Permalänk
Hedersmedlem

Balkonggaming på midsommarafton

Här i Sverige har vi en tradition - vi ska vara utomhus på midsommarafton!

Hemma har vi också en annan tradition, vi spelar dataspel när vi är lediga. Hur kombinera detta, och försöka vara traditionsenliga?

Medan min fru satt helt inne i Destiny 2 så plockade jag bort min sekundära bildskärm (en Dell U2713HM, 1440p, 60 Hz, IPS) från min primära PC, kopplade loss Steam Linken från TV:n, och kopplade ihop hela härligheten på balkongen. Jag upptäckte att bildskärmen inte ens hade dåliga högtalare inbyggda, så jag plockade ut ett par billiga skräp-PC-högtalare från Matsui från förrådet, och tillsammans med en Steam Controller och en Dual Shock 4, var då gamingsetupen ett faktum.

Overcooked 2 var spelet, som streamades från min frus gaming-PC.

Det enkla hade så klart vart att använda en gaming-laptop, men min Omen 15 var på kontoret över midsommarhelgen, så det fick bli den här ghetto-setupen istället.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Overcooked 2 är förbaskat kul! Har lyckats knåpa ihop 4 sjärnor på de flesta banorna tillsammans med flickvännen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Olegh:

Overcooked 2 är förbaskat kul! Har lyckats knåpa ihop 4 sjärnor på de flesta banorna tillsammans med flickvännen.

Nice, vi började med att försöka med detta men vi tröttnade lite efter vi inte lyckades få 4 stjärnor på 1-1. Vi kom bara upp typ 1500.

Så nu sitter vi och kör igenom surf&turf istället

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Olegh:

Overcooked 2 är förbaskat kul! Har lyckats knåpa ihop 4 sjärnor på de flesta banorna tillsammans med flickvännen.

Reespect jag och flickvännen har försökt med 4 stjärnor men misslyckats varje gång.

Skickades från m.sweclockers.com