Vad för externt nätverkskort för att ersätta det interna vars antenn inte fungerar?

Permalänk
Medlem

Vad för externt nätverkskort för att ersätta det interna vars antenn inte fungerar?

Vad för externt nätverkskort till laptop borde jag köpa för att ersätta mitt interna nätverkskort på en laptop vars antenn inte fungerar? Jag vill gärna få en stabil anslutning igen när jag är vid offentliga platser, kontorsmiljöer och liknande. I dagsläget droppar anslutningen väldigt enkelt eller knappt ens hittas. Jag ser att det finns externa med antenn, och de utan som är väldigt kompakta. Helst så vill jag köra med en liten och kompakt, men hur mycket kommer det förbättra hur jag har det just nu?

Permalänk
Medlem

Kör själv med ett TP-Link TL-WN725N på en laptop med samma problem. Finns säkert kort med bättre räckvidd men det funkar mer än väl för mig.

Permalänk
Rekordmedlem

Och varför inte byta antenner om du vet att det är problemet ? En wifidongel är tämligen opraktisk om du nu tänker använda datorn portabelt och de behöver antenner de också om de ska fungera bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Kör själv med ett TP-Link TL-WN725N på en laptop med samma problem. Finns säkert kort med bättre räckvidd men det funkar mer än väl för mig.

Det perfekta svaret. Tack!

Skrivet av mrqaffe:

Och varför inte byta antenner om du vet att det är problemet ? En wifidongel är tämligen opraktisk om du nu tänker använda datorn portabelt och de behöver antenner de också om de ska fungera bra.

Eventuellt något jag ger mig på i framtiden, men både tidskrävande och krångligt. Plus att den börjar ha några år på nacken i vilket fall. Om det räcker med en liten kompakt dongel så är det inga problem, jag gissar ju på att de har antenner med om än inte lika rejäla som de med externa antenner. Det kan bara bli bättre från hur det är nu.