Varning för Proshop och Klarna
Jag beställde, efter att först ha kontrollerat både via mejl och telefonsamtal att datorn uppfyllde det som stod på sajten, en dator plus extra minnen från Proshop.se.
Vid leveransen så visade det sig att den inte hade de två lediga RAM-minnesplatserna som utlovats.
Hoppsan sa Proshop, det står ju på vår sajt att den ska ha det, har du verkligen tittat efter ordentligt ;-)! Sände bild på moderkortet och så småningom erkände de att det nog inte fanns lediga kortplatser och jag fick sända åter datorn.
Efter väntan många dagar så kom där en kreditfaktura från Proshop. Väntade en vecka till, men ingen återbetalning hade skett. Under tiden så hade Proshop överlåtit åt Klarna att hantera återbetalningen. Klarna tog bra tid på sig för svara på mejl men så småningom fick jag en länk till ett återbetalningsformulär. Fyllde i alla uppgifter efter att ha samrått med min bank, de tyckte det var underligt att formuläret behövdes eftersom pengarna ju skulle gå tillbaka till samma bankkonto som köpet gjort ifrån.
Men inga pengar kom från Klarna, bara en ny begäran om att fylla i formuläret. Nu har jag gjort det fem gånger, talat med Klarnas kundtjänst fyra gånger i telefon och sänt in kontoutdrag som visat varifrån betalningen gjorts. Det enda som händer är att jag varannan dag får nytt mejl från Klarna där de säger att jag ska fylla i formuläret igen !!!!
Försökte med samtal via Klarnas kundtjänst få tala med, alternativt bad dem ringa mig, de som sköter återbetalningarna men Klarna vägrar, vill inte ens tala om namnet på den jag talar med på kundtjänsten.
Jag har givetvis mejlat också till Proshop men de svarar inte på mina mejl, ringer jag får jag bara en hänvisning till Klarna.
Vad som återstår är att försöka få skulden indriven via Kronofogdemyndigheten. Samt givetvis att varna andra från att handla från Proshop.se!!!