Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Är i lite samma sits, vill spela RDR2 men har ingen konsol alls och ingen 4k-TV, så detta verkar onekligen vara ett billigt sätt att få spela det. Någon som vet om det är värt de extra 2500kr som det blir att gå till nyaste xbox eller ps4pro?

Har du ingen 4k skärm så tycker jag du sak slå till på xbox s!

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/10972/xbo...

Medföljer RDR2 + Fortnite samt 3 månader game pass. Se till att skriva in koden i kassan så får ni produkterna. Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Tack som fan för tipset Vet du hur länge det gäller?

Tänkte slå till nämligen men vill iaf fundera tills imorgon

Suttit på vimla och S7 edge nu bra länge och inte kollat priser eller abonnemang på länge, men 4800kr för en p20 pro med 128GB känns extremt prisvärt..?

Blev du att du köpte telefonen? Upptäckte erbjudandet alldeles försent. Ligger uppe på ca. 7 000 kr nu

Permalänk
Medlem

Hej,

Några fler som köpte My Book 8TB från Amazon.de? Jag köpte två stycken och på båda två hade de bara satt fraktsedeln på originalkartongen och skickat. Den ena disken fungerade först, men sen började den låta jättehögt och dog. Den andra disken hade ett klickande ljud som varade konstant 1 eller 2 gånger i sekunden.

Så jag valde att lämna tillbaka diskarna och få dem utbytta och då förhoppningsvis med lite bättre paketering. De skickade en disk och tyvärr var den paketerad på samma sätt och hade också det där klickande ljudet.

Så jag tänkte bara kolla om någon mer här råkade ut för samma sak, eller om jag bara haft extrem otur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Är man kund hos tele 2 så får man just nu EN VÄLDIGT BRA tab för under 1000kr om man tar det på avbetalning.

https://www.tele2.se/surfplattor/samsung-galaxy-tab-a-10

Värt att notera är att det står 2017 på årsmodellen, men SM-T585 är 2016.
Står även i beskrivningen "Samsungs senaste Tab A (2016) passar utmärkt för alla familjemedlemmar"
(Tyckte det passade bättre att lägga det här än diskussionstråden, så folk inte blir missnöjda, Mod kanske kan inkludera detta i citerade posten?)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

@Lodisen: vill tillägga att 2016 modellen verkar vara bättre än 2017.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Kan ju bli en trevlig uppgradering från min skruttiga G Pad iaf

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Värt att notera är att det står 2017 på årsmodellen, men SM-T585 är 2016.
Står även i beskrivningen "Samsungs senaste Tab A (2016) passar utmärkt för alla familjemedlemmar"
(Tyckte det passade bättre att lägga det här än diskussionstråden, så folk inte blir missnöjda, Mod kanske kan inkludera detta i citerade posten?)

Skrivet av Zargoz:

@Lodisen: vill tillägga att 2016 modellen verkar vara bättre än 2017.

Skrivet av drwlz:

Kan ju bli en trevlig uppgradering från min skruttiga G Pad iaf

Skrev till kundtjänst som inte kunde ge klarhet i vilken modell det gäller...

Noterade att på orderbekräftelsen så står det också: "Tele2 Samsung Galaxy Tab A 10.1 32Gb Black Co" vilket tyder på att det är en modell med 32Gb minne...? Medans det står 16Gb på specifikationerna på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Annells:

Skrev till kundtjänst som inte kunde ge klarhet i vilken modell det gäller...

Noterade att på orderbekräftelsen så står det också: "Tele2 Samsung Galaxy Tab A 10.1 32Gb Black Co" vilket tyder på att det är en modell med 32Gb minne...? Medans det står 16Gb på specifikationerna på hemsidan.

Med tanke på att den har 4G och att det bara verkar finnas en Tab A 10.1 (T585) som har 4G och den har 32GB enligt spec så är det nog den man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Med tanke på att den har 4G och att det bara verkar finnas en Tab A 10.1 (T585) som har 4G och den har 32GB enligt spec så är det nog den man får.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ipad-surf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Är man kund hos tele 2 så får man just nu EN VÄLDIGT BRA tab för under 1000kr om man tar det på avbetalning.

https://www.tele2.se/surfplattor/samsung-galaxy-tab-a-10

Fungerar nedan tangentbord till aktuella modellen? Är sugen på plattan men vill ha ett tangentbord till den för att ersätta min gamla och tunga bärbara dator.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=987562

Permalänk
Medlem

I stand corrected! Jag kollade de A 10.1 jag hittade på prisjakt bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

I stand corrected! Jag kollade de A 10.1 jag hittade på prisjakt bara..

Verkar finnas en rätt ordentlig uppsjö av olika modeller, så vi får helt enkelt hålla tummarna och se vad som dimper ned i brevlådan. Om inte någon har vägarna förbi en Tele2-butik och kan utföra lite detektivarbete.

Permalänk

Jag har en sådan sen tidigare och den kom i 16, köpte dock en till en av ungarna utan 4g för ett par månader sedan och den kom med 32.

Edit. Kollat med två som jobbar på Tele2 som bekräftar oberoende av varandra att det är 16gb 4 LTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Blev du att du köpte telefonen? Upptäckte erbjudandet alldeles försent. Ligger uppe på ca. 7 000 kr nu

De gjorde jag kunde inte bli mer nöjd heller hahah.

Skönt o få testa något annat än Samsung och för det priset... Wow. Telefonen är makalöst bra.

Om jag skulle säga 3 saker som fortfarande efter några månader imponerar än idag:
"Kameran, sinnessjukt bra bilder oavsett kolsvart mörker eller ute i naturen.
*batteriet, laddar och har sen batteri under hela dagen. Behöver aldrig oroa mig under dagen att det tar slut. Och då surfar jag myyycket under dagarna. Behöver inte ta med laddare eller powerbank.
*Hur kvick den är, fingeravtryck och face ID är Blixtsnabba även inne i telefonen så krånglar den aldrig. Samsung kunde ibland låsa sig oväntat och krångla (sällan, men det kunde hända). Nu flyter allt dundrande snabbt och inga appar är för stora. Kan fota tusentals bilder och har fortfarande massor av minne kvar

Finns dock några saker som irriterar starkt.
Kan inte ändra styrkan eller mönstret på vibrationen. Vibrerar så starkt att hela bordet skakar.

Lyssnar man på musik och får notifikationer eller är inne i Facebook samtidigt och notifikationerna haglar. Då sänks ljudet upp och ned hela tiden. Oavsett om man har hörlurar eller lyssnar via speakers. Fruktansvärt irriterande.

Ljudet är dock fantastiskt bra väldigt imponerande hur en så liten grej kan ha så bra kamera och ljud. Bådar gott för framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zargoz:

Är man kund hos tele 2 så får man just nu EN VÄLDIGT BRA tab för under 1000kr om man tar det på avbetalning.

https://www.tele2.se/surfplattor/samsung-galaxy-tab-a-10

Man behöver inte ens vara befintlig kund hos Tele2.
Det går finfint att köra Tele2-klassikern att teckna det billigaste dataabonnemanget (249 kr/månad) och säga upp det inom tiden för ångerrätt (30 dagar). Då får man behålla plattan till samma pris.

Edit: en uppläggningsavgift för delbetalning på 250 kronor tillkommer på första fakturan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Man behöver inte ens vara befintlig kund hos Tele2.
Det går finfint att köra Tele2-klassikern att teckna det billigaste dataabonnemanget (249 kr/månad) och säga upp det inom tiden för ångerrätt (30 dagar). Då får man behålla plattan till samma pris.

Edit: en uppläggningsavgift för delbetalning på 250 kronor tillkommer på första fakturan.

Beställde en bara för att..

Tillkom ingen avgift för mig när jag tog delbetalning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Man behöver inte ens vara befintlig kund hos Tele2.
Det går finfint att köra Tele2-klassikern att teckna det billigaste dataabonnemanget (249 kr/månad) och säga upp det inom tiden för ångerrätt (30 dagar). Då får man behålla plattan till samma pris.

Edit: en uppläggningsavgift för delbetalning på 250 kronor tillkommer på första fakturan.

Borde ju egentligen gå att teckna ett abonnemang utan telefon där det billigaste är 3GB för 199 kr / mån, bara för att "bli kund" och sedan beställa plattan. Inte så mycket skillnad i pris men kan tjänar ju några kronor

Står det även någonstans när man drar hem plattan att det tillkommer uppläggningsavgift? Tele2 skriver ju att det kan tillkomma och att det skall framgå i beställningen (jag såg inget om det, men lusläste inte allt heller).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Beställde en platta nu. 82kr i månaden i 12 månader, ingen uppläggningsavgift, ingen frakt.
Får leta efter ett bra tangentbord nu bara.

Blir kanske detta

Eller det i mitt förgående inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Borde ju egentligen gå att teckna ett abonnemang utan telefon där det billigaste är 3GB för 199 kr / mån, bara för att "bli kund" och sedan beställa plattan. Inte så mycket skillnad i pris men kan tjänar ju några kronor

Står det även någonstans när man drar hem plattan att det tillkommer uppläggningsavgift? Tele2 skriver ju att det kan tillkomma och att det skall framgå i beställningen (jag såg inget om det, men lusläste inte allt heller).

Jag tog inget abonnemang utan tog ett "Wifi to go" kort, funkade bra!

https://www.tele2.se/abonnemang/wifi-to-go

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag tog inget abonnemang utan tog ett "Wifi to go" kort, funkade bra!

https://www.tele2.se/abonnemang/wifi-to-go

Ännu bättre

Blev du reggad som kund direkt så att du kunde ta surfplattan ganska omgående?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Ännu bättre

Blev du reggad som kund direkt så att du kunde ta surfplattan ganska omgående?

Ja precis, är kund där nu och beställningen gick igenom utan några problem. Tänkte att paddan blir en bra julklapp åt min son, hans nuvarande padda är lika gammal som han (2012) så det blir ett rejält lyft

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Beställde en platta nu. 82kr i månaden i 12 månader, ingen uppläggningsavgift, ingen frakt.
Får leta efter ett bra tangentbord nu bara.

Blir kanske detta
https://cdn.pji.nu/product/standard/800/2838649.jpg

Eller det i mitt förgående inlägg.

Sidan nämner inget om Android stöd, endast Apples produkter.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Man behöver inte ens vara befintlig kund hos Tele2.
Det går finfint att köra Tele2-klassikern att teckna det billigaste dataabonnemanget (249 kr/månad) och säga upp det inom tiden för ångerrätt (30 dagar). Då får man behålla plattan till samma pris.

Edit: en uppläggningsavgift för delbetalning på 250 kronor tillkommer på första fakturan.

Man blir ju kund när man tecknar abonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Jag tog inget abonnemang utan tog ett "Wifi to go" kort, funkade bra!

https://www.tele2.se/abonnemang/wifi-to-go

Jag får inte detta att fungera, står att jag inte är kund hos Tele2 trots att jag beställt Wifi To Go.

Var du kund sedan innan, eller blev det först när du beställde Wifi-kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Jag får inte detta att fungera, står att jag inte är kund hos Tele2 trots att jag beställt Wifi To Go.

Var du kund sedan innan, eller blev det först när du beställde Wifi-kortet?

Chattade nyss med Tele2 då jag inte heller fick det att fungera. Supporten sa att jag behövde vänta tills abonnemanget blir aktivt. Står "Detta nummer inväntar aktivering" på Mitt Tele2. Han trodde att det skulle bli aktivt imorgon eller senast måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Jag får inte detta att fungera, står att jag inte är kund hos Tele2 trots att jag beställt Wifi To Go.

Var du kund sedan innan, eller blev det först när du beställde Wifi-kortet?

Det fungerar. Lägg ett wifi to go kort i varukorgen och köp sedan plattan så funkar det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Sidan nämner inget om Android stöd, endast Apples produkter.

Prisjakt som lurade mig. Enligt dom så är den kompatibel med pc och surfplattor. Men enligt logitech själva står det bara ios som du säger.
Har mailat logitech för att få ett klargörande. Då det är blåtand bör det fungera med alla enheter som har blåtand?
Eller apple har låst detta på något vis? Skulle ju absolut inte förvåna mig om det vore så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Jag får inte detta att fungera, står att jag inte är kund hos Tele2 trots att jag beställt Wifi To Go.

Var du kund sedan innan, eller blev det först när du beställde Wifi-kortet?

Jag har tidigare varit kund hos Tele2, men avslutade mitt abonnemang där för två år sedan. Provat att kontakta kundtjänst om det inte fungerar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Det fungerar. Lägg ett wifi to go kort i varukorgen och köp sedan plattan så funkar det.

Beställde wifi to go separat först. Doh! Men din lösning fungerade! Tack!