Ingen bild från förstärkaren till TVn. HDMI
Har problem att få bild på min TV från datorn när jag kopplar den genom förstärkaren. Använder mig av en Onkyo HT-R380 och har kopplat en HDMI-kabel från datorn in i förstärkaren. Mitt PS3 som är kopplat genom HDMI-kabel på porten 'Game' i förstärkaren funkar utmärkt men från datorn vägrar den få fram någon bild.
Använder mig enbart av HDMI-kablar och har kopplat in PS3 på Game-porten och Datorn på BD/DVD-porten och sen en HDMI-kabel från HDMI OUT på förstärkaren till HDMI1 på TVn. Har provat att koppla in datorn på andra portar men samma resultat.
Kopplar jag HDMI-kabeln från datorn direkt till TVn blir det bild och funkar utmärkt, men vägra gå igenom förstärkaren. Antar att det är någon inställning i förstärkaren som är fel?
När kabeln inte sitter i porten på förstärkaren visar TVn en blå skärm men när jag kopplar in kabeln i porten så visar den en svart bild och "ingen signal" så man märker av att den känner av att en kabel har blivit ansluten.
Har pillat lite med inställningarna i förstärkaren och läst i manualen men blir inte klokare. Kan välja att sätta BD/DVD på HDMI1, HDMI2, HDMI3 och inget. När jag sätter den på HDMI1 så märker jag att den får kontakt men ingen bild. Kabeln är på 20meter men ska inte bero på längden, kör just nu felsökning med en 5 meters HDMI-kabel och samma problem där.
Är det inställningarna i förstärkaren eller inställningar i datorn jag ska inrikta mig på?