Vad "Kör" ni för H-Talare till PC´n??

Permalänk

Kör ett par Cerwin Vega modell AT-100... modellen görs inte längre men är som E-715 fast med två 6.5" mellanregister istället för en 8:a

Permalänk
Medlem

Själ så kör jag med 4 st 8 tummare 400w var
och två tolver på 450 w var
Förstärkare = Nad 312
effekt förstärkare= http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=41&product=NADS250

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk
Medlem

Stärkaren är en NAD 319
Högtalare ett par Dali 909

Låter väl sådär. För litet rum för att prestera som bäst, så det blir mest lurar.

Permalänk
Medlem

HEHE

Jag kör då mitt system med 2 st 190'60'60 cm stora högtalare med dubbla 15" i varje och massa mellanregister och diskanter ett JÄVLA tryck. Detta drivs med ett Noname 4*500W förstärkare

Permalänk
Avstängd

Väldigt många här som "kör" kvantitet före kvalité

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hedersmedlem

z560 med mitt audigy.....Ser inte på TV

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem

Via men Hifi-anläggning.
Ljudkort: Hercules Fortissimo II DE
Förstärkare: Någon Marantz 80-talare.
Högtalare: Något äldre B&W 3-vägshögtalare
Bakre högtalare: Logitech Z-340 2.1

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

kör med HD580 genom förstärkare till ett SB AUG2. Dock har jag blitt tvungen att löda ihop sladdarna till mina lurar, försämmrar det ljudkvaliten märkbart ?

Visa signatur

det blir inte roligare än såhär

Permalänk
Medlem

2 fleskhögtalare som drivs av ett ~23 år gammal urstarkt steg

edit: det är äldre än 20år kom ja på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
http://mhe.mine.nu/img/mittrum/rum.jpg

Stärkaren är en NAD 319
Högtalare ett par Dali 909

Låter väl sådär. För litet rum för att prestera som bäst, så det blir mest lurar.

Lite skum vinkel där också, högtalarna ser ju nästan beskedliga ut. Dali 909 är 108 cm höga va? Men ja, hade mina 808 placerade typ så där tidigare, lät inte så superbra. Låter mycket bättre nu när jag kom ett par meter bort från dem. Se bilden på första sidan.

Permalänk

Klipch 4.1 system något...
Funkar bra och riktigt good baas

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

"Lite skum vinkel där också, högtalarna ser ju nästan beskedliga ut. Dali 909 är 108 cm höga va? Men ja, hade mina 808 placerade typ så där tidigare, lät inte så superbra. Låter mycket bättre nu när jag kom ett par meter bort från dem. Se bilden på första sidan."

Mätte, får det till 107cm. Hursomhelst, visst man kan få dom att låta bättre om man har större rum / bättre placering helt klart.

Btw Har köpt högtalare / stärkare beg. och tror inte jag gör en spänn förlust om jag får lust att sälja. Det är annat de, än folk som köper grafikkort för 5000:- som dom ger bort till polarn för en tusing efter ett år.

Permalänk
Medlem

Högtalare: 10 år gamla från clas ohlson i lådor som delvis består av en gammal byrå.

Förstärkare: Hembyggd (Rod Elliot P3A)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lithod
Logitech Z-560

Permalänk
Medlem

Polaren hade ett par hårresande diskohögtalare (eller ja han har dom kvar men ingen förstärkare) men dubbla 15" basar i varje högtalare och sen en 12" subwofer som fick det mässta och skaka. Tråkit nog har han gjort sig av med förstärkaren och basen så det blir inge röj längre :(. Kunde ha fått köpa hela sysstemet förut snorbilligt för 4000 med båda de stora 140cm höga discohögtalarna, förstärkaren och subben. men har tyvär lite för litet rumm får dem och tror inte mina grannar skulle tycka om mig så värst mycket då. De är lite halvtrötta på mina logitech z-680. Men men, hade vart fränt och ha dem här.. bor i en MYCKET lyhörd lägenhet på nedre botten.

men det är ganska så bra tryck i logitechen me.. har spelat sönder mitt fönster

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

5.1

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

jag kör med min PA-anläggning..
2x12" som toppar
1x18" i ena subben
1x15" i andra subben
En förstärkare á Rotel 4x250w till topparna
En förstärkare á Rotel 4x400w till subbarna.

Permalänk
Medlem

jag kör 4st 8"

Permalänk
Medlem

Ett par Dali Blue 5005

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem

Har Wharfedale diamond 8.4 högtalare

Som drivs av en Nad C320

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem

Logitech® Z-560 THX, duger ju till datorn om man säger så.

Sennheiser HD-600 hörlurar drivna av X-cans används flitigt när jag producerar musik plus även Carlsson OA51.2 hifi-högtalare drivna av 2 monoblock vid tillfällen.

Permalänk

Kör Sennheiser HD-600 jag med. Går aldrig tillbaka till Högtalaranläggning efter det. Tycker lurar är totalt oslagbart vad gäller spel m.m.

Permalänk
Medlem

Just nu Creative Cambridge Soundworks FPS 1600

Blir nog Logitech Z-680 i sommar.

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro

Permalänk
Medlem

Vanligtvis har jag min 21" med inbyggd subwoofer. Duger gott för vanliga spel och sånt. För musik och film har jag lite finare grejjer

2x infinity delta 60 högtalare

och infinity center i samma design.

2x Mirage rear högtalare svarta

800W subwoofer från yamaha...

Prylbög?

EDIT: Här har vi tvn också. 32" Philips 9617 med pixelplus och digital natural motion. Nackdelen med den är att all film blir som dokumentärfilm. Lite för mycket detaljer enligt mina kompisar, dom tvingar mig att stänga av pixel plus när vi ska kolla på film. Själv dyrkar jag den.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hänger inte med Teetow. Är det en "aktiv" högtalare i samma bemärkelse som aktiv subwoofer? Hur många har du, och kopplade till vad?

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har två stycken såna, de har varsin inbyggd förstärkare. Signalen kommer från mina ljudkort via en mixer.

Planen för surround ser ut såhär: Jag behåller mina 1030a som L och R. Tre stycken 1029a (har redan två av dem i en annan studio) får tjänstgöra som Ls, Rs och Cen:
http://www.genelec.com/products/1029a/1029a.php

Och den här rackarn som sub:
http://www.genelec.com/products/7060a/7060a.php

Sen en surround controller från Blue Sky:
http://www.abluesky.com/p/p3s3.html

Boom.

Permalänk

altec lansing "nånting" typ 4 år gamla som földe me ett datapaket
annars sennheiser hd590 snart med diy-rör-stärkare

Visa signatur

Do never undrestimate the power of a large number of morons

Permalänk
Medlem

Creative inspire 5300.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene