Permalänk
Medlem

Behöver råd

Hallå. har en asus fx503vm med i5 7300hq och ett gtx 1060 kort. (3gb) upplever när jag spelar rust att jag får frysningar i början stutters. när spelet varit igång nån minut så lugnar det ner sig. cpu arbetar till 100 när laggen kmr. kan det bero på att jag maxar mitt raminne? rust äter 7900gb ca av mina 8gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemo5464:

Hallå. har en asus fx503vm med i5 7300hq och ett gtx 1060 kort. (3gb) upplever när jag spelar rust att jag får frysningar i början stutters. när spelet varit igång nån minut så lugnar det ner sig. cpu arbetar till 100 när laggen kmr. kan det bero på att jag maxar mitt raminne? rust äter 7900gb ca av mina 8gb.

Kanske en kombination av något svag cpu och lite ram. Just frysningar är typiskt för lite ram. Kasta i 8 eller 16 till så blir det säkert bättre. Hur beter den sig i andra spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Kanske en kombination av något svag cpu och lite ram. Just frysningar är typiskt för lite ram. Kasta i 8 eller 16 till så blir det säkert bättre. Hur beter den sig i andra spel?

Skickades från m.sweclockers.com

i andra spel funkar det bra. inte haft nå problem med frysningar fast cpu legat på 95 procent. men då är som sagt inte ramen maxad. så ja jag misstänker att det är ram som krånglar. får köpa en till sticka