Huawei stängs ute från Wi-Fi Alliance, SD Association och USB-IF

Permalänk
Melding Plague

Huawei stängs ute från Wi-Fi Alliance, SD Association och USB-IF

Bekymren är inte över för Huawei, som de senaste dagarna även blivit utestängda från standardiseringsorganisationerna bakom Wifi, USB och SD-minneskort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow. Bådar inte alls gott för Huawei här.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Verkligen kaos för dem! Så synd, då deras mobil/mobiler verkar riktigt vettiga! Har även en windowsplatta från dem, som jag är väldigt nöjd med...

Är det svart på vitt så att de faktiskt gjort något tokigt, eller är det Trump som tar något litet och gör det stort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Hjälpsam

Låter som den orangea tomten är riktigt arg

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Wow. Bådar inte alls gott för Huawei här.

Fast det påverkar så mycket mer än bara Huawei... När kommer USA bestämma att konkurrenter till inhemska bolag går för bra så kan de ju bara stänga ute dem. Om det sker dvs. Detta är en enkel måltavla för att de kan få folket bakom sig, men vad gäller Xiaomi? Samsung? Nokia? Det måste ju inte enbart vara Kina även om nu Xiaomi är därifrån också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Allt sånt här är helt underförstått egentligen, Huawei är helt körda om detta fortgår.

Det riktigt intressanta(förödande?) som kvartstår är hur Kina väljer att retaliera mot USA. För sanna mina ord, löses inte denna blockad inom väldigt snar framtid, ja då kommer det bli blodigt på riktigt. Ingen kommer backa när det väl tagit fart, det är jag övertygad om. Och varken kineserna eller amerikanerna är ju känd för deras 'forgive and forget' attityd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Allt sånt här är helt underförstått egentligen, Huawei är helt körda om detta fortgår.

Det riktigt intressanta(förödande?) som kvartstår är hur Kina väljer att retaliera mot USA. För sanna mina ord, löses inte denna blockad inom väldigt snar framtid, ja då kommer det bli blodigt på riktigt. Ingen kommer backa när det väl tagit fart, det är jag övertygad om. Och varken kineserna eller amerikanerna är ju känd för deras 'forgive and forget' attityd...

Verkligen inte.. Jag hoppas att Foxconn ska sluta leverera delar till Apple, Peta lite där Usa kommer känna det så säga.

Permalänk
Medlem

Känns som mobbning, fast på företagsnivå?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Verkligen kaos för dem! Så synd, då deras mobil/mobiler verkar riktigt vettiga! Har även en windowsplatta från dem, som jag är väldigt nöjd med...

Är det svart på vitt så att de faktiskt gjort något tokigt, eller är det Trump som tar något litet och gör det stort?

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med ska vi som sitter på Huawei tvingas köpa nytt nu?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av Awsmkiid:

Verkligen inte.. Jag hoppas att Foxconn ska sluta leverera delar till Apple, Peta lite där Usa kommer känna det så säga.

USA och resten av västvärlden är väl ganska beroende av Kina när det gäller teknik, så detta kan slå tillbaka rätt rejält tror jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Verkligen inte.. Jag hoppas att Foxconn ska sluta leverera delar till Apple, Peta lite där Usa kommer känna det så säga.

Tror inte dom väljer Apple faktiskt. Dom är extremt etablerade i Kina och ett av de få företag som faktiskt fått tillåtelse att etablera sig där från första början. Skulle gissa att dom väljer ett amerikanskt företag som dom inte har ett beroende av, precis så som USA valde ut Huawei.

Men vad vet jag, kan ju visa sig att dom väljer att ta collateral med Apple ändå bara för att flexa riktigt hårt mot USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Håller med ska vi som sitter på Huawei tvingas köpa nytt nu?

Existerade telefoner får säkerhets uppdateringar och underhåll dock ej någon ny Android version ifall detta handelsförbud håller sig så man kan behålla sin telefon.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Verkligen kaos för dem! Så synd, då deras mobil/mobiler verkar riktigt vettiga! Har även en windowsplatta från dem, som jag är väldigt nöjd med...

Är det svart på vitt så att de faktiskt gjort något tokigt, eller är det Trump som tar något litet och gör det stort?

Skickades från m.sweclockers.com

Någon direkt svart på vitt finns inte riktigt (för allmänheten i alla fall, svårt att säga vad som känns till hemligstämplat), men Brittiska myndigheterna har skarpt kritiserat mjukvarukvaliteten. Längst ner i artikeln:

https://arstechnica.com/gadgets/2019/04/bloomberg-claims-voda...

Note: Värt att komma ihåg att bloomberg nyligen skrivit stora historier om supermicro moderkort som fortfarande verkar osanna.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Fast det påverkar så mycket mer än bara Huawei... När kommer USA bestämma att konkurrenter till inhemska bolag går för bra så kan de ju bara stänga ute dem. Om det sker dvs. Detta är en enkel måltavla för att de kan få folket bakom sig, men vad gäller Xiaomi? Samsung? Nokia? Det måste ju inte enbart vara Kina även om nu Xiaomi är därifrån också.

Detta kan vara bra för resten av världen att komma ihåg, samt att USA agerar i sina egna intressen och ingen annans. Europas nätsäkerhet är sekundär, och vi vet ju redan hur mycket samarbete som har skett mellan amerikanska företag och myndigheter. Oron över hur smart det är att ha kinesiska prylar i infrastruktur är absolut inte obefogad, men problemet är inte löst för oss här i Europa bara för att Huawei försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Verkligen kaos för dem! Så synd, då deras mobil/mobiler verkar riktigt vettiga! Har även en windowsplatta från dem, som jag är väldigt nöjd med...

Är det svart på vitt så att de faktiskt gjort något tokigt, eller är det Trump som tar något litet och gör det stort?

Skickades från m.sweclockers.com

Industrispionage
https://www.theguardian.com/technology/2019/jan/29/huawei-cri...

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Detta kan vara bra för resten av världen att komma ihåg, samt att USA agerar i sina egna intressen och ingen annans. Europas nätsäkerhet är sekundär, och vi vet ju redan hur mycket samarbete som har skett mellan amerikanska företag och myndigheter. Oron över hur smart det är att ha kinesiska prylar i infrastruktur är absolut inte obefogad, men problemet är inte löst för oss här i Europa bara för att Huawei försvinner

Bättre skrivet än mig men precis detta. USA står bara bakom USA, resten är "underlägsna undersåtar eller allierade om vi vinner på det".
Europa står bakom ett val att sluta förlita sig på väst och stå mellan två jättar (russia / us) och börja bygga sin egen "supermakt". Om det sker är väl tvivelaktigt men det blir svårt för någon att lita på USA när de när som kan sätta en kniv i ryggen om de vinner på det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
glömde Merkel skandalen
Permalänk
Medlem
Skrivet av aines:

Känns som mobbning, fast på företagsnivå?

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte precis det samma, det börjar bli lite väl mycket nu

Permalänk
Medlem

Det liknar lite 80 tal då mr R och mr G bråkade och Mrs T som påhejare.
FGTH låt/video Two Tribes är väl kanske en lösning på probelmet. Ge kombatanterna en sandlåda/ring så de kan göra upp.

Tråkigt är det men om det fortsätter så kan fler bli drabbade än bra Huawei. Många har sin tillverkning i Kina.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Ja det verkar ju som "snälla" USA kan sänka vem de vill om de känner för det och alla står och bockar och bugar för USA står ju för snäll frihet och gemytlig kapitalism.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ypperligt tillfälle för Svenska regeringen att närma sig Kina.

Permalänk
Inaktiv

Det här kommer att få dramatiska konsekvenser på hur resten av världen ser på USA. Det som nu görs mot Huawei kan göras mot vilket annat företag som helst, koreanskt eller japanskt eller svenskt. I mångt och mycket har omvärlden accepterat ett amerikanskt ledarskap inom IT därför att det har hanterats med ansvar och med någon typ av allmännytta, inte bara rått egoistiskt. Nu försvinner den acceptansen.

På kort sikt händer inget men på lång sikt kommer vi nog att få se rätt dramatiska konsekvenser.

Trumpen bryr sig inte ett skvatt om det långsiktiga. Han är bara ute efter att se bra ut här och nu. Vilket kan betyda något helt annat imorgon. Han gillar att vara nyckfull, då får han den uppmärksamhet han har så enormt behov av.

Permalänk
Medlem

Kan SweClockers sluta posta politiska nyheter när det inte är tillåtet att diskutera politik på forumet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pålis:

Kan SweClockers sluta posta politiska nyheter när det inte är tillåtet att diskutera politik på forumet.

Nej, varför?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte sluta tänka på "The Phantom Menace" när det gäller den här cirkusen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd

Kunde inte har brytt mig mindre om Huawei. försvinner, jag har verkligen inga bra erfarenheter av deras grejer när det sitter i trådlösa saker är i princip alltid deras kort som pajjar först av allt när man trott sig ha hyfsade grejer så hittar man ändå dendär cancersvulsten i essentiella delar när man skruvar isär det, men tror knappast det, lär ju gå att hitta någon omväg eller annan marknad, tror inte de går i graven pga detta om man säger så, inte ett så stort bolag om de som styr inte är helt inkompetenta dvs.

Telefonerna är säkert bra, lär ju åtminstone vara likvärdiga Samsung alla gånger och deffinitivt bättre än äpplets, (oavsett tillverkare de har).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Kan SweClockers sluta posta politiska nyheter när det inte är tillåtet att diskutera politik på forumet.

Visst är det ganska politiskt laddat men även en tekniknyhet då det rör en av de största telefontillverkarna.
Så jag tycker det är nyttiga nyheter.

Sen om man verkligen vill diskutera den politiska aspekten ur detta kan man vända sig till andra forum

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Om Kina hittar på nån moteld blir det nog begränsningar eller helt strypta leveranser av sällsynta jordartsmetaller till USA ägda företag, Kina står för 95% av världens försörjning av dessa..
Upphör dessa leveranser blir det inga datorer, surfplattor, telefoner, inga moderna kameror, osv, påverkar all modern elektronik..

Dessa metaller finns förstås på andra håll, men att starta upp utvinning tar kanske flera år + att kostnaden kommer stiga markant.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Testpilot

Känns sjukt sårbart att organen som sätter standarder för samtliga globala aktörer på detta viset ska påverkas av en handelsblockad från ett enskilt land...

Time for decentralisation?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Föredetting
Skrivet av freethinker:

Ypperligt tillfälle för Svenska regeringen att närma sig Kina.

Äntligen kan vi sälja in NMT.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Made in China. Nej vänta.. Dead in China..

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil