Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Permalänk
Bildexpert 📺

@JD: Håller på att sammanställer test av F- och G-versionen nu. Förhoppningsvis publicerbart om några dagar.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Kan du ha 10bit på skärmen eller är det som prisjakt säger, 8bit? Det måste fan ha 10bit, alltså (8 + FRC)?

Det står Bitdjup: 8-bitars vet faktisk inte hur man kollar det närmare.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Det står Bitdjup: 8-bitars vet faktisk inte hur man kollar det närmare.

Om du går in i Nvidias kontrollpanel och sen "ändra upplösning" och där nere använd "nvidia färginställningar",
Du kan inte klicka på 10bit där? Jag vet att du vet allt detta men bara för att va säker

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Om du går in i Nvidias kontrollpanel och sen "ändra upplösning" och där nere använd "nvidia färginställningar",
Du kan inte klicka på 10bit där? Jag vet att du vet allt detta men bara för att va säker

Ingen fara : Endast 8 bit bpc

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@JD: Håller på att sammanställer test av F- och G-versionen nu. Förhoppningsvis publicerbart om några dagar.

Gött att höra! Många som sitter hemma med triggern på köpknappen. Din guide för mellandagsrean var som en bibel för mig när jag köpte min nya tv!

Permalänk
Medlem

Inte ovanligt när det gäller Inet så står det nu "försenad leverans" på 34GK950F. Hade hoppats min skulle skickas i dag men det ser inte ut att bli så. Får verkligen hoppas att datumet inte skjuts upp med flera veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Inte ovanligt när det gäller Inet så står det nu "försenad leverans" på 34GK950F. Hade hoppats min skulle skickas i dag men det ser inte ut att bli så. Får verkligen hoppas att datumet inte skjuts upp med flera veckor nu.

Såg det jag också, fick precis besked av Dell att dom köper tillbaka min nuvarande skärm så jag hade tänkt ta en F. Nu blev det en G ändå, skickades idag. Tyvärr inte framme förrän måndag. Får se om det finns någon uppdaterad status på F då och om Laxpudding hunnit få ut sin analys. Kanske blir ett byte isåfall, för det här priset vill jag ha så mycket som möjligt och jag vet inte om gsync-varianten är rätt val för det

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Såg det jag också, fick precis besked av Dell att dom köper tillbaka min nuvarande skärm så jag hade tänkt ta en F. Nu blev det en G ändå, skickades idag. Tyvärr inte framme förrän måndag. Får se om det finns någon uppdaterad status på F då och om Laxpudding hunnit få ut sin analys. Kanske blir ett byte isåfall, för det här priset vill jag ha så mycket som möjligt och jag vet inte om gsync-varianten är rätt val för det

Det känns lite hugget som stucket. Gsync är ju en bättre adaptiv synk än vad Freesync är samt att du får betydlig lägre input lag med G-versionen. Jag valde F-versionen trots att jag har ett Geforce p.g.a. den högre uppdateringsfrekvensen, det högre färgomfånget, det lägre priset samt att jag inte låser mig till Nvidia. Ändock så går tankarna om man gjort rätt val eller inte.

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är värt ett byte från Acer Predator X34P ? Jag har egentligen ingenting att klaga på, sjukt nöjd med skärmen......

Väntar nog på något större, men ultrawide ska det vara.

Kommer det inte någon 49" med 5120x1440 snart?
Eller vad är nästa steg från 34" uw?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CarlOscar:

Frågan är om det är värt ett byte från Acer Predator X34P ? Jag har egentligen ingenting att klaga på, sjukt nöjd med skärmen......

Väntar nog på något större, men ultrawide ska det vara.

Kommer det inte någon 49" med 5120x1440 snart?
Eller vad är nästa steg från 34" uw?

https://www.lg.com/us/monitors/lg-38GL950G-B-gaming-monitor

En bit bort och lär ju kosta skjortan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Oooh tack
Där har jag ett mål!
Kan man betala med kroppsdelar?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk

@Twicefire: Hur känns G modellen nu efter att du haft den ett tag? Funderar också på denna och sitter med musknappen på en beställning!

Permalänk
Skrivet av imnothere:

@Twicefire: Hur känns G modellen nu efter att du haft ett tag? Funderar på denna oxå och sitter med musknappen på en beställning!

Mjukt som smör i solksken , tycker den är helt underbar och känns till och med mer responsiv eller åtminstone lika snabb/mjuk som min gamla Rog swift så jag är riktigt jäkla nöjd.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Nytt leveransdatum av 34GK950F på Inet är nu 7:e mars. Hade det på känn. Det är lite typiskt Inet att skjuta på leveransdatum gång på gång.

Permalänk
Medlem

@Mortac: Jag pratade med Inet och de hänvisade till att en underleverantör inte hållit leveranstiden. Inget Inet kan göra åt det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

@Mortac: Jag pratade med Inet och de hänvisade till att en underleverantör inte hållit leveranstiden. Inget Inet kan göra åt det...

Ja exakt, det är ju inte Inets fel att leverantörer stökar.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

@Mortac: Jag pratade med Inet och de hänvisade till att en underleverantör inte hållit leveranstiden. Inget Inet kan göra åt det...

Jodå, man kan ha bättre kontakt med sina leverantörer istället för att vänta till leveransdagen och då plötsligt få veta att det dröjer minsann 5 veckor till. Inet har knappast intresse av det, dock, eftersom man alltid säljer mer av produkter som ser ut att strax levereras.

Jag säger inte detta för att jag är bitter över att vänta i 5 veckor. Det överlever jag (även om jag överväger att avboka för att köpa 38GL950G istället nu när den här ändå dröjer). Men jag har sett samma sak från Inet så pass många gånger nu att jag inte skulle bli förvånad om det blir framflyttat en månad till när 7:e mars väl är här. Nog för att jag sett dem plötsligt leverera produkter innan utsatt leveransdatum också. Det känns m.a.o. inte som att datumen är mycket att lita på.

EDIT: Nu låter jag väldigt negativ och det var inte helt min tanke. Vill hur som helst notera att Inet är en bra butik i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Japp, den lär inte bli billig. 20K? Får väl se om ett tag.

Permalänk

Fick min 34GK950F av INET i tisdags och kan säga att den funkar utmärkt!

Kan tillägga att jag använder mig av ett RTX 2080.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenSegway:

Fick min 34GK950F av INET i tisdags och kan säga att den funkar utmärkt!

Kan tillägga att jag använder mig av ett RTX 2080.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur fan fixk du F modellen medans alla ja o många fler måste vänta???

Fattar inte vf dem snålat på g modellen gällande tex. 10bits färgdjup o så... Alla andra ultrawides med gsync har ju d.. Så gsync modulen är jubinte problemet här? Vet att det int eär värsta grejen o märks inte ens av i normal användning men ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hur fan fixk du F modellen medans alla ja o många fler måste vänta???

Fattar inte vf dem snålat på g modellen gällande tex. 10bits färgdjup o så... Alla andra ultrawides med gsync har ju d.. Så gsync modulen är jubinte problemet här? Vet att det int eär värsta grejen o märks inte ens av i normal användning men ändå...

Det fanns väl några i lager förra veckan?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Hur fan fixk du F modellen medans alla ja o många fler måste vänta???

Antar att jag var tidig med att "förboka" en.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenSegway:

Fick min 34GK950F av INET i tisdags och kan säga att den funkar utmärkt!

Kan tillägga att jag använder mig av ett RTX 2080.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får gärna bidra med bilder om du vill! Har du något BLB?
Grattis till skärmen!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenSegway:

Antar att jag var tidig med att "förboka" en.

Skickades från m.sweclockers.com

Skicka gärna lite bilder på skärmen, eventuella klipp ingame

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det fanns väl några i lager förra veckan?

Skrivet av FallenSegway:

Antar att jag var tidig med att "förboka" en.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, dåsa, jag dömde de ifrån att jag inte fick något mail gällande bevakning av varan. Så antog att dem aldrig kom in Grattis till skärmen! Hoppas jag fan inte behöver vänta ti 7 mars.. hoppas på något mirakel.. Vill fan spela Metro på den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppejc:

Skicka gärna lite bilder på skärmen, eventuella klipp ingame

Lär gissningsvis se ut som de bilder och videos som redan finns på samma sak

Permalänk
Skrivet av Segafreakone:

Du får gärna bidra med bilder om du vill! Har du något BLB?
Grattis till skärmen!

Skrivet av jeppejc:

Skicka gärna lite bilder på skärmen, eventuella klipp ingame

Har ingen kamera som kan göra skärmen rättvisa.

Vad det gäller BLB är den minimal, men det förkommer i varje hörn av skärmen. Däremot kan IPS-Glow göra sig påmind beroende på vilken betraktningsvinkel du har, men detta är vad jag förstått en vanlig företeelse på IPS-skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Fattar inte vf dem snålat på g modellen gällande tex. 10bits färgdjup o så... Alla andra ultrawides med gsync har ju d.. Så gsync modulen är jubinte problemet här? Vet att det int eär värsta grejen o märks inte ens av i normal användning men ändå...

Det beror vad jag förstått på att den äldre Gsync-modulen använder Displayport 1.2 och därmed inte har nog med bandbredd. F-versionen har Displayport 1.4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Det beror vad jag förstått på att den äldre Gsync-modulen använder Displayport 1.2 och därmed inte har nog med bandbredd. F-versionen har Displayport 1.4.

Jo men alla äldre 120hz gsync ultra wides använder likadan modul...

Permalänk
Medlem

Jag har fått min G nu och måste få fråga... Är det jag som har för stora krav/förväntningar på skärmtekniken, och detta helt enkelt är något som man måste stå ut med när man köper ultrawide IPS? Man ser ju absolut ingenting i mörka partier i spel osv. 70% brightness just på den här bilden. Tänt eller släckt i taket spelar ingen roll för hur dåligt saker syns på skärmen.

@Laxpudding har du någon input? Ska jag bara ge upp och inse att det inte är för mig?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450