Permalänk

clockning

vade ska man ha om man clockar en processor?

Permalänk
Medlem

adressen funkar inte för mej

Visa signatur

- Gigabyte 8PE667 PRO - - P4 2.40@2.83GHz (118x24) Vcore 1.65 - - GeForce 4 Ti4600 128mb 315/700 - - 512MB DDR PC2100 - - Vatten på ingång -

Permalänk
Medlem

Nope, inte för mig heller. Har den inte gjort på länge (servern nere?)

Finns det intresse för att flytta siten?

Har 10Mbit sunet, linux, apache, mysql, php etc...

Permalänk
Inaktiv

jo, det verkar nästan bud på det... verkar som att liquid har fått vissa problem med servern...

Permalänk

Byt Server!!! eller kör en egen själv har jag allt (php mysql linux apache)på min server som dessutom har en hygglig uptime på 1251 dagar

Visa signatur

CPU: Athlon XP 2200+ @1892MHzRAM: 512 DDR3200 HDD: 1xWDC 200gb 2xWDC80gb AUDIO: SB Audigy 2 MB: MSI KT4 ULTRA(MS-6590)

Permalänk
Medlem

Det ska fungera fint nu framöver. Har dedikerat en liten 266:a

Permalänk
Medlem

oj

Visa signatur

[#1 EpoX 8RDA+ , AMD 2400+@2.2ghz , TwinMOS PC2700 512DDR , GF4 Ti4200 128mb 8x] [#2 FLUFFY (se galleri)]

Permalänk
Inaktiv

Eftersom min broder har fått upp en webbserver så flyttar jag sidan dit. Det blir även högre bandbredd till sidan nu (2mbit) men det ska väl knappast behövas

Nya adressen är:
http://ocdb.no-ip.com

Ny design kommer troligtvis snart! Efter ca 3 månaders strul med diverse olika supportavdelningar så får jag nog ihop min dator nu i veckan!

Permalänk
Medlem

sådär nu har man byggt ihop sin lilla dator.. gick relativt smärtfritt iaf.. =D

Asus A7N8X Deluxe (Rev. 2.0), AMD XP2400+ (AIUHB), 2x256MB Twinmos/Winbond, TT Volcano 11, Antec SmartBlue 350W

jobbigaste va ju kylpastan.. kanske va lite väl noga.. men följde arctic silvers guide till punkt o pricka.. =D .. gick rätt bra.. sen så kopplade jag nog fläkten lite fel.. körde den på både tempsensorn o på manuell styrning.. så den väsnades nåt så in i helvete.. men sen kopplade jag ur sensorn o körde enbart manuellt.. då blev det mycket mycket tystare som tur va.. .. körde igång skiten i 133x15 som är standard o det funkade fint.. sen tänkte jag att man ska väl testa o klocka lite.. men orkar inte hålla på o höja lite i taget o sen starta om.. så jag satte minnena på 5-2-2-2 istället för 8-3-3-2.5 o sen cpu:n på 200x10 ingen klockning alls i princip men det gav resultat med höjd FSB.. satte vcoren på 1.7 istället för 1.65 så funkade allt kanon.. ska väl försöka höja multipeln lite sen oxå. Flashade biosen till 1004 .. nån som har nåt tips på om det är några speciella inställningar i bios man ska göra eller är det bara o höja ännu mer?

förresten.. jag har inte så stor koll på hur varm prollen är.. kollade i biosen o det stod 33°C.. har installerat MBM 5 men fattar inte riktigt hur man ställer in det.. ingen som har en färdig config fil som jag kan lägga in?

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

mmm Perfekt nu la jag till min dator i databasen, men jag tänkte höra med er om någon bra CPU-fläkt som finns att rekommendera, just nu kör jag med fläkten som följde med processorn (läs datorsystem) datorn är klockad till 3.2GHz och fläktarna går som satan!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Inaktiv

jag kan iaf upplysa dig om att din signatur inte klarar kraven

den är fem rader lång i upplösningen 1600x1200, och den får max vara tre rader i upplösningen 1024x768, så jag föreslår att du ändrar den innan nån moderator slaktar den

I förbigående kan jag tala om att den nya designen är klar, och att jag håller på att implementera koden i den (eller rättare sagt skriva in lite ny kod, det är ganska grötigt just nu )

edit: för er som är intresserade så ligger den nya designen på http://ocdb.no-ip.com/new

observera att den inte är uppkopplad mot databasen och fungerar således inte... allting som står är endast exempel, hoppas gho5t har överseende med att jag använde honom som exempel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz

den är fem rader lång i upplösningen 1600x1200, och den får max vara tre rader i upplösningen 1024x768, så jag föreslår att du ändrar den innan nån moderator slaktar den

I förbigående kan jag tala om att den nya designen är klar, och att jag håller på att implementera koden i den (eller rättare sagt skriva in lite ny kod, det är ganska grötigt just nu )

edit: för er som är intresserade så ligger den nya designen på http://ocdb.no-ip.com/new

observera att den inte är uppkopplad mot databasen och fungerar således inte... allting som står är endast exempel, hoppas gho5t har överseende med att jag använde honom som exempel

Det ser ju riktigt fint ut! Längtar tills den är igång!

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

MEn ligger den andra nere då lr?Det går juh inte att uppdatera ,har testat flera gånger nu att ändra mina graffe specar,men det synns juh in när man blädrar på graffe sidan.Har du tips Raniz.:confused:

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Inaktiv

jo... helt klart något som är fel där... får ta mig en titt på det

edit:
Tips: Försök igen

Permalänk
Medlem

Ahhh nu funkar det MUMMA juh Raniz/thx

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz

Jag orkar inte läsa dom tidigare inläggen, hoppas att du har förståelse;) .När väntas den nya Databasen vara igång?. S...tan vad finte det blir, längtar redan

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

den kan nog vara igång i början på nästa vecka.... Om jag inte är alltför trött efter morgondagens festande

Temperaturer kommer att vara med då, jag kommer nog även att implementera spänning till nordbrygga och minne, samt timings till minnena... men detta kommer senare

Permalänk
Inaktiv

Den nya databasen är uppe för testande nu....

Notera att det är en helt ny databas så allting som finns i den gamla går inte att komma åt, samt att allting som skrivs in i den nya kommer att tas bort när jag överför den gamla datan ifrån den gamla databasen!

Testa på, och rapportera fel i den här tråden!

Kända problem är:

• Temperaturer visas som 0C på ändringssidan om de är ställda till "okänd"

• Spänning till processorn visas alltid som 1.5 på ändringssidan

Jag håller på att jobba med dessa två problem bäst jag kan....

Permalänk
Medlem

Haha, s....an man ligger ETTA(en kort stund bara) Mycket bra jobbat Raniz;)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Ja, nu börjar det nästan kännas lite seriöst

edit:

Lek gärna runt med alla funktioner ni kan hitta.... så att allting blir ordentligt testat!

Permalänk
Inaktiv

Tror att allting fungerar som det ska nu...
Har löst de två tidigare problemen med två lite okonventionella lösningar (jag ogillar att behöva skriva om kod för att det som ska fungera inte fungerar....), så allting som återstår är väl att importera allt det gamla till det nya.... får jobba lite på det

Permalänk
Inaktiv

Eftersom ingen har anmält några felaktigheter så kör vi på med den nya designen!

det är dock en liten bugg som uppstår eftersom vissa har lite långa namn... Jag ska försöka lösa detta... men tillsvidare så fyller ju sidan sin funktion!

Permalänk
Avstängd

Jag kommer inte åt sidan..

Visa signatur

stallet.se - för oss som älskar heztar!

Permalänk
Medlem

inte jag heller

Permalänk
Medlem

samma här,sist den fungerade så tyckte jag att "rull" fönstret me resultaten, gick på tok för långt in i där man skall ändra sina egna uppgifter.Men det kanske blev så efter du importerade alla gamla resultat osv?.Så som den va under BETA testandet så vill vi ha den;)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

hmm... vilken adress försöker ni med?
Naturligtvis ligger den under http://ocdb.no-ip.com och inte under ny

Det där som du pratar om gabbax är den bugg som jag nämnde... jag försöker hitta en lösning. Det ska egentligen inte vara några problem, men eftersom alla webbläsare verkar skita i att jag har angett en fast tabellbredd så fungerar inte den enkla lösningen

Om du tittar på kolumnnamen så ser du att det hela är snett åt h-e

Permalänk
Medlem

Funkar fin fint!!!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Inaktiv

Otålig som jag är så jobbar jag redan på en förbättrad version... (v2.5)
Nya funktioner blir:

• Större gränssnitt (800 brett istället för 500)

• Valbar höjd (liten normal stor) för de som har låga respektive höga upplösningar.

• En databas med information om processorer (orginal spänning, multipel osv.)

• Ett administratörsgränssnitt (för speciellt utvalda personer )

• Förbättrat användargränssnitt (Med cookie-inloggning), kommer även att förbättra säkerheten på sidan....

• Förbättrad användarsida (flera sidor istället för en)

Funderar även på att dela upp grafikkortsdelen i ATi och Nvidia... men jag vet inte riktigt än...

Några förslag på något mer som vore trevligt att ha med?

Permalänk
Medlem

Du borde ha med timings till minnen. Det står tidigare men du kanske har glömt... Men lycka till med sidan, det ser riktigt bra ut. Keep up the good work!

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-