Nokia 7 Plus och Qi laddning

Permalänk
Medlem

Nokia 7 Plus och Qi laddning

Hej!

Jag har en Nokia 7 Plus som dessvärre inte kommer med inbyggd Qi för laddning. Jag har köpt till en Anker trådlös laddningplatta och en USB-C Qi adapter från märket Baseus. Tyvärr så verkar inte adaptern lira bra ihop med telefonen. När jag testar att ladda en iPhone 8 med inbyggd Qi så lyser plattan blått, indikerar att den laddas, vilket funkar bra. Men med Nokia:n, adaptern så lyser plattan och en liten blixt ikon på Nokia:n dyker upp men sen händer inget. Det verkar som att adaptern inte skickar någon ström eller att telefonen inte "accepterar" det.

Finns det någon som har ett förslag på varför det blir så här? Samt finns det någon som har lyckats ladda sin Nokia trådlöst och i så fall med vilka tillbehör?

Tack så länge.

Visa signatur

Nyheter, tävlingar, tips & tricks, guider och diskussioner om GoPro. GoProForum.se

Senaste trailers och gott & blandat extra material från nya biofilmer! fb.com/Moovi.se

Permalänk
Medlem

@harry__: Jag har laddat min i ca ett år med trådlös laddning, en kinalösning från ebay samt en annan reklamladdareplatta . Det är lite jobbig att hitta en bra spot men efter lite puttasnde på telefonen så fungerar det bra, dock väldigt långsam laddning.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP