Apple presenterar nya Ipad Pro med heltäckande skärm och USB Type-C

Permalänk
Melding Plague

Apple presenterar nya Ipad Pro med heltäckande skärm och USB Type-C

I enlighet med tidigare rykten avtäcker Apple en ny Ipad Pro, som blir utan hemknapp och bestyckas med en skärm som täcker större delen av enhetens framsida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här med heltäckande skärm, tänk dom som bli fettiga och svettiga i händerna sina och måste hålla precis vid en touch del och råka komma åt något?

Samma med mobiler

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tycker nya paddan ser trevlig ut.
Ingen äcklig flärp som vissa få rykten hade i början.
USB-C, äntligen, sega som satan är dom (däremot sa dom inget om hur snabbt den laddar, tycker ipad pro 12" laddar sjukt segt nu så snabbare laddning hade varit trevligt)

Enda jag INTE gillade var att kameran ser ut att sticka ut sjukt mycket nu, Apple var smarta och dom visade aldrig den hörnan när den låg ner, men om man lägger den ner med en sådan utskjutning kommer det kännas apa tror jag.

Antar man får klämma på den själv och se hur det är i Apple storen.

Det är ju rätt saftigt pris dock, måste ha en ny padda iaf (gillar mossan ipad pro för det mesta iaf). Och den MÅSTE ha bra högtalare, då jag kollar på serier alltid i sängen, 12.9" skärm vore trevligt också då.

Eller köper man Samsungs nya Tab padda som också har quad speakers (inte lika bra såklart) men kostar bara 3000:-

En snabbare padda vore dock trevligt.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är det heltäckande med märkbara svarta ramar?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är jävligt imponerad. Ser grym ut. Älskar systemet med magneterna också.

Synd att den kostar en månadslön bara..

Also; Usb C!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Blev förvånad över att den "bara" är 35% snabbare i singlecore och 90% i multicore jämfört förra.

Men imponerande ändå, blir ju sugen på att uppgradera även om det är helt omotiverat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Less is just less.

Iaf i detta fall gällande skärmkanter, tycker redan att de var för små som det var, pillar på skärmen hela tiden med oförutsedda konsekvenser när jag endast vill justera iPadens position (har förvisso feta fingrar). Det här är typiskt form före funktion.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Ser imponerande ut. Dock dödar priset habegäret hos mig. Med en OLED skärm hade det varit motiverat.

Permalänk
Medlem

Ipad pro har den bästa touch och ritfunktionen med penna. Det finns en del som ritar med den och Procreate t ex https://www.twitch.tv/sae_jin

Största nackdelen har varit att det går bara använda ett visst antal lager vid höga upplösningar, jag antar att det är en kombination av hårdvaran och programmet, men undrar om den nya versionen kommer att minska detta problem?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

Imponerande faktiskt, men jag som var sugen på en iPad Pro blev snabbt avskräckt med det skyhöga priset. Jag förstår delvis varför i och för sig.. men alldeles för många pengar för min del.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

På vilket sätt är det heltäckande med märkbara svarta ramar?

För att Apple bestämt det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Alltså, är det bara jag som tycker att en kamera är helt meningslös? Fram förstår jag, men bak? Vem fan går runt och fotar med paddan? Hade velat haft en utan kamera bak som dessutom är platt och rimligtvis då billigare, eller - mindre snordyr.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, är det bara jag som tycker att en kamera är helt meningslös? Fram förstår jag, men bak? Vem fan går runt och fotar med paddan? Hade velat haft en utan kamera bak som dessutom är platt och rimligtvis då billigare, eller - mindre snordyr.

Håller med
Kamera bak är ok för vissa saker sure. Men dom borde se till att den faktiskt sitter mer i enheten, inte att den sticker ut 1 mil ;/
En padda vill man ska kunna ligga platt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, är det bara jag som tycker att en kamera är helt meningslös? Fram förstår jag, men bak? Vem fan går runt och fotar med paddan? Hade velat haft en utan kamera bak som dessutom är platt och rimligtvis då billigare, eller - mindre snordyr.

Förvånande många... blir alltid full i skratt när man turistar och ser någon stå med en stor padda och försöker ta en bild av något turistigt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, är det bara jag som tycker att en kamera är helt meningslös? Fram förstår jag, men bak? Vem fan går runt och fotar med paddan? Hade velat haft en utan kamera bak som dessutom är platt och rimligtvis då billigare, eller - mindre snordyr.

