Minst 14", Max 2kg, 16GB+ RAM, 256GB+ SSD, 4+ kärnor, dedikerat grafikkort, budget 20k

Permalänk

Minst 14", Max 2kg, 16GB+ RAM, 256GB+ SSD, 4+ kärnor, dedikerat grafikkort, budget 20k

Hej,

Som ni ser i rubriken så har jag ganska många hårda krav på datorn. Jag värderar även byggkvalitet högt. Så ska det vara t ex en Lenovo så vill jag inte ha någon av deras plastigare standardmodeller. Detsamma gäller skärm. Över 1080p tror jag inte att jag vill ha.

Jag tittade ursprungligen på Dell XPS (huvudsakligen 15, men det är möjligt att jag kan tänka mig en 13 i vissa fall). Men jag tror faktiskt inte jag kan få den där webbkameraplaceringen att fungera för mig. Kameran är en viktig del för mig.

Så just nu tittar jag mest på Asus ZenBook Pro UX580GE-BO022T för 19 990, samt den lite mindre Asus ZenBook UX430UN-PURE6X som finns för 13 990. Den förstnämnda verkar lite svår att få tag på, med lagersaldon på 0 eller 1, och långa leveranstider. Det är ju negativt.

Men jag skulle hemskt gärna få tips på andra laptops av motsvarande kvalitet. Grafikkortet i sig är inte så centralt. Men ett hyggligt kort med 2 GB DDR5 som jag kan spela en del saker på, utan att skruva upp detaljnivån så oerhört, vore skönt.

Primärt ska datorn dock användas för jobb.

Permalänk
Medlem

Matebook X Pro uppfyller också dina krav. Byggkvalité har jag ingen aning om men antar att det finns reviews att läsa. Tyvärr är Matebook utrustad med MX150 som GPU, hade gärna sett att de lagt in 1050Ti. Samma gäller för PURE-serien som också har förra generationens processorer och GPU.
Sen finns så klart Microsoft Surface Book 2 men då hamnar vi över 20k för de specifikationer du letar efter.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5011043252/ideapad-720s?sse... där har du ett tipps från mig och tips nr 2 köp inte asus den är fruktansvärt plastig å sunking ser bra ut på bild men ingen kvalitet alls när man klämmer å känner
denna har vunnit i testerna men är skeptisk i tanke på att deras mobiler är inte så bra
Huawei MateBook X PRO i7
å tjejen köppte en HP Envy grymt fin i kvaliteten dock så går fläkten så fort du tittar på datorn

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Skrivet av simon15:

Matebook X Pro uppfyller också dina krav. Byggkvalité har jag ingen aning om men antar att det finns reviews att läsa. Tyvärr är Matebook utrustad med MX150 som GPU, hade gärna sett att de lagt in 1050Ti. Samma gäller för PURE-serien som också har förra generationens processorer och GPU.
Sen finns så klart Microsoft Surface Book 2 men då hamnar vi över 20k för de specifikationer du letar efter.

Jag tror ändå att jag kommer vilja köra Linux primärt på datorn, och då har jag förstått (och redan gissat) att Surface Book är det bästa alternativet. Men bra tips ändå.

Men Pure6X har inte förra generationens CPU väl?

Permalänk
Skrivet av ziefle:

https://www.dustinhome.se/product/5011043252/ideapad-720s?sse... där har du ett tipps från mig och tips nr 2 köp inte asus den är fruktansvärt plastig å sunking ser bra ut på bild men ingen kvalitet alls när man klämmer å känner
denna har vunnit i testerna men är skeptisk i tanke på att deras mobiler är inte så bra
Huawei MateBook X PRO i7
å tjejen köppte en HP Envy grymt fin i kvaliteten dock så går fläkten så fort du tittar på datorn

702s är precis den typ av tips jag hade hoppats på! Jag har nämligen medvetet inte tittat åt Lenovo, mest eftersom jag använt sådana så mycket i jobbet. Men om det stämmer det du säger om Asus är det ju jättetråkigt, och jag får överväga något liknande denna istället.

Den ser riktigt prisvärd ut. Men synd på gen 7. Finns ingen uppdaterad version?

Angående HP Envy så är det där med fläkten rätt viktigt för mig, så jag passar nog. Men visst borde jag kanske kika lite på MateBook ändå.

Permalänk
Medlem

Nya Alienware m15.

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Skrivet av PixelBritta:

Nya Alienware m15.

För tung och ful.

Permalänk
Medlem

Hade också gärna sett en ny Lenovo 720s, men har inte sett någon ny..

HP's nya Envy kommer nog bli grym! https://www.theverge.com/2018/10/23/18013062/hp-spectre-x360-...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ska också köpa nåt liknande. Lutar just nu åt en Razer Blade 15. Den har fått riktigt bra kritik och även om jag inte kunde bry mig mindre om RGB i tangentbordet har den i övrigt bra design. Vad tror övriga i tråden om den?

Skickades från m.sweclockers.com