World Of Warcraft Battle For Azeroth

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Står och väger om jag ska köpa detta och prova..Har spelat alla expansioner men tröttnat efter två månader och lagt ner. Gillar inte vägen WoW har gått efter WoTLK som enligt mig var överlägset bästa expansionen. Är emot transmogg, sabbad PvP, garrisons (pft), hela tanken med att köpa mounts och levels för pengar osv. Hur står sig denna expansion mot tidigare skulle ni säga? Ser att dom infört lite partybuffs igen, ett steg i rätt riktning för mig iaf..

Lär väl sluta med att jag får vänta på vanilla. Tror Blizzard skulle vinna mycket på att ha åtminstone enstaka realms för alla tidigare expansioner också..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

@goosblabla Ifall det finns något kontroversiellt att "hata" i den här expansionen jämfört med tidigare så har åtminstone jag missat det. Jag är dock casual vid det här laget och har inte WoW som en livsstil eller något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söder om fjällen
Registrerad
Sep 2012

Jag spelade WoW för första gången när BFA släpptes och ska nu levla upp en Dark Iron dwarf warlock. Finns det någon quest-path jag borde välja för att få se loren från de äldre expansionerna? Jag vet inte vad som jag kan välja men jag tänker liksom vilka områden borde jag välja när (eller om) det finns flera alternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Finns det någon som är med i en guild på Jaedenar? Hade varit roligt att ha lite folk att framför allt köra m+ med. Gunslinger#1831

Speldator - Skärm: Acer Predator XB271HU/Dell U2713HM Chassi: Fractal Define C Moderkort: Asus Prime Z370-A CPU: 8700K Kylning: Noctua NH-D15S GPU: EVGA 1080 Ti SC2 RAM: Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung 840 Pro 512GB/850 EVO 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Såg att brewmaster verkar vara starkaste raidtanken just nu så rollade givet sådan då. Dock tycker jag spelstilen vart helt horribel så mottager gärna förslag då jag är kluven på prot pally eller disc priest iställrt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

@Pappabjorne: Disc priest lätt den sämsta att tanka med av klasserna du nämnt.

Det beror lite på vilken nivå du ska tanka på. Alla tank-klasserna klarar att tanka raids i HC och även mythic.
Är man inte med i ett hardcore raidande gille som pushar world first kan man köra med vilken klass som helst.
Så välj den klass som känns roligast att spela med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

@Erto
Jo det vet jag 😅 men kul att hela med, körde disc både HFC HC och lite mythic i wod

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2018

Saknar redan Legion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av jokelh:

Saknar redan Legion.

Sad, but true.

i7 5820K | MSI X99A | EVGA GTX 1080 Classified | Corsair Dominator Platinum 4x4GB 3000MHz | Custom loop | 3x Samsung 850 Evo | EVGA SuperNOVA G2 | BenQ XL2420Z | Razer Blackwidow Chroma | Zowie EC1-A | Fidelio X2/Sennheiser HD 660S | FiiO E10K | Macbook Pro 13" Retina för studier

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

efter att ha spelat nu ett tag måste jag säga: BFA känns som legions halvt utvecklingstörda lillebror. bara invänta nästa exp/classic för min del.

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet
Registrerad
Aug 2004

Slutade spela denna expansion efter några veckor. Märkte fort att jag inte har tid för denna typ av spel.

Vill kunna logga en kväll i veckan typ å nöta lite PvP för att få honor points för att köpa Gear. Typ så. Men artifact neckat hamnar ju så sjukt långt efter så man måste ju spela WQ's. Så min kväll i veckan handlade om att spela annat än det jag ville. Tycker att BfA och Legion dödade casual iom att man är tvungen att farma artifact power för att ens ha en chans ute i världen

Hemma hos mig är det numera en Apple-fri miljö..

Nätverk: UniFi Security Gateway, UniFi US-8, UniFi AP AC PRO... sen en äldre managerbar D-Link 18p.

Ljud: Pioneer SC-LX501. Triangle Plaisir 5.1. Onkyo Atmos Add-ons

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Nov 2005

Som många andra här så har jag också kastat in handduken nu. Hade roligt dessa 2 månader men nu känns det mer eller mindre meningslöst. Hoppar tillbaka om någon ny patch fixar saker, annars får man väl se hur nya expansionen blir(om det följer samma mönster som bfa så lägger jag ner WoW helt).

Blir att hoppa tillbaka på singleplayer tåget, förhoppningsvis RDR2 nu på fredag!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Torsby
Registrerad
Jun 2018

Kastade själv in handduken också förra veckan. När alla ens kompisar slutat spelat så var det ej allt för roligt som casual.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Precis som många fler här så blev inte BFA långvarigt. "Half cooked" är väl ett sätt att beskriva BFA på som bäst.

Jag hoppade över till blizzlike 1.12 istället, har just dingat 30 och fan så roligt det är!

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2009

Det har sin charm men den tynar bort allt mer och mer... Håller tummarna att 8.1 löser det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

Hej
Jag har två wow konton på samma bnet konto. Ett fullt uppgraderat till bfa som jag kör på och ett med bara vanilla på. Om jag köper bfa och lägger till det i vanilla kontot så att det blir uppgraderat, kan jag då använda lvl boost till mitt "main" wow konto? Måste jag betala en månad på vanilla kontot för att det ska gå att uppgradera till? (har för mig att dom tog bort krav på tidigare expansioner bör va bfa släpptes)

Mycket billigare att göra så här än att köpa 110 på blizzstore

Mvh Albert

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Extol:

Hej
Jag har två wow konton på samma bnet konto. Ett fullt uppgraderat till bfa som jag kör på och ett med bara vanilla på. Om jag köper bfa och lägger till det i vanilla kontot så att det blir uppgraderat, kan jag då använda lvl boost till mitt "main" wow konto? Måste jag betala en månad på vanilla kontot för att det ska gå att uppgradera till? (har för mig att dom tog bort krav på tidigare expansioner bör va bfa släpptes)

Mycket billigare att göra så här än att köpa 110 på blizzstore

Mvh Albert

Om det är på samma Bnet-konto som du säger så kan du använda boosten valfritt "WoW konto". Du borde inte behöva köpa en månad för att uppgradera .. inte säker, men skulle vara väldigt konstigt ifall det var så.

Citera för svar!

CPU: i7-6700K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS Z170-A. Minnen: HyperX Fury Black DDR4 8GB 2666MHz. GPU: ASUS GTX 1080 Strix Gaming (8G). SSD: Corsair Force LE 240GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 400C + Be Quiet! Shadow Wings 2 PWM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2011

@Samlooh: Track för svar Skrev till Blizzard och dom gav samma svar