Tvärt om. Kamera fram tar bild på en själv och varför skulle man vilja ha det?

Permalänk

Billigt och bra, precis som alla andra Apple-prylar.

Apple gör väldigt fina prylar och de är mer än idiotsäkra, men jag förstår absolut inte hur folk är villiga att betala så hutlösa priser när man inte ens kan göra en sådan enkel sak som att uppgradera storleken för lagring själv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tvärt om. Kamera fram tar bild på en själv och varför skulle man vilja ha det?

FaceTime?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, är det bara jag som tycker att en kamera är helt meningslös? Fram förstår jag, men bak? Vem fan går runt och fotar med paddan?

Ser beklämmande många turister springa omkring och fotografera med dem, kanske inte ens är långsökt om kameran kan leverera. När första iPad kom med gps var det väl bland annat marknadsfört runt en tanke om interaktiv kartbok om jag inte missminner mig.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det här med heltäckande skärm, tänk dom som bli fettiga och svettiga i händerna sina och måste hålla precis vid en touch del och råka komma åt något?

Samma med mobiler

Skrivet av DeadMeat1234:

Less is just less.

Iaf i detta fall gällande skärmkanter, tycker redan att de var för små som det var, pillar på skärmen hela tiden med oförutsedda konsekvenser när jag endast vill justera iPadens position (har förvisso feta fingrar). Det här är typiskt form före funktion.

Har inte typ alla mobiler och surfplattor ganska bra "accidental touch rejection"?
På min mobil kommer jag ofta åt kanten av skärmen men den har aldrig (än så länge) registrerat en touch som jag inte medvetet har velat att den ska registrera. Och när jag väl vill trycka vid en kant/hörn så "fattar" den det direkt. Jag trodde även iPads hade detta?

Permalänk
Inaktiv

@Wiinis: Jag har ca 4st gruppsamtal per dag. Aldrig någon ville någon annans tryne på skärmen, utan se det man presenterar visar upp. Men visst kanske för vissa grupper kan det vara roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Tvärt om. Kamera fram tar bild på en själv och varför skulle man vilja ha det?

Videochatta som nog fler använder det till faktiskt
Men ja, kamera är fine såklart tycker jag. Men dom ska fasen inte stå ut som en jäkla jetmotor ifrån skalet ;/ Så sjukt korkad design.

Tycker det är jobbigt nog bara på Iphone skiten när den ligger ner. Men jag kan acceptera det på mobil, men inte på en platta

Permalänk

Uppgraderat pris ingår!

Permalänk
Medlem

Argumentet att den inte finns plats för 3,5mm-uttag för hörlurar fallerar pladask på iPad.

Varför Apple?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Leoms:

Argumentet att den inte finns plats för 3,5mm-uttag för hörlurar fallerar pladask på iPad.

Varför Apple?

Trådlöst / dongle / adapter / köp en Samsung padda då

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

@Wiinis: Jag har ca 4st gruppsamtal per dag. Aldrig någon ville någon annans tryne på skärmen, utan se det man presenterar visar upp. Men visst kanske för vissa grupper kan det vara roligt.

Det finns ju annat än jobb. T ex prata med familjen när du är på resa eller bor långt ifrån varandra osv.

Permalänk
Medlem

Endast 9000kr extra för 1TB lagring? det är ju nästan vad grunden kostar... Knasigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Alltså, är det bara jag som tycker att en kamera är helt meningslös? Fram förstår jag, men bak? Vem fan går runt och fotar med paddan? Hade velat haft en utan kamera bak som dessutom är platt och rimligtvis då billigare, eller - mindre snordyr.

Det kan vara praktiskt om du vill scanna dokument eller kanske målar en plain air och tar referensbilder under tiden.

Permalänk
Medlem

Blev en 11" iPad Pro WiFi 256 GB med Folio tangentbord, kommer ersätta min gamla iPad Air.

Håller med många här att priset hade gärna fått vara lägre och Apple har lagt på sin vanliga marginal. Men personligen älskar jag iPad, både mjukvaran och hårdvaran och jag tycker det är en perfekt enhet att ta med på resor.

Permalänk
Medlem

Kul med Autocad. Ska bli spännande att se recensioner och hur användbart det är i praktiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk