Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Lodisen:

Vilka startbuilds kommer ni gubbar köra med?

Kommer ta det ganska lugnt denna liga och inte satsa på något speciellt mer än att ha kul. Av denna anledning tänkte jag börja med Divine Ire på en Inquisitor i softcore. Full crit så klart och Eldritch battery för att kunna reservera 100% av mana. Krävs inte mycket för att komma igång och ser ut att kunna göra en del skada med okej till bra gear också. Tror det kommer vara ungefär som att spela Scourge arrow vilket jag gillar. Kanske testar CwC med Divine ire också för att se hur det känns.

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Lodisen:

Trött internet eller?

Vilka startbuilds kommer ni gubbar köra med?

I mitt fall så japp...
Är samma visa i princip varje liga så jag är van...

Sedan så kör ju jag numer i princip endast SSF, så att starta lite senare gör inte mig så mycket.
Samt så måste jag erkänna att jag fan i mig är nog fortfarande utbränd litegranna. Loggade in några dagar innan reset för att ta mina 4 sista challanges från 20 till 24, men pallade bara typ 3 timmar sedan var ja nöjd och loggade aldrig in igen...
Lite tråkigt. Men jag hoppas att nya ligan är rolig nog för att tända gnistan igen. Hänt de 2 senaste ligorna nu, då jag annars brukar ta 36.

Hade tänkt mig på att köra tried and true, skelly summoner som första build. Fungerar i princip utan gear hela vägen upp till shaper. För Uelder så krävs det lite gear dock, som du kanske redan vet.

Det enda dryga är att fixa en covenant armor som kan ta ett bra tag i ssf om man inte har turen med sig. Den ger en sjuk QoL för i.a.f min build. Då kan den köra alla mapmods utan problem alls.

Är i princip som en vanlig skellymancer fast med en bra craftad elder hjälm för psuedo 6l/7l spectres, sedan har du 7.5L Skellys iom covenant.
Bones of ullr eller crafta +1 spectre via delve fossiler. När man fått ihop detta så är builden i princip klar.

Går att köra som maxblock eller dodge based, eller bara pure life som jag oftast gör då jag kör SC så jag bryr mig inte så mycket om jag råka dö någon gång då och då. Förutom lvl 92+ dårå...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011

Såg denna på reddit, blev ett fint garv åt detta.

Mathil som många utav er säkert känner till, är en streamare som ofta bruka cosplaya vid nya league-starts.
Denna gången tog han det till en ganska oväntad vändning.

Han lyckades ju ganska bra ändå eller hur? ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011

Så själv är jag nog lite utbränd fortfarande men jag gillar inte alls denna liga överhuvudtaget. Det är helt enkelt för komplext och för mycket jobb så som mathil beskriver det i videon jag ska länka här.

En väldigt sevärd video för både nybörjare och veteraner. En väldigt tänkvärd video som han träffar spot on på flera saker imo.

Lika som han även säger är att de nya skillsen är roliga, håller själv på att levla en bane occultist. Så framöver lär man väl lira lite till. Men jag kommer nog vänta en månad tills de har patchat framförallt betrayal encounters, och kanske även en del andra QoL fixes som oftast kommer lite senare.
Blir lite GD istället medans man väntar.

Vad tycker ni andra som lirar just nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Apr 2011

Känns nästan lite som att jag spammar tråden nu, men kom över detta klipp som är guld värt!

Utmärkta edits samt lite memes inblandat. Sjukt underhållande!

Men med det sagt så glöm inte att kika på klippet från mathil heller, som håller en lite mer seriös ton.
Detta klipp är mer for fun.
Påminner om den gamla goda tiden när man kunde köra CoC med i princip allt och bara spamma skärmen med spells.
Det är saker som detta som gör PoE så jävla roligt, till och från.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Jun 2017

Tröttnat på denna ligan redan, är där några trevliga Sweclockare jag kan hjälpa till att ge en boost så hör av er så får ni den lilla valuta jag hunnit ackumulera...Bättre att det kommer till användning tänker jag

i5 @ 4.00Ghz / 8GB DDR3 / EVGA 1060 6GB / 27" BenQ / 1TB Lagring / 120GB SSD System
Maverick Audio TubeMagic D1 / KRK ROKIT 6 G3 / AKG K518 DJ / Win 10 Pro

"If the words 'life, liberty, and the pursuit of happiness' don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."