Chromecast funkar det utan admin rättigheter?

Permalänk
Medlem

Chromecast funkar det utan admin rättigheter?

Hej,
Har en jobbdator som jag inte är (och får ej) admin rättigheter till. Har chrome installerat på den och försöker Casta men får inte till det pga av saknad av dessa rättigheter. Frågan är om det går att lösa på annat sätt?
Tack på förhand

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

@markusw: Istället för att krångla med Chrome på datorn, så kan du köra från telefonen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overwatch:

@markusw: Istället för att krångla med Chrome på datorn, så kan du köra från telefonen istället.

Absolut hade jag gjort det! Men jag behöver datorns VPN för att kunna kolla från Norge via mitt viaplay konto (som jag självklart betalar för)

Så någon annan ide/förslag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

@markusw: Kan du inte köra VPN från din telefon? Eller är den "bunden" till jobbdatorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overwatch:

@markusw: Kan du inte köra VPN från din telefon? Eller är den "bunden" till jobbdatorn?

Ja stämmer, har ingen VPN på mobilen vad jag vet. Men ska testa den/det! Tack återkommer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Har också problem när jag är i Norge, skriv gärna om du hittar en schyst VPN-lösning.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag kanske har fått det om bakfoten, men om du castar till din Chromecast så använder väl den inte din dators uppkoppling rakt av? Chromecasten har väl en egen wifi uppkoppling vanligtvis mot routern.
Så frågan är om en VPN i datorn hjälper.
Kan du köra VPN direkt i routern så all trafik går den vägen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du måste använda vpn på routern om du ska använda Chromecast och vpn samtidigt. Både Chromecast och enheten du castar med måste vara ansluten till vpn.

Skickades från m.sweclockers.com