Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Hur är den jämfört med Samsung-plattan?

Nyare Android (7.0 mot 6.0), annars sämre vad jag kan se: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4333477,3711497

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Huawei mediapad T3. Hur är den jämfört med Samsung-plattan?

Upplösning 1280 x 800
Ofta som en konsekvens av att budgetchipset för ett par år sen inte var specade för eller klarade mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dock så betalar vi väl skatt redan om vi handlar genom Amazon.de?
Vet att när jag beställt från Thomann.de/se/ så har moms lagts på redan vid kassan, inte behövt betala varken moms eller annan avgift när paketet anlänt i Sverige - Hela idén med EU's byteshandelavtal är väl att sådana här saker ska ske smärtfritt över gränserna?

Läs mitt inlägg igen. Alla paket som går över nationsgränser måste tulldeklareras men inga avgifter tillkommer.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skribent
Skrivet av zarkov:

Läs mitt inlägg igen. Alla paket som går över nationsgränser måste tulldeklareras men inga avgifter tillkommer.

Ah, jag som var lite snabb på bollen!

Men det är väl isåfall något som sköts per automatik i fall som Amazon eller Thomann?

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Skribent
Skrivet av ylledjur:

Nyare Android (7.0 mot 6.0), annars sämre vad jag kan se: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4333477,3711497

Skrivet av pacc:

Upplösning 1280 x 800
Ofta som en konsekvens av att budgetchipset för ett par år sen inte var specade för eller klarade mer...

Skrivet av Aene:

Hur är den jämfört med Samsung-plattan?

Värt att notera;
Samsung plattan kan uppdateras till Android 7, samt att det är 32Gb modellen och inte 16Gb som Tele2 har skrivit.

Så skulle säga att för 984kr är det inte ens en tävling mellan dessa 2 i slutändan, bra mycket snabbare CPU i Samsung plattan (mer jämnställd till Snapdragon 625/635 än Huawei plattan som har 425), GPU'n är likvärdig & Samsung har en betydligt bättre skärm - samt 2500mAh större batteri.

Visa signatur

Permalänk

Lyckas inte hitta samsung-plattan hos tele2.. Är kampanjen slut möjligtvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bradcrumb:

Lyckas inte hitta samsung-plattan hos tele2.. Är kampanjen slut möjligtvis?

Sist jag kollade var den slut på lager.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av pacc:

@Rocky_MediuM: kundummer finns under abonnemanget om ni behöver fixa efaktura/autogiro

Idag har det kommit två(!) kundnummer eftersom jag köpte en surfplatta och en telefon vid två olika tillfällen..

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Redan tips om Amazon's deal of the day, men vill ändå slå ett slag för denna skärm. Billigaste 3840x1600-skärmen.

LG 38"UC99W för 749€ ~ 8200 kr inklusive frakt

https://www.amazon.de/LG-38UC99-W-Monitor-Reaktionszeit-h%C3%...

Ordinarie pris ligger mellan 11 400-12 000 kr normalt

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3966936&show=used%2Cdem...

Darnit. Hann inte beställa. Attans!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Stora handlare anses som verkande i Sverige om de har mycket handel hit, så de lägger på svensk moms istället för den tyska. Eftersom tysk moms är lite lägre (19%) än den svenska (25%) så blir priset lite högre. Många mindre affärer får du däremot tysk moms på istället.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Dock så betalar vi väl skatt redan om vi handlar genom Amazon.de?
Vet att när jag beställt från Thomann.de/se/ så har moms lagts på redan vid kassan, inte behövt betala varken moms eller annan avgift när paketet anlänt i Sverige - Hela idén med EU's byteshandelavtal är väl att sådana här saker ska ske smärtfritt över gränserna?

De säljer så mycket hit så de måste betala moms till Sverige, dvs. De byter tyska momsen till svensk moms

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@Yatagarasu: min platta kom med android 7. kom din med 6?
har du lyckats roota din, eller någon annan för den delen..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av comatosed:

Samsung 970 EVO Series MZ-V7E500BW 500GB €120.90 Fri frakt.

https://www.amazon.de/Samsung-MZ-V7E500BW-970-Interne-500GB/d...

Notera att Amazons rea påstår sig vara på 45%, men jämför man på Prisjakt så visas en helt annan bild av prisläget.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4771894

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Min kom också med Android 7. Jag har rootat min och slängt in LineageOS 14.1. Fungerar fint!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Någon som hittat något bra erbjudande på Xbox One X + RDR2?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/XONEX1TB/...
Xbox One X inkl RDR2 & COD & 3 mån Game Pass 4490:-

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk

@NodCommander: Det är fortfarande 200-300kr lägre än andra butiker jag skulle beställt ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Hade missat denna tråd och postade i fel:
Microsoft har 50% rabatt på sina Surface i5 och i7 burkar

Det måste vara en av de bästa erbjudandena jag någonsin har sett! Alla är redan slutsålda...

