Lösenordshanterare med stöd för Thinkpads fingeravtrycksläsare

Permalänk
Medlem

Lösenordshanterare med stöd för Thinkpads fingeravtrycksläsare

Kör i nuläget en inte så lite föråldrad version av Firefox för att ha stöd för Lenovos Password Manager (PWM) som autofyller lösenord efter att ett godkänt fingeravtryck lästs.
Känner att det börjar bli dags att uppdatera FF och då ryker möjligheten att fuska så PWM funkar trots att Lenovo inte orkat signera den mot FF. Kan köra Developer Edition på FF, men har försökt att ominstallera PWM nu ett par gånger men det dyker ändå inte upp nån addon i FF-dev.

Så då får jag väl ta nån annan lösenordhanterare tänker jag, men det där med fingeravtryck verkar inte vara nåt man sysslar med i dessa... eller har jag fel? Finns det nån lösenordshanterare som ber om fingeravtryck för att fylla i mina lösenord? finns det iOS-app är det ett plus, och likaså om den funkar i både Windows och Linux (Mint/Ubuntu).

Har kikat på Bitwarden som har en vettig prissättning (i.e. Open Source...) men där verkar fingeravtryck vara på listan över önskvärda features.

System är en Thinkpad X1 Carbon gen3 med Win10 och Mint18.3.

Permalänk
Medlem

De flesta större fungerar väl? Typ Dashlane, LastPass, 1Password med flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

De flesta större fungerar väl? Typ Dashlane, LastPass, 1Password med flera.

Det är möjligt att de gör, tycker inte jag ser nånting alls om det på de sidor jag tittat, men det kanske är så självklart att man inte tycker det är värt att inkludera i produktbeskrivningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Det är möjligt att de gör, tycker inte jag ser nånting alls om det på de sidor jag tittat, men det kanske är så självklart att man inte tycker det är värt att inkludera i produktbeskrivningen.

Läs på supportsidorna så ser du att de tre stora stödjer Windows Hello/WBF. Så du fick svar och kan utforska själv? True Key från McAffe och Keeper ska också stödja Windows Hello eller WBF.