Raspberry pi 2-3 och vill köra kodi + netflix

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Raspberry pi 2-3 och vill köra kodi + netflix

Hejsan

Kör kodi idag men skulle vilja köra netflix,svtplay etc på samma raspberry pi 2

som jag förstått det finns det flera android versioner man kan köra, vad kör ni och vad rekomenderar ni?

mvh /f

meep meep

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

@fring: Nix, det finns knappast nån användbar androidversion till Pi.

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av fring:

Hejsan

Kör kodi idag men skulle vilja köra netflix,svtplay etc på samma raspberry pi 2

som jag förstått det finns det flera android versioner man kan köra, vad kör ni och vad rekomenderar ni?

mvh /f

Nope, Android är segt som sirap på Raspberry Pi och i princip inget fungerar.

https://www.dailydot.com/upstream/netflix-raspberry-pi/

Löser väl inte SVT-Play men kanske något att testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Kör LibreELEC istället med Netflix addon och Retrospect för dussinet svenska playkanaler (inkl SVT).

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Hej och tack för svar

finns det något annat alternativ där jag kan köra kodi(el likn) med netflix addon, typ firestick tv ?

meep meep

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

@fring: https://libreelec.wiki/
I stort sett på vilken dator som helst + en hel del annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012