Permalänk
Medlem

@Ziddie: Nu vet jag inte ens vart mitt inlägg är men ja- det är galet bra.

Edit: Verkar som att allt är slut, fanns några exemplar kvar i eftermiddags. Gissar att de gick som smör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastroullen:

Min kom också med Android 7. Jag har rootat min och slängt in LineageOS 14.1. Fungerar fint!

Hur gjorde du det?

Permalänk
Skrivet av nDre:

Hur gjorde du det?

Kolla XDA samt Youtube och det finns mängder med tutorials Är ledsen men orkar inte göra en guide just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Värt att notera;
Samsung plattan kan uppdateras till Android 7, samt att det är 32Gb modellen och inte 16Gb som Tele2 har skrivit.

Så skulle säga att för 984kr är det inte ens en tävling mellan dessa 2 i slutändan, bra mycket snabbare CPU i Samsung plattan (mer jämnställd till Snapdragon 625/635 än Huawei plattan som har 425), GPU'n är likvärdig & Samsung har en betydligt bättre skärm - samt 2500mAh större batteri.

Min kom med Android 7, vad jag förstår är 8 på väg strax.

Permalänk
Skribent
Skrivet av Nima2001:

Skrivet av Kastroullen:

Skrivet av Dunde:

Min kom med Android 7, vad jag förstår är 8 på väg strax.

Hmm, jag är rätt säker på att jag var på 6.an.

För det var en rätt stor uppdatering att dra hem (större än dom där 250-400Mb säkerhetsuppdateringarna). Är iaf på senaste nu och kommer 8.an eventuellt så är det bara ett plus

Dock är jag lite nyfiken på root och LineAgeOS, men vi får se om jag orkar och hur sugen jag är på att bryta garantin

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Hmm, jag är rätt säker på att jag var på 6.an.

För det var en rätt stor uppdatering att dra hem (större än dom där 250-400Mb säkerhetsuppdateringarna). Är iaf på senaste nu och kommer 8.an eventuellt så är det bara ett plus

Dock är jag lite nyfiken på root och LineAgeOS, men vi får se om jag orkar och hur sugen jag är på att bryta garantin

Konstigt.. min var garanterat 7an.
Jag bröt garantin första dagen jag fick den.. för 940kr är det inte direkt nåt att spara på jämfört med att göra det man verkligen vill med den tycker jag.
Vet inte om jag verkligen pallar lineage dock då ja haft mycket problem med det och en annan surfplatta. Alltid så mycket buggar så man måste uppdatera och flashar om så himla ofta. Så jag torr jag bara ska hålla mig till Samsungs firmware men rootad så man kan radera bloat och säkra med brandvägg

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Det måste vara en av de bästa erbjudandena jag någonsin har sett! Alla är redan slutsålda...

Glöm inte att det är 1st Gen Surface Book. Fortfarande väldigt bra pris för en Surface men man får inte glömma att det är gammal hårdvara för en fortfarande någorlunda hög prislapp trotsallt

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Om man refreshar sidan så hinner man klicka in "Lägg i kundvagn" innan "Slut i lager" dyker upp och man får datorn i kundvagnen. Sen är det ingen garanti att de kommer skicka den men kan vara värt ett försök om du är sugen på en.

Permalänk
Medlem

@Ceyay: Går man vidare till kundvagnen står det dock att den är tom sen.

Permalänk
Medlem

@Relive: Hmm konstigt, i mitt fall så kommer den till kundvagnen.

Permalänk
Medlem

@Ceyay: Sitter inte vid datorn nu, men prövade med den dyrare när jag testade. När man klickade på granska och beställ var det tomt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceyay:

@Relive: Hmm konstigt, i mitt fall så kommer den till kundvagnen.
https://imgur.com/SI7LCuQ

Funkar för mig också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirerexx:

MSI GTX 1070 Ti ARMOR 8GB GDDR5 Graphics Card för 379£, cirka 4200kr.

Vad jag kan tyda på hemsidan så är det fri frakt, inte 100% ifall de gäller utanför UK men annars 100kr frakt.

https://www.ebuyer.com/811204-msi-geforce-gtx-1070-ti-armor-8...

Närmsta seriösa 5300kr
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4526278

Närmaste seriösa är strax under 4900.
Aldrig handlat från ebuyer, bra ställe? Hur fungerar kundtjänst vid problem?