Köpte en Samsung S10e, några frågor

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung S10e, några frågor

Hej

Detta är min första android. Telefon känns rent tekniskt bra, men ...

a, Contacts är klumpig. Jag är van vid att för- och efternamn kan anges separat, att en person kan ha flera telefonnummer och att dessa visas på skärmen samtidigt... etc.
Finns det någon annan app, som man kan installera i stället för contacts?

b, Hur får jag bort "Take a look" och "Bixby"?

Tackar för svar.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det skiljer på s10e och note 10 plus (det borde det inte göra)

Såhär kan jag namnge kontakter och även lägga till flera nummer på samma kontakt.. Trycker bara på den lilla pilen för att få fram namnsakerna, och för att lägga till fler nummer måste man lägga till ett först och sedan trycka på det gröna plustecknet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jem:

Hej

Detta är min första android. Telefon känns rent tekniskt bra, men ...

a, Contacts är klumpig. Jag är van vid att för- och efternamn kan anges separat, att en person kan ha flera telefonnummer och att dessa visas på skärmen samtidigt... etc.
Finns det någon annan app, som man kan installera i stället för contacts?

b, Hur får jag bort "Take a look" och "Bixby"?

Tackar för svar.

A) Går utmärkt att ha flera telefonnummer per kontakt samt förnamn och efternamn separerad. Dock kan importeringen från din tidigare telefon orsaka att namnen slåss ihop.

B) Vad är Take a look?
När det gäller Bixby så är tjänsten i princip lika låst som Siri på iPhone tyvärr. Du kan deaktivera den i viss mån, samt välja att Bixby-knappen ska fylla en annan funktion.

Du kan också ROOTA telefonen, för att ta bort Bixby. Det kan dock få andra konsekvenser, exempelvis att du inte kommer åt DRM-innehåll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500