Officiell: GTA ViceCity, hjälp etc.

Permalänk
Medlem

Uppdraget där man ska förstöra halva stan var det enda jag fuskade på.. jag fuska fram vapen för jag orkade inte åka runt halva stan opch plocka up massa vapen.. så nu kan jag säkert inte klara spelet för det :/

Btw Min gtafilm kanske blir klar ikväll

Permalänk
Medlem

hur spelar du in filmer? finns de inbyggt i spelet?

Permalänk
Medlem

ghaah har nån ljudbugg, hör inte rösterna tips?

Permalänk
Medlem

Jag tappar rösterna när den där cowboyen ska snacka.. (Burt Reynolds)

Dock hördes han i början.. skumt!

Permalänk
Avstängd

wares...

Visa signatur

"efter regnet kommer solsken"

Permalänk
Medlem

Med www.fraps.com kan du spela in filmer

Permalänk
Medlem

Sådär, klarat en bit nu! Tack Mast för länken, klarade det med en helikopter.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Hedersmedlem

ooooookej........allvarligt problem.....
jag ska distribuera flygblad från ett flygplan

problem1 : planet går inte snabbare än vad man själv kan gå
problem2 : planet kan inte lyfta
problem3 : bensinen tar slut

Hur fasen accellererar man ordentligt med planet?
& hur tusan reglerar man akterrodren?

EDIT: Fan...segelbåtarna bränner ju ifrån mig

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
ooooookej........allvarligt problem.....
jag ska distribuera flygblad från ett flygplan

problem1 : planet går inte snabbare än vad man själv kan gå
problem2 : planet kan inte lyfta
problem3 : bensinen tar slut

Hur fasen accellererar man ordentligt med planet?
& hur tusan reglerar man akterrodren?

EDIT: Fan...segelbåtarna bränner ju ifrån mig

testat att typ lyfta planet med 9'an/6'an ?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Det där med frameraten är ett sorgligt kapitel. Spelmotorn är gjord för konsol (30 fps) och vi PC-spelare får finna oss i det även om vi är vana att spela med mycket högre framerate. Visst, det går att stänga av frame limiter och få en massa fps men då hinner inte spelet rita upp allt och det blir en enda röra med räcken och väggar som dyker upp mitt framför en.

Ni som har problem med flygplanet, titta i options/controller/redefine controls så ser ni vilka knappar som gäller, går alldeles utmärkt att flyga med wasd + 9 och 6 på numpaden. Tillägg för helikoptern blir q och e för att vrida den runt sin egen axel. Simpelt.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur mågna deals med glassbilen man måte göra för att få pengar vi glassfabriken?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Nån som vet hur mågna deals med glassbilen man måte göra för att få pengar vi glassfabriken?

55.
Förbannat tråkigt är det...

Uppe vid bilsalongen funkar bra. Lätt att upptäcka poliser där. Det går att gömma sig på bakgårdarna där om man får en stjärna och man har en pay&spray nära till hands också.

Permalänk

Fattar inte varför folk har problem med rc-helikoptern. Första försöket misslykades jag men då spenderade jag 2 minuter att luska ut hur jag skulle släppa bomberna :). Andra gången hade jag 2 minuter till godo.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Okalele
Det där med frameraten är ett sorgligt kapitel. Spelmotorn är gjord för konsol (30 fps) och vi PC-spelare får finna oss i det även om vi är vana att spela med mycket högre framerate. Visst, det går att stänga av frame limiter och få en massa fps men då hinner inte spelet rita upp allt och det blir en enda röra med räcken och väggar som dyker upp mitt framför en.

tack, du är en klippa ;).. undrade om jag skulle kasta ut burken ur fönstret p.g.a detta störande problem.

ni som har probbs med flygplanet. För mig fungerar det ibland o ibland inte =D även om jag använder rätt kontroller.. pröva o hämta ett nytt, jag märker direkt om det går för sakta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
55.

Uppe vid bilsalongen funkar bra. Lätt att upptäcka poliser där. Det går att gömma sig på bakgårdarna där om man får en stjärna och man har en pay&spray nära till hands också.

uhm... nej, jag gjorde 51 bara sedan gick jag ur... 50 är väll det som räcker... fett trist är det iaf, fick inga snutar efter mig och inga gangs heller...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
uhm... nej, jag gjorde 51 bara sedan gick jag ur... 50 är väll det som räcker... fett trist är det iaf, fick inga snutar efter mig och inga gangs heller...

Skämtar du? Jag gjorde 36 stycken och fick snutar efter mig precis hela tiden så jag fick lov att spraya... Vart fan höll du hus, antarktis ?

Permalänk
Medlem

nej, alltså, jag körde, fick typ 4 sedan kom det en stjärna då körde jag vidare så den försvan etc, tog inte så långitd, körde runt uppe vid Car Showroom, där var det typ inga gäng heller...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

nån mer än jag som har problem med att det hackar i alla upplösninga?

har ett geforce 4 mx 420 ...jag vet att det inte är det bästa men det borde väl funka? nån som vet?

edit: får även nåt konstigt eko på ljudet när jag spelar.

