Sugen på BFV men tycker det är för dyrt för o testa?

Permalänk
Medlem

Sugen på BFV men tycker det är för dyrt för o testa?

Tänkte jag skulle slänga ut ett alternativ för er som vill testa BFV innan ni bestämmer er.

Med Origin Premier (149kr/mån) eller Origin Access (40,50kr/mån) så får man testa på spelet, du får testa Deluxe versionen, iaf i Premier, vet inte hur det är med Access, men tro det är Dexluxe där med.

Premier - Obegränsat "test"
Access - Testa 10 timmar

Vet själv att jag eller de jag spelar med, kör nån vecka sen byter man tillbaka till WoW, Pubg, LoL eller vad det kan vara.
Så gjorde så att jag köpte 1 månad Premier, spelar jag spelet fortfarande efter nyår så köper jag spelet då istället.

Fördel:
- Du får testa spelet mot en billig peng
- Slutar du spela så har det varit billigare
- Du kan spela upp till 6 månader innan det blir dyrare än o bara köpa spelet.
- Du kan testa alla andra Orgin spel du ev funderat på.

Nackdel:
- Spelet blir lite dyrare om du bestämmer dig för att köpa det.

Själv har jag redan lagt över 24h i spelet, men avvaktar iaf till efter nyår o ser om jag fortfarande spelar.
8.1 kommer snart till wow, så vem vet!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Även jag lider av samma problem. Spelar otroligt mycket i början och så småningom övergår både jag och vännerna till andra spel. En månad med Origin premier räcker gott och väl för att jag ska bli mätt på spelet, är det så att jag blir sugen om några månader kan jag bara köpa det till rabatterat pris.

Visa signatur

"Far and away the best prize life offers, is the chance to work hard at work worth doing"

Permalänk
Avstängd

Spelar man ett flertal spel från EA (FIFA/Madden ETC) kan det vara värt att köpa Premier i ett år för 990 kr. Då kan du spela alla deras spel, och dessutom lite bonusmaterial till spel och sånt om jag förstod det rätt.

Så kör man 3-4 spel är det nog värt det, det är många spel man får tillgång till, 165 stycken enligt deras hemsida Sen hur många som är värda är väl en annan femma. Men BF, Sims, FIFA, Madden, Anthem, Titanfall

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Hittade också detta nya sätt att "leasa" spel.
Kommer troligtvis ändå köpa spelet eftersom jag har köpt alla andra. Lite samlarkänsla över det

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass