Ert måste till datorn?

Permalänk
Medlem

så länge det finns vänner att spela med är det alltid roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis_Palm:

Tjo, förutom den grymmaste speldatorn eller de bästa hörlurarna, vad annat anser ni är ett måste när man gamear mycket? Det kan till exempel vara en viss stol, skrivbord eller för er som har karpaltunnel, någon form av handstöd.

Har varit på Dreamhack några gånger och har då alltid haft ett svankstöd (inte exakt det här men nästan). Svankskyddet har således blivit en del av min "gamingrig", ett måste när jag och polarna 24 timmarslanar.

Svankstöd är fan viktigt, har börjat använda mina gamla GUNNAR nu eftersom jag använder dator hela dagen på plugget. Blir skitjobbigt för ögonen annars har jag märkt.

När det gäller hårdvara så är en bra SSD super skönt. Eller kanske 2st i RAID

Visa signatur

Dator: i7 8770K, 2x250GB Corsair SSD RAID + 250GB SAMSUNG M2 SSD + 3TB HDD, Aorus Z370 Gaming 5, 32GB DDR4, ASUS GeForce GTX 1080 Strix, Corsair 850W, Dell U2713HM 60Hz
Mobil: OP3

Permalänk

ingen gaming utan snus

Permalänk
Medlem

ett steam konto

Permalänk
Medlem

Linschips!!!!!!

Permalänk

Jag hatar att spela utan trådlösa hörlurar 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av agitax:

ett steam konto

Skulle även lägga till Origin konto (så man kan lira BF 3, 4, Hardline, 1, V, Star Wars Battlefront 1-2, Fifa, Madden, Need For Speed, Command and Conquer serien, Crysis 3 med mera...

Även Uplay så man kan lira Far Cry 3-5, The Division, Watchdogs, Far Cry Primal mm...

Permalänk
Medlem

En bra trådlös mus (i mitt fall, MX Master 2S) samt en stor 16:10 skärm.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Öl

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis_Palm:

Tjo, förutom den grymmaste speldatorn eller de bästa hörlurarna, vad annat anser ni är ett måste när man gamear mycket? Det kan till exempel vara en viss stol, skrivbord eller för er som har karpaltunnel, någon form av handstöd.

Har varit på Dreamhack några gånger och har då alltid haft ett svankstöd (inte exakt det här men nästan). Svankskyddet har således blivit en del av min "gamingrig", ett måste när jag och polarna 24 timmarslanar.

144hz skärm och hårdvara som kan möta det. Kommer aldrig privat att gå ner till under 144.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Då man sitter framför skärm på jobbet och efter jobbet, så skulle jag säga: En BRA ställbar stol, med eller utan armstöd, skärm på antingen VESA stativ, eller tillräckligt bra ställbara funktioner, och bra högtalare är för mig ett måste! För: " Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet " Speciellt när man vill visa sitt missnöje gentemot grannarna i form av 150+ bpm modell arg norsk svartmetall

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Billigt Cherry tangentbord med mekaniska brytare. Nu får jag tyvärr beställa dem från Tyskland av en väninna som bor där. Och hon slår på rätt hårt. (99kr förut, och 199kr nu)

Typo
Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

144hz skärm och hårdvara som kan möta det. Kommer aldrig privat att gå ner till under 144.

Håller med dig! När jag köpte ny skärm och gick över från 60 hz till 144 hz så var verkligen en AHA-upplvelse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Håller med dig! När jag köpte ny skärm och gick över från 60 hz till 144 hz så var verkligen en AHA-upplvelse!

Ja det var en solklar skillnad ifrån 60Hz, och något jag avser att fortsätta med. Det sticker lite i ögonen när man sitter på jobbet och måste sitta en längre stund framför datorn. Men men ... Bra skärm är A&O

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Det som inte har 144hz+ skrämar missar något oerhört mycket. Speciellt om man spelar csgo eller overwatch. Behövde köra 60hz och det kändes som det laggar.

Permalänk
Medlem

60 hz... 144 hz...

Visst är det skillnad men eftersom det varit så många här som sagt att 144 hz är det bästa som skett sedan skivat bröd vill jag bara flika in att jag personligen inte håller med. Jag har haft en skärm med 144 hz senaste året och om jag får välja vill jag absolut inte gå tillbaka. Samtidigt så kör jag dock en del spel på 60-80 fps och det är absolut ingenting jag lider utav. Det är inte förrän det dimper under 50-60 fps jag ser en tydlig skillnad.

Men men, eftersom så väldans många tycker att skillnaden är som natt och dag så antar jag att det är mina åldrande ögon som sviktar

Permalänk
Medlem

Ett bra tgb, en bra mus och ett bra headset

Permalänk
Skrivet av Spatzibo:

Ett bra tgb, en bra mus och ett bra headset

Håller helt med dig om det! En bra skön musmatta är väl ett plus också. Skulle även lägga till en bra 144 hz uppdateringsfrekvens-skärm! Helst ganska stor. Jag har dock bara 24 tum men jag kommer i framtiden att skaffa en 27-32 tums skärm... Men de kostar lite mer, framförallt om man vill ha högre upplösning än 1920x1080 samt om man vill ha 1 ms i responstid och en 144 hz skärm...

Permalänk

@Trunk:

En märklig grej: På min ena dator som är ansluten till en 60 hz skärm så kunde jag ändå komma upp i 70-80 FPS på BF 4. Trodde det var omöjligt att komma upp i högre FPS än den frekvens skärmen tillät... Eller har jag fel?!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Soldierofwar1985:

@Tdoll:

En märklig grej: På min ena dator som är ansluten till en 60 hz skärm så kunde jag ändå komma upp i 70-80 FPS på BF 4. Trodde det var omöjligt att komma upp i högre FPS än den frekvens skärmen tillät... Eller har jag fel?!

Så länge du inte kör med vsync aktiverat så kan du komma upp i fps högre än skärmens uppdateringsfrekvens, men kan få problem med screentearing

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet:

Vad menas med "screentearing"?

Permalänk
Avstängd

Ert måste, snälla uppdatera tråden. Blir galen varje gång jag ser denna i flödet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snus och 144hz helt klart!

Permalänk
Skrivet av r0bz:

Snus och 144hz helt klart!

Snus kan jag vara utan men en 144 hz skärm går jag absolut med på! Helst 27 tum (har just nu 24 tum) eller större...

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985:
Hehe, tur att du inte snusar. Det är dumt men ack så gott
Kör också en 24tum med G-sync just nu men funderar på att gå över till en 27 tum..

Permalänk
Skrivet av r0bz:

@Soldierofwar1985:
Hehe, tur att du inte snusar. Det är dumt men ack så gott
Kör också en 24tum med G-sync just nu men funderar på att gå över till en 27 tum..

Det är riktigt dyrt men ändå så är det nog värt det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Likt många andra så övergången från 60-120/144 Hz gör det så mycket bättre, men annars är ett bra spel, en kall pilsner, chilinötter och en god snus gör mycket.
Nu i juletider går det även an med mysbelysning och blossas 15% glögg för en bra stämning framför datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sn4rk:

f.lux
Såå skönt åt mina stackars ögon.

Wow so nice - Tack för den!