Permalänk
Medlem

Mp3spelarmod (yepp E64)

Jag tänkte sätta in lite bakgrundsbelysning i min mp3spelare.
Jag har fixat ström från batterierna och lysdioder som passar, men jag vill såklart inte att dioderna ska lysa hela tiden.

Jag har försökt koppla dioden(dioderna) över en knapp, men det sket sig. Resultatet blev att mp3spelaren trodde att play-knappen var intryckt.

Nån annan som gjort nån liknande mod och kommit på nån lösning?

Spelaren är en samsung yepp E64.

Permalänk
Medlem

Hur fan lyckades du få den att tro att play-knappen var intryckt? Du måste ha kopplat rent åt helvete :).
Nämen det är ju bara att dra från batteri till strömbrytare till lysdiod och sedan tillbaks till andra polen på batteriet?
Du kan ju leta rätt på en pytteliten strömbrytare nånstant (hint: Elfa)

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Jag kopplade ju en av polerna över en knapp... då fick spelaren spel ( )..

Jag kollade lite på elfa men jag hittade ingen som var under 5 mm tjock...

Permalänk

haha fan vad skönt. Får du igång det hela sen så fixa en liten guide Har nämligen en likadan mp3-spelare här någonstans....Det sketna är att batterierna inte räcker länge alls att spela musik med, undra hur länge den kommer spela om den ska ha igång dioder också...

Men hmm....lite rätt på en liten knapp och borra ett nytt hål på sidan av den och ha den där så man kan hålla inne den eller nått när man vill ha ljus

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

kollade lite till och hittade två ställen som bara släppte igenom ström när spelaren var igång. Dock så slutade ljudet att funka om man kopplade på det ena stället, och på det andra stället orsakade kopplingen ett brus... Det blir nog till att hitta nån knapp.

Permalänk
Medlem

jag har osso en sån spelare
tror jag iaf...

iaf...
cool grej... har flera såna knappar hemma, kanske ska ta o göra en mod...
men, vafan... min spelare är rätt sliten

köpte den dagarna efter den kom till sverige

för övrigt...
med alkaline batterier så räcker min spelare, om man spelar på typ volym
30-35 ungefär 15-16 timmar... i sträck alltså...

kör jag laddningsbara så går det ner lite grann, runt 12 timmar...
så för mig e d rätt bra

beror väl på vad man har för hörlurar också...
de drar ju ström o driva också

men jag ska kolla närmre på o kanske göra en mod

Permalänk
Medlem

Hade en sån förut, sålde den dock. :-/

Visa signatur