50/50 kan vi säga

Permalänk
Medlem

Jag hann lägga precis innan prisjustering (vad det nu innebär i slutändan). För övrigt justerades först priset till 13290, strax därpå - 13790.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fanmezia:

@agitax: Japp, jag hann lägga en, i orderbekräftelsen står det : Palit RTX 2080 TI 11GB Gaming Pro 1styck 9490:- så man kan ju alltid hoppas det är dennna produkt som även levereras ^^

Samma här 😊

Permalänk
Livsnjutare 😎

Då lär det ju inom en snar framtid synas ex antal Palit 2080 Ti i oanvänt / ”endast testat” i marknads -delen....

Förutsatt att Cdon levererar

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Minimal och minimal.. Kortet var felprisat till 9999 för en månad sedan enligt cdon. Många (eller alla?) som beställde då fick det till det priset!
Men visst, 50/50 kan vi säga

För att förtydliga så är jag en av dem som beställde för 9999kr när det var aktuellt, har dock fortfarande inte fått något kort.

#17539614

edit: länk till äldre inlägg

Permalänk
Medlem

Jag va så nära att beställa menn 10 000 ä mycket pengar med.. ja ska spela uäi 4k 60fps... Känns inte värt
Se om man lyckas få tag i nåt bra 1080ti för under 5 lax istället

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Se om man lyckas få tag i nåt bra 1080ti för under 5 lax istället

Skickades från m.sweclockers.com

Ytterst tveksamt om du inte köper ett defekt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Det ser inte bättre ut än att länken till produkten i min orderhistorik på CDON:s hemsida inte längre leder någonstans heller. Tidigare gick den till Palit 2080TI för 13 290 riksdaler.

Vi får se hur detta utspelar sig, i värsta fall blir det väl avruten förbokning och en tillrättavisning för stackars "Magnus" på kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ytterst tveksamt om du inte köper ett defekt.

Black Friday närmar sig...
Tror nog runt 5000 inte ska vara för osannolikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@pre-dator:

Jag använder nästan bara mina till poddar och telefonsamtal, lite musik.
Har inte reagerat på dålig bas.

Visa signatur

Haswell i5 4670K - Gigabyte G1 Sniper - 16GB DDR3 - Fractal Design R4 - MSI GTX 770 2GB Twin Frozr - Corsair 750W - Asus VG248 144hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som förbokade men fick kalla fötter oh avkokade?

Tog mina sinnen till fånga, 9300kr för en datorkomponent är galet mycket pengar när allt kommer omkring. Har ju ett 1070 just nu som duger fint.

Kommer köpa ett ps4 PRO till black friday istället Känns betydligt mer värt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Är jag den enda som förbokade men fick kalla fötter oh avkokade?

Tog mina sinnen till fånga, 9300kr för en datorkomponent är galet mycket pengar när allt kommer omkring. Har ju ett 1070 just nu som duger fint.

Kommer köpa ett ps4 PRO till black friday istället Känns betydligt mer värt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag känner likadant, och så länge det säljs grafikkort för sjuka priser så kommer priserna bara att bli sjukare. Dock lite ambivalent då jag oftast vill ha nya fräscha saker, men mitt 980ti håller i sig än så länge. Då lirar jag iof mestadels tibia just nu som lanserades 1997, känns som att utnyttjade jag grafikkortet på ett annat sätt så kanske kanske jag hade slagit till när det var en "bra deal"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Är jag den enda som förbokade men fick kalla fötter oh avkokade?

Tog mina sinnen till fånga, 9300kr för en datorkomponent är galet mycket pengar när allt kommer omkring. Har ju ett 1070 just nu som duger fint.

Kommer köpa ett ps4 PRO till black friday istället Känns betydligt mer värt

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, eller så behåller du ordern och säljer kortet direkt när du får det så har du en gratis PS4.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, eller så behåller du ordern och säljer kortet direkt när du får det så har du en gratis PS4.

Under förutsättning att någon vill betala nypris till en privatperson och förlora rätten till reklamation?

Permalänk
Medlem

Nvidia Turning snurrade till det för oss

Vi har blivit rejält uppsnurrade vid lansering av RTX-grafikkorten vilket lett till att vår artikeldata blivit fel på produkten du köpt. Därför har din order blivit annullerad. Har du redan betalt för produkten kommer du bli återbetald inom ca 1–5 bankdagar.

Datan i våra system tillhör RTX2080 GamingPro och har det rekommenderade priset på 9490 SEK som du köpte varan för, alltså inte RTX2080 Ti GamingPro som har ett rekommenderat pris på 13290 SEK. Därför har din order blivit annullerad. Båda korten har bristande tillgång med obekräftat leveransdatum, men vi vill givetvis kompensera i den mån vi kan för vårt misstag.

Det vi kan erbjuda är

· RTX2080 GamingPro för 8990 kr och blir därmed marknadens billigaste RTX 2080 per dagens datum (https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v3265&o=produkt_pris_i...)

Alternativt

· 1000 kr rabatt på valfritt RTX 2080 Ti kort, gäller endast lagerförda produkter av CDON.COM

Notera att det råder bristande tillgång från NVIDIA på samtliga RTX-kort vilket gör att dessa produkterna fortfarande endast är bokningsbara med obekräftat leveransdatum. Vi kommer jobba aktivt med att hålla dig som väljer ett av våra erbjudande informerade löpande.

Hoppas ni har överseende med vårt misstag.

Vänligen,

CDON.COM

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Inte helt otippat. Ändå bra hanterat av CDON.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Mattecoach

@Segafreakone:

Samma för mig. Någon vits att överklaga detta?
Tycker att det är diskussionsfråga om det var uppenbart fel pris.

Permalänk

@Segafreakone: Fick samma precis men detta var ju dock mer eller mindre väntat.
Oväntat schyst av dom att erbjuda 1000 riksdaler i rabatt på ett annat kort dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Segafreakone:

Samma för mig. Någon vits att överklaga detta?
Tycker att det är diskussionsfråga om det var uppenbart fel pris.

Det var uppenbart att kortet var fel prissatt kortet är inte mer än 3 veckor gammalt ingen rea och priset skiljer sig markant från andra butiker.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna 1000 kronors rabatten 😋 Det var en long shot hur som

Permalänk
Medlem

De skrev aldrig när jag måste ta ut rabatten kanske kan hålla på den ett år sen visa upp mitt mail

13.5k för ett grafikkort är lite mkt. Får ju inte ens ett spel på köpet

Permalänk
Medlem

@Segafreakone: Det största problemet är ju att ordern bara raderades utan att läggas under "annullerad" eller att meddela mig på något sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

@Segafreakone: Det största problemet är ju att ordern bara raderades utan att läggas under "annullerad" eller att meddela mig på något sätt...

Fick du inte samma mail som alla andra

Permalänk
Medlem

@agitax: Inte fått något från CDON

Permalänk
Skrivet av Borderlander:

@agitax: Inte fått något från CDON

Kolla "kampanj posten" eller "skräp" dit kom mitt medelande.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y