Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Fler som har problem med sin Amazon Echo?

Permalänk

Fler som har problem med sin Amazon Echo?

Fick en Amazon Echo i julklapp. Förväntansfull testade jag att koppla in den. Allt fungerade bra ända tills jag skulle koppla upp den på mitt hemmanätverk. Då vägrade den att komma in på nätverket. Dubbelkollade lösenordet men det var rätt.

Efter kontakt med supporten fick jag reda på att felet som jag hade var tydligen stort, och fler Echo användare hade för nuvarande samma problem som jag. Enligt Amazon skulle felet vara åtgärdat inom 1-2 dagar. I skrivande stund går det fortfarande inte att koppla in den.

Är det fler som har en Echo, eller som har problem med att koppla upp den mot sitt WiFi?

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem

Du säger att det skulle ta 1-2 dagar. Det har gått 1 dag och är dessutom juletider. Du kanske ska chilla lite.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Svensk media verkar inte ha plockat upp nyheten men The Guardian skriver om det: https://www.theguardian.com/technology/2018/dec/26/amazon-ale...