Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Sötast
Skrivet av Napoleon.Solo:

Proshop säljer PS3-konsoler med två spel för 299 kr. Det rör sig om den första utgåvan med minneskortläsare och bakåtkompabilitet för PS2-spel. Det hela verkar vara för bra för att vara sant, men om man nu skulle få hem ett exemplar är det nog den bästa affär jag sett på länge.

https://www.proshop.se/Spelkonsol/Sony-PlayStation-3/2712798?...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag "blev av" med min PS3 för typ 4 år sen eller nåt, tog en chansning och la beställning på den x)

Fruktansvärt liten chans att den är korrekt, men om de står på ett lager å ruttnar av chans så bättre att sälja för kaffepengar än att skrota i guess ^^

Skulle vara roligt att få en rejält gammal firmware så att man isåfall kan köra custom firmware, men mest intressant är väl nästan handkontrollerna!

Galet bra kvalitet på DS3, använder fortfarande den jag har från min förra release PS3 men en av knapparna har börjat knarra lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Proshop säljer PS3-konsoler med två spel för 299 kr. Det rör sig om den första utgåvan med minneskortläsare och bakåtkompabilitet för PS2-spel. Det hela verkar vara för bra för att vara sant, men om man nu skulle få hem ett exemplar är det nog den bästa affär jag sett på länge.

https://www.proshop.se/Spelkonsol/Sony-PlayStation-3/2712798?...

Skickades från m.sweclockers.com

Är denna verkligen kompatibel med PS-2. Enl Sony ska den isf ha fyra USB-portar - medan den på Proshops bild bara har 2. Samtidigt så finns det i Sonys lista bara en version som är 60 Gb. Någon som vet mer?

/M

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Proshop säljer PS3-konsoler med två spel för 299 kr. Det rör sig om den första utgåvan med minneskortläsare och bakåtkompabilitet för PS2-spel. Det hela verkar vara för bra för att vara sant, men om man nu skulle få hem ett exemplar är det nog den bästa affär jag sett på länge.

https://www.proshop.se/Spelkonsol/Sony-PlayStation-3/2712798?...

Skickades från m.sweclockers.com

beställde 10st, får se om man får hem det. 😅

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Det där superbilliga PS3-paketet verkar egentligen vara en Fiskars trädgårdskratta. Bara att googla på EAN/modell-numret, d.v.s. 6411501350510 eller 1000643.

Hoppas ni blir nöjda med era trädgårdskrattor, även om ni får vänta till i vår med att använda dem. Trädgårdsclockers

Troligen har det blivit en förväxling i någon databas som gjort att det är produktinformationen för PS3-paketet som visas istället för den för krattan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Då får man förhoppningsvis hem två krattor inom en snar framtid. Perfekt att man bor i lägenhet med. Kan kanske kratta bort lite skräp från balkongen eller nåt 🙃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

beställde 10st, får se om man får hem det. 😅

Du lär kratta loss

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det där superbilliga PS3-paketet verkar egentligen vara en Fiskars trädgårdskratta. Bara att googla på EAN/modell-numret, d.v.s. 6411501350510 eller 1000643.

Hoppas ni blir nöjda med era trädgårdskrattor, även om ni får vänta till i vår med att använda dem. Trädgårdsclockers

https://i.imgur.com/RBC44BK.jpg

Troligen har det blivit en förväxling i någon databas som gjort att det är produktinformationen för PS3-paketet som visas istället för den för krattan.

Stämmer det så lär ju beställningen aldrig gå igenom, så det är ju ingen större skada skedd. Om det nu är gamla 60GB-modellen i box, så lär den absolut gå att kränga för mer i andra hand, eller spara.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det där superbilliga PS3-paketet verkar egentligen vara en Fiskars trädgårdskratta. Bara att googla på EAN/modell-numret, d.v.s. 6411501350510 eller 1000643.

Hoppas ni blir nöjda med era trädgårdskrattor, även om ni får vänta till i vår med att använda dem. Trädgårdsclockers

https://i.imgur.com/RBC44BK.jpg

Troligen har det blivit en förväxling i någon databas som gjort att det är produktinformationen för PS3-paketet som visas istället för den för krattan.

Verkar tyvärr stämma.

Finns med på pricerunner Som just en kratta..
https://www.pricerunner.se/pl/348-4231333/Traedgaardsredskap/...

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Satfläsk. Jaja, vi får väl se vad Proshop säger imorgon.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Du lär kratta loss

Krattar bäst som krattar sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Krattar bäst som krattar sist.

Kratt kratt

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Haha blev supertaggad på OtherOS-funktion på en PS3 då det varit lite "genombrott" på den fronten det senaste men en kratta är jag inte så sugen på, även om jag i hus ändå kanske skulle behöva en till.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Hade det varit en räfsa i stället hade jag slått till direkt.

Permalänk
Medlem

Drönaren U28 Freelander för 299 kr. 49 kr i frakt. Kanske något att ha?

Permalänk
Medlem

Arhh. Ska man chansa och beställa en PS3 och riskera att få hem en kratta eller avvakta och riskera att missa en grymt bra deal..
Om Proshop listat fel produkt så borde de väl uppmärksamma detta och kontakta mig innan de skickar krattan eller?

*****

Äsch.. jag fegar ur och står över

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Arhh. Ska man chansa och beställa en PS3 och riskera att få hem en kratta eller avvakta och riskera att missa en grymt bra deal..
Om Proshop listat fel produkt så borde de väl uppmärksamma detta och kontakta mig innan de skickar krattan eller?

*****

Äsch.. jag fegar ur och står över

Det kommer med säkerhet att uppmärksammas, jag tror inte att de kommer skicka ut en kratta innan man dubbelkollar med beställaren.. eller?

Permalänk
Medlem

Fast tycker inte priset är sådär jättekonstigt trots allt. När Playstation Portable såldes ut så köpte en kompis en sådan på Siba för 400kr, jag själv köpte en PS Vita för 500kr, Nintendo Wii kostade också 500kr när de sista såldes ut.
Finns ju ingen ide att ha en massa PS3 på lager när PS5 troligen kommer att visas upp i år, dessutom är det sista månaden för support av PS3 i PS plus vad jag har förstått.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

beställde 10st, får se om man får hem det. 😅

Även om priset och produkten stämmer vad ska du med 10st PS3? Jag är väldigt nyfiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Även om priset och produkten stämmer vad ska du med 10st PS3? Jag är väldigt nyfiken.

stapla upp dom och glo

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Även om priset och produkten stämmer vad ska du med 10st PS3? Jag är väldigt nyfiken.

https://www.youtube.com/watch?v=8sjhjFOw4Ok

Och så vidare.

Permalänk
Medlem

Okej! That makes sense.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

HP Pavilion 590-p0805no för 4990 kr. AMD Ryzen 5 2400G (RX Vega 11 inbyggt), 8 GB DDR4 och 256 GB SSD. En bättre budgetspeldator hittar ni inte. Dessutom ganska snygg och liten.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Prissänkt med 2505 kr (tidigare 7495 kr). Kampanjen gäller till söndag.

Undrar om PSU har ström för grafikkort som kräver matning? 310W är ju inte jättemycket men mer än den HP jag köpte med 1050. Den hade bara 210W.

I vilket fall som helst slår jag nog till på en till kontoret för att få FreeSync på min ultrawide skärm.

Verkar gå att sätta ytterligare en SATA disk i den om man ser till moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ps3

Restorder - väntar på produkt(er).

Så står det för mig under mina beställningar. Finns möjlighet att klicka avbeställ. Finns inget beräknat ankomstdatum.

Permalänk
Medlem

@Nardds: Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Restorder - väntar på produkt(er).

Så står det för mig under mina beställningar. Finns möjlighet att klicka avbeställ. Finns inget beräknat ankomstdatum.

Skrivet av chrilled:

Samma här! Trycker man varunummer så finns inte sidan kvar längre!
https://www.proshop.se/Spelkonsol/Sony-PlayStation-3/2712798

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Mattecoach

Se https://www.sweclockers.com/forum/trad/1535118-55hl9000g-hita...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Hitatchi OLED TV finns nu för 9990:- hos NetOnNet. Första gången en OLED finns för under 10K vad jag vet.
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/55-60tum/hitachi-55hl9000g/

NetOnNet sålde Philips 55POS9002 för samma pris under mellandagsrean.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det stämmer det du säger, och jag tror dom flesta inte orkar göra en grej av detta.
Ville bara upplysa folk att man inte är helt chanslös som konsument, även om i just detta fallet, så hade förmodligen ARN dömt till Kompletts fördel.

Håller med till 100% är också trött på alla dom här "super kampanjerna" som är varje helg, som egentligen bara är normalpriset, men när något väldigt bra dyker upp, då tas det snabbt bort, och anges som ett misstag.

Håller med ang den här 75% rean på datorn men vad gäller om man får orderbekräftelse på en demo produkt?
"Rimligt" prissatt och orderbekräftelse samt kreditupplysning gjord sedan en avbokning?

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

mail om uppenbart prisfel från Proshop ang PS3

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Arhh. Ska man chansa och beställa en PS3 och riskera att få hem en kratta eller avvakta och riskera att missa en grymt bra deal..
Om Proshop listat fel produkt så borde de väl uppmärksamma detta och kontakta mig innan de skickar krattan eller?

*****

Äsch.. jag fegar ur och står över

Skrivet av keybr:

Det kommer med säkerhet att uppmärksammas, jag tror inte att de kommer skicka ut en kratta innan man dubbelkollar med beställaren.. eller?

Skrivet av Nardds:

Restorder - väntar på produkt(er).

Så står det för mig under mina beställningar. Finns möjlighet att klicka avbeställ. Finns inget beräknat ankomstdatum.

Skrivet av chrilled:

Oh well....