Visa signatur

"efter regnet kommer solsken"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave84
när jag gjorde uppdraget med chaos-metern så körde jag rakt fram vid klubbhuset och till vänster finns där en trappa som går upp på ett hus där scumhole shack finns eller vad det nu heter. Där ställde jag mig och sköt en massa folk och framför allt poliser, efter att jag skjutit ner en polishelikopter så klarade jag uppdraget.

Var kan man hitta en minigun?

Om du har hittat 60 (eller var det 70, det märker du ) Hidden Packages så får du ett till ditt hideout. Jag har tagit 80 hittils och har fått Magnum-pistolen, eldkastare, minigun, armor, motorsåg, Sparrow-helikopter m.m. Jag kommer dessutom att få tillgång till en tank idag, när jag ska ta de resterande 20 paketen.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag tycker att det är otroligt mycket! GTA1-tracket är en timme. 3an är säkert mer, men inte i närheten av 10 timmar iallafall!

Kul är det iallafall Kommer ta ett bra tag innan man känner igen sig.

Och Billie Jean med Jackson på Flash rockar så skandalöst

Så jävla grym musik är det! FLASH, K-CHAT och VCPR är i stort sett de enda stationer jag lyssnar på. Har du hört Anneka - Japaneese Boy? Den äger allting, så jävla skön.

Har t.o.m. konverterat FLASH till mp3 med hjälp av det där programmet på sidan jag länkade till.

Om man lägger in mp3's direkt, och skiter i att lyssna på någon av radiostationerna, förstör man ju ganska mycket av spelkänslan tycker jag. Musiken är ju en stor det av spelet, och eftersom att historien utspelar sig i mitten av 1980-talet hör det ju till att digga Michael Jackson, Iron Maiden, Alphaville, Bryan Adams m.fl.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave84
Hur hittar man en apache?
När jag sticker till militärbasen så finns där ingen, var är den?
Sen undrar jag även var man kan hitta en pansarvagn.

Självklart är det lättare, och går fortare, att följa BigMommas råd, men om du vill ha tillgång till en Rhino-tank hela tiden kan du samla 90 (eller 100) Hidden Packages, så får du en tank.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
testat att typ lyfta planet med 9'an/6'an ?

självklart
Händer ingenting....det går fortfarande bara frammåt, flytandes på vattnet, i snigeltakt!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
55.

50 är det väl? Jag avbröt vd 52 och klarade uppdraget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
50 är det väl? Jag avbröt vd 52 och klarade uppdraget.

Jag gjorde 101 men har inte fått nå pengar :/

Förresten är det bara jag som tycker att hon på kchat låter som Sarah michelle gellar (iofs var ett bra tag sen jag såg buffy)?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
självklart
Händer ingenting....det går fortfarande bara frammåt, flytandes på vattnet, i snigeltakt!

Nu har jag testat att bara hålla intryckt frammåtknappen tills bensinen tagit slut......& ibland tryckt ner numpad 6/9

för det första är planet för långsamt & för det andra händer INGET med 6/9, trots att jag kör med standard-controls

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla din config igen då. För den lyfter när man har tillräckligt med fart, du ska också se på akterrodrern att dem rör sig när du trycker Numpad 9/6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majesty
Jag gjorde 101 men har inte fått nå pengar :/

Förresten är det bara jag som tycker att hon på kchat låter som Sarah michelle gellar (iofs var ett bra tag sen jag såg buffy)?

Jag gjorde 103, åkte tillbaka till glassfabriken och klev ur bilen. Då klarade jag det. Ett hett tips: åk till stranden på ö nr 1 och stå vid gångbanan där, typ inga poliser alls och man behöver knappt flytta på sig, kommer ju folk hela tiden. Det kom en marcherande polis en gång för mig o då flyttade jag bara på mig.

Permalänk
Medlem

två frågor bara- 1 jag har klarat de 3 första billistorna på sunshine autos och fått super blista,sabreturbo,munstertruck men jag undrar wad som kommer efter och hur många listor e det, ni som säger er ha klarat spelet till 100 % ??
2 när jag försöker få in pizzaboy i garaget på sunshine autos på fjärdelistan så vill porten inte stänga sig varför??????,,,,,,tacksam för svar,,,,,,,

Visa signatur

jag hatar saker när det händer !! hehe

YOu gotta lern 2 ReSteKpAh!! eachoder - ALi G

Permalänk

Jag har ett problem. Spelet stannar till ibland när radion sätts på/av.
T.ex. så stannar spelet ibland upp en sekund eller så då jag krockar med motorcykeln och faller av och cdn börjar spinna som fan.
FAN vad det är irriterande!

Jag kryssade i "Soundtrack"-boxen när jag installerade så det skall ligga på hårddisken.
Vad kan jag göra åt det? Har nån annan av er som har köpt spelet samma problem?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag har ett problem. Spelet stannar till ibland när radion sätts på/av.
T.ex. så stannar spelet ibland upp en sekund eller så då jag krockar med motorcykeln och faller av och cdn börjar spinna som fan.
FAN vad det är irriterande!

Jag kryssade i "Soundtrack"-boxen när jag installerade så det skall ligga på hårddisken.
Vad kan jag göra åt det? Har nån annan av er som har köpt spelet samma problem?

En nocd fixar biffen.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64