https://www.inet.se/kundvagn/visa/12642232
Jag hade gjort en hel del förändringar om jag vore du/han. Om det nu inte går att vänta några veckor på 8-kärniga Ryzen så hade jag tagit den nya 6-kärniga över den gamla 8-kärniga alla dagar i veckan ändå. Speciellt eftersom att han ska primärt spela.
I övrigt så tycker jag det du har plockat ihop är alldeles för dyrt, men det kanske bara är jag som är lite snål av mig.
Nedgraderade moderkortet, kylaren och minnen kraftigt för att reducera priset. Moderkortet klassas som ett av de bästa B450 med bra VRM och ett fint pris. Behöver dock flashas till senaste BIOS för att funka med nya CPUer. Jag utgår från att Inet fixar det i och med att dom ska montera den. En snabbkoll med kundtjänst innan kan dock vara bra. (Annars går det att fixa på egen hand också då detta är en av få moderkort som går att flasha utan att någon kompatibel CPU sitter i)
Kylaren från Cooler Master tycker jag duger gott om han inte ska överklocka rejält. Här kan du spara ännu mer pengar genom att köra stock-kylare om OC inte är aktuell. Till sist så valde jag slöare minnen. Snabbhet i all ära men mer än dubbla priset är inte värt det imo när prestandavinsten kommer att vara väldigt liten.