World Of Warcraft Battle For Azeroth

Permalänk

Står och väger om jag ska köpa detta och prova..Har spelat alla expansioner men tröttnat efter två månader och lagt ner. Gillar inte vägen WoW har gått efter WoTLK som enligt mig var överlägset bästa expansionen. Är emot transmogg, sabbad PvP, garrisons (pft), hela tanken med att köpa mounts och levels för pengar osv. Hur står sig denna expansion mot tidigare skulle ni säga? Ser att dom infört lite partybuffs igen, ett steg i rätt riktning för mig iaf..

Lär väl sluta med att jag får vänta på vanilla. Tror Blizzard skulle vinna mycket på att ha åtminstone enstaka realms för alla tidigare expansioner också..

Permalänk
Medlem

@goosblabla Ifall det finns något kontroversiellt att "hata" i den här expansionen jämfört med tidigare så har åtminstone jag missat det. Jag är dock casual vid det här laget och har inte WoW som en livsstil eller något.

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW för första gången när BFA släpptes och ska nu levla upp en Dark Iron dwarf warlock. Finns det någon quest-path jag borde välja för att få se loren från de äldre expansionerna? Jag vet inte vad som jag kan välja men jag tänker liksom vilka områden borde jag välja när (eller om) det finns flera alternativ.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som är med i en guild på Jaedenar? Hade varit roligt att ha lite folk att framför allt köra m+ med. Gunslinger#1831

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk

Såg att brewmaster verkar vara starkaste raidtanken just nu så rollade givet sådan då. Dock tycker jag spelstilen vart helt horribel så mottager gärna förslag då jag är kluven på prot pally eller disc priest iställrt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Pappabjorne: Disc priest lätt den sämsta att tanka med av klasserna du nämnt.

Det beror lite på vilken nivå du ska tanka på. Alla tank-klasserna klarar att tanka raids i HC och även mythic.
Är man inte med i ett hardcore raidande gille som pushar world first kan man köra med vilken klass som helst.
Så välj den klass som känns roligast att spela med.

Permalänk

@Erto
Jo det vet jag 😅 men kul att hela med, körde disc både HFC HC och lite mythic i wod

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Saknar redan Legion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokelh:

Saknar redan Legion.

Sad, but true.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem

efter att ha spelat nu ett tag måste jag säga: BFA känns som legions halvt utvecklingstörda lillebror. bara invänta nästa exp/classic för min del.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Slutade spela denna expansion efter några veckor. Märkte fort att jag inte har tid för denna typ av spel.

Vill kunna logga en kväll i veckan typ å nöta lite PvP för att få honor points för att köpa Gear. Typ så. Men artifact neckat hamnar ju så sjukt långt efter så man måste ju spela WQ's. Så min kväll i veckan handlade om att spela annat än det jag ville. Tycker att BfA och Legion dödade casual iom att man är tvungen att farma artifact power för att ens ha en chans ute i världen

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Som många andra här så har jag också kastat in handduken nu. Hade roligt dessa 2 månader men nu känns det mer eller mindre meningslöst. Hoppar tillbaka om någon ny patch fixar saker, annars får man väl se hur nya expansionen blir(om det följer samma mönster som bfa så lägger jag ner WoW helt).

Blir att hoppa tillbaka på singleplayer tåget, förhoppningsvis RDR2 nu på fredag!

Permalänk
Medlem

Kastade själv in handduken också förra veckan. När alla ens kompisar slutat spelat så var det ej allt för roligt som casual.

Permalänk
Sötast

Precis som många fler här så blev inte BFA långvarigt. "Half cooked" är väl ett sätt att beskriva BFA på som bäst.

Jag hoppade över till blizzlike 1.12 istället, har just dingat 30 och fan så roligt det är!

Permalänk

Det har sin charm men den tynar bort allt mer och mer... Håller tummarna att 8.1 löser det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har två wow konton på samma bnet konto. Ett fullt uppgraderat till bfa som jag kör på och ett med bara vanilla på. Om jag köper bfa och lägger till det i vanilla kontot så att det blir uppgraderat, kan jag då använda lvl boost till mitt "main" wow konto? Måste jag betala en månad på vanilla kontot för att det ska gå att uppgradera till? (har för mig att dom tog bort krav på tidigare expansioner bör va bfa släpptes)

Mycket billigare att göra så här än att köpa 110 på blizzstore

Mvh Albert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Hej
Jag har två wow konton på samma bnet konto. Ett fullt uppgraderat till bfa som jag kör på och ett med bara vanilla på. Om jag köper bfa och lägger till det i vanilla kontot så att det blir uppgraderat, kan jag då använda lvl boost till mitt "main" wow konto? Måste jag betala en månad på vanilla kontot för att det ska gå att uppgradera till? (har för mig att dom tog bort krav på tidigare expansioner bör va bfa släpptes)

Mycket billigare att göra så här än att köpa 110 på blizzstore

Mvh Albert

Om det är på samma Bnet-konto som du säger så kan du använda boosten valfritt "WoW konto". Du borde inte behöva köpa en månad för att uppgradera .. inte säker, men skulle vara väldigt konstigt ifall det var så.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Track för svar Skrev till Blizzard och dom gav samma svar

Permalänk
Medlem

Sprang på en vendor ute i skogen som tydligen sålde mounts.

"333.00... jaha 333 guld, trevligt, är väl för att jag är exalted med nån faction" tänkte jag lite snabbt. Köpte en och använde den så att jag fick mounten. Höll på att köpa en annan färg också när jag såg att de kostade 333.000...

Alltså trehundratrettiotre TUSEN hade jag just betalat! För en fet grodjävel som inte ens kan flyga! Och då är jag rätt sparsam med mina guld i vanliga fall... Kunde ju inte sälja tillbaka till vendorn eftersom jag använt prylen.

Nåja min fru/medspelare fick sig ett gott skratt i alla fall. Sen visade jag upp mounten för henne och så skrattade hon ännu mer.

Permalänk
Medlem

@Frux: men den är ju gullig!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Sprang på en vendor ute i skogen som tydligen sålde mounts.

"333.00... jaha 333 guld, trevligt, är väl för att jag är exalted med nån faction" tänkte jag lite snabbt. Köpte en och använde den så att jag fick mounten. Höll på att köpa en annan färg också när jag såg att de kostade 333.000...

Alltså trehundratrettiotre TUSEN hade jag just betalat! För en fet grodjävel som inte ens kan flyga! Och då är jag rätt sparsam med mina guld i vanliga fall... Kunde ju inte sälja tillbaka till vendorn eftersom jag använt prylen.

Nåja min fru/medspelare fick sig ett gott skratt i alla fall. Sen visade jag upp mounten för henne och så skrattade hon ännu mer.

https://static.icy-veins.com/forum-files/uploads/monthly_2018_02/blueside.png.6bf569a34c8cc63227e0e80286da16c2.png

Hahaha du kanske skulle köpt den flygande grisen istället? 3😄😁

Jag har en fråga som någon av er kanske vet.
På worldquestsen får man ibland en azorite armor cache. Jag har ilvl 374 och ändå verkar det cappat till 355 på dem. Jag har läst på nätet och maxcappen på dessa skall vara 385. Då undrar jag om det finns någon där ute som får högre än 355 på dessa? Inte war questsen nu utan de vanliga som spawnar varje dag. Det brukar vara champions of azeroth som belönar med dessa. Man får inga titan residiums eller någonting av dessa så det känns verkligen helt lönlöst att ens göra dem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Funderar på att ta upp spelet igen men de flesta jag känner som spelar har tagit ett break. Vart hittar man andra svenska spelare / guilder där ute att lira med?

Permalänk
Medlem

@Lallo: Finns en grupp på facebook för svenskar som spelar WoW och söker guildmedlemmar.
Den heter World Of Warcraft Sverige / wowsverigeofficial

Prova där är mitt tips

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i7 8700K - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance - Gigabyte GeForce RTX 3080 Ti 12GB - Fractal Design Celsius S24 240mm - Corsair RM750x 750W - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS - Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jag sitter utan dator just nu men börjar få suget på WoW tillbaka. Jag har spelat från TBC till och från och Legion är enligt mig den bästa expansionen.

Jag har inte provat BfA, inte en sekund. Jag slutade efter Antorus, The Burning throne. Raidade casual och puggade mycket m+ och normal/heroic-raids.

En hypotetisk fråga till er som spelar:

Skulle ni köpa en ny dator (laptop) för att återuppta WoW i dagens läge?

Jag har fått intrycket att BfA är sådär men ändå rätt likt Legion (vilket jag älskade), men det handlar ju om mycket deg som ska ut.

Vad är era tankar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hahaha du kanske skulle köpt den flygande grisen istället? 3😄😁

Jag har en fråga som någon av er kanske vet.
På worldquestsen får man ibland en azorite armor cache. Jag har ilvl 374 och ändå verkar det cappat till 355 på dem. Jag har läst på nätet och maxcappen på dessa skall vara 385. Då undrar jag om det finns någon där ute som får högre än 355 på dessa? Inte war questsen nu utan de vanliga som spawnar varje dag. Det brukar vara champions of azeroth som belönar med dessa. Man får inga titan residiums eller någonting av dessa så det känns verkligen helt lönlöst att ens göra dem.

Idag är emissary Vol'dun och där är rewarden 385 azerite. Du får max 355 azerite armor av vanliga WQs, men emissaries kan ge 385.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baptisten:

Jag sitter utan dator just nu men börjar få suget på WoW tillbaka. Jag har spelat från TBC till och från och Legion är enligt mig den bästa expansionen.

Jag har inte provat BfA, inte en sekund. Jag slutade efter Antorus, The Burning throne. Raidade casual och puggade mycket m+ och normal/heroic-raids.

En hypotetisk fråga till er som spelar:

Skulle ni köpa en ny dator (laptop) för att återuppta WoW i dagens läge?

Jag har fått intrycket att BfA är sådär men ändå rätt likt Legion (vilket jag älskade), men det handlar ju om mycket deg som ska ut.

Vad är era tankar?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du en dator som klarar Legion så kommer BfA fungera bra också.
BfA är en bra expansion, inte lika bra som Legion (ännu), de har dock misslyckats med Azorite-armor-systemet. Själv spelar jag casual (efter att ha raidat från BC till Legion) och för mig fungerar systemen bra. Väl värt att spela både en Horde och en Alliance då de har helt olika story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Har du en dator som klarar Legion så kommer BfA fungera bra också.
BfA är en bra expansion, inte lika bra som Legion (ännu), de har dock misslyckats med Azorite-armor-systemet. Själv spelar jag casual (efter att ha raidat från BC till Legion) och för mig fungerar systemen bra. Väl värt att spela både en Horde och en Alliance då de har helt olika story.

Tack så mycket för svaret och jag ber om ursäkt för mitt egna sena svar.

Jag har hittat och köpt en dator (jag hade ingen innan), game-time och BfA, jag kan inte hålla mig borta längre.

Vad jag förstår så finns det bra ”catch-up systems” för återvändare, det ska bli kul som fan:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Värt att börja?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasuldor:

Värt att börja?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du spelat innan? Jag slutade spela bfa efter 2 månader men började spela nu igen för 2 veckor sen. Jag har mycket roligare nu än innan(beror mer på att jag har valt en klass jag faktist har kul med) och det finns så sjukt mycket att göra. Personligen så tycker jag att det är ett bra mmo och värt pengarna. Om du aldrig har spelat innan så kan det vara värt att dra ner gratis versionen och testa från 1 till 20 för att få lite känsla för spelet. Blizzard kör även igång sin " Welcome Back Weekend " nu mellan 21 och 24 mars där de uppgraderar alla konton till bfa så kan du testa helt gratis